Dames, Mijn dochter is 2,5 en k vind de leeftijd best wel pittig! Toen ze nog baby en dreumes was t echt een makkie! Ze is nog wel m'n leuke kleine meid hoor! Wordt t beter? Of blijft het zo?
Oh hier precies hetzelfde. Voorbeeldige baby en dreumes. Echt super makkelijk, nooit huilen, normaal eten etc etc... Sinds een half jaar een hel hahaha. Zitten wel goeie dagen tussen hoor, maar compleet het tegenovergestelde. Gillen, frustraties, slaan, niks willen, alles op zijn manier etc. Best pittig. Hij is nu net 3 en lijkt wel iets beter te worden. Dus ik denk en ik hoop dat het een fase is.
Haha, zijn we dan al bij de echte puberteit of nog geen jaar verder? Dochter was hier een draak tussen 22-25 maand ongeveer, niet leuk! De laatste maand is het weer gezelliger! Geen krijspartijen meer bij het naar bed gaan, en letterlijk worstelen met aan/uitkleden en tandenpoetsen. Als ik haar even moet helpen met aankleden omdat we 'te laat' zijn bijv begrijpt ze wat ik zeg en laat ze dat toe. En ze begrijpt/weet ook dat ik haar niet ga tillen buiten dus dat ze daarvoor niet op de grond hoeft te gaan liggen, maar dat ze een handje kan krijgen
Hier ook een dochtertje van 2,5 jaar die midden in de peuterpuberteit zit 😨 Ik vind het ook erg pittig af en toe, vooral als je moe bent van hele dag gewerkt te hebben. Even naar de winkel in voorbij, ze maakt soms echt de kachel aan in de winkel vreselijk. En Indd schreeuwen, gillen, huilen, jammeren, zeuren om alles wat ze niet mag en wilt hebben. Maar ondanks alles, heeft ze ook haar goede dagen en knuffelt ze graag met mij, speelt ze lief en kan ze heel lief zijn. Maar af en toe aaaaarhhhhgg haha. Maar hou ontzettend veel van haar 😙
Hier een zoon met een hevige peuterpuber tijd alle mensen soms zou ik willen dat ik behang had! Daarbij loopt hij qua praten nog eens een flink stuk voor dus hebben we gewoonweg hele discussies. Hij is behoorlijk dwars en kan amper wat hebben. Maar daarentegen zegt hij ook vaak mama is lief en mama ik hou van jouw!
Dit en zoontje is nu 3.5, op zich de minst leuke leeftijd tot nu toe zeg ik maar moet ook wel lachen om uitspraken en uitspattingen ...zo heeft elke leeftijd wel wat denk ik.
Gezellig he 😁 Maar ik lach mij werkelijk een breuk om al zijn uitspraken. Dus dat maakt een hoop goed. En ik merk dat echt super consequent zijn hier het ergste wel er af haalt.
Hier ook een peuterpubertje. Pittige dame hebben wij. Vandaag heb ik haar vier keer krijsend op de grond laten liggen in de Ikea Maar ik vind het zoveel makkelijker (en leuker) dan toen ze een baby was!! Ik snap nu tenminste waarom ze huilt of overstuur is. Toen ze nog een baby was voelde ik me soms zo ontzettend machteloos. Ze huilde ook wel aardig veel als baby. Nu kan ik echt met haar communiceren. Heerlijk vind ik dat! Hoewel ik er de vierde keer dat ze krijsend op de grond lag vandaag ook wel klaar mee was hoor