Zoals de titel al aangeeft zou ik graag willen weten wat het favoriete eten van jullie kinderen is. en dan bedoel ik niet friet/pannenkoeken. maar meer van het normale avondeten wat er wel goed in gaat. hier doen ze beiden zeer moeilijk de laatste tijd (2 en 4). Lust ik niet hoor ik iedere avond wel. vind het moeilijk om nog iets te verzinnen wat ze wel lekker zullen vinden. vlees eten ze wel, echter aardappelen/puree/gebakken lusten ze niet. groenten zijn ook niet favoriet. dusssss ben even inspiratieloos.
Krieltjes met doperwten en peen. Krieltjes sperziebonen. Daar is mijn jongste gek op krieltjes kan je met een klein beetje boterbakken maar je kunt ze ook koken. Gisteren spinazieboerenkool gegeten spinazie lusten ze al boerenkool vond ze maar vreemd dus spinazieboerenkool van gemaakt. Alleen de boerenkool natuurlijk! En lekker een stukje rookworst hapje rookworst hapje boerenkool.
Er zijn dingen die ze niet zo graag hebben, maar het meeste vinden ze wel lekker. Zelfgemaakte vega-burgers, frietjes van zoete aardappel, stamppot, salades (dan gaan ze de lekkere dingen er tussen uit vissen). Middelste is dol op couscous en de oudste houdt dan weer heel erg van soep.
Op 1: Zalm met mini-speltpastaschelpjes en courgetteprut. En quiche met broccoli en ham gaat er ook wel goed in, of gevuld bladerdeeg etc.
Zoontje zijn lievelingseten is niet patat, niet pannenkoeken, zeker geen pizza....maar spinazie met een balletje gehakt en een gekookt eitje Wat er ook altijd wel in gaat is zelfgemaakte groentesoep. Deze twee dingen eten we ff vaker als ie in een 'slecht eten fase' zit maar moet zeggen dat ie de laatste tijd wel goed eet. Verder: Stamppotten Sperziebonen met kip en rösti uit de oven Kip paprika pesto uit de oven met daarbij tagliatelle en verse spinazie Worteltjes met aardappelkroketjes en vissticks Pasta's
Broccoli / bloemkool met een hamburger / worstje / kipfilet (zonder aardappels! Roept ze er zelf dan achteraan, prima. Lusten wij ook niet graag) En preischotel lust ze ook graag. Macaroni en zelfgemaakte pizza doen het ook goed. Daar verstoppen we dan vanalles in. Van de stamppotten is alleen zuurkool een succes. Wij hebbn net weer een verschrikkelijke periode qua eten achter de rug. Hier hebben we de afspraak dat er gewoon opgeschept wordt door papa of mama. Als je iets niet luat hoef je het niet op te eten. Er komt nu wel wat rust terug.
hier een peuter die witlof, pasta, sperzieboontjes en gebakken aardappeltjes erg lekker vind. dit is echt haar favo eten.. maar ze lust eigenlijk alles behalve broccoli en zuurkool, bruine bonen is ze niet gek op maar als het moest eet ze het wel!
Mijn oudste vind macaroni het aller lekkerst. Dat kiest hij ook altijd als hij zelf mag kiezen. Verder vind hij quiche of bladerdeeghapjes met bv pittig gehakt, zelfgemaakte loempia's, pasta met pesto en kip, zelfgemaakte pizza, gehaktballen en gebraden kip erg lekker.
Jongste eet wel veel groenten maar als de oudste zegt dat ze het niet lust stopt ze er mee. Hier eten ze goed met extra veel groenten erin: tomatensoep, bami en alle soorten pasta (altijd volkoren). Gebakken aardappeltjes en vlees maar groenten de oudste haast niks. Ze vertikt het te proeven. Als baby at ze alles! Verder eten ze beiden nog graag komkommer, snoeptomaatjes en groene olijven. Dus er komt wel wat binnen........ Oh ja ook wel zilvervliesrijst met kip en zoetzure saus. Daar doe ik dan sperziebonen bij. En laatst pizza zelf gemaakt en dat vonden ze ook heerlijk. De groenten hierbij fijn gemaakt en door de saus geroerd en daarna de pizza versierd met gehakt en kaas.
Hier zijn ze gek op boerenkool maar eigenlijk eten ze alles wel. Proeven moet hier aan tafel en daardoor lusten ze bijna alles. Zeker de oudste is heel nieuwsgierig naar nieuwe smaken, proeft alles en vindt ook eigenlijk alles lekker. De jongste heeft dat wat minder maar moet desondanks wel alles proeven en dan is het vaak toch stiekem wel lekker . Wij eten weinig gekookte groenten omdat ik die zelf ook echt niet lekker vind, uitzonderingen daargelaten. Hier staat bijna elke avond een grote salade, of rauwkost op tafel. Bami met roerbakgroenten en kip doet het ook altijd goed (met 'chips!' kroepoek dus). Pilav (Turkse rijst) eten we vaak met een vlees/groentenstoofgerecht, dan roer ik voor de kinderen alles door elkaar en dan gaat het zonder problemen naar binnen.
Mijn dochter van bijna drie is gelukkig een goede eter. Favoriet is echt Bloemkool/Aardappeltje/Slavink/Ham-kaas saus en Spinazie met gehakt en ei. Ook is ze behoorlijk gek van stamppot boerenkool! Verder lust ze best veel groenten alleen krijg ik er bv geen doperwtjes in. Wil ze echt niet eten.
Rijst met vlees.. Bijv karbonade in stukken, dan wokken met groente en dat samen eten. Ovenschotels. Ovenschotel met prei en gehakt, ovenschotel met shoarma en spitskool. Stamppotten. Komkommer in zuur, daar kan je haar echt voor wakker maken.
Mijn zoon zijn favoriete eten is sushi . Echt heel fijn haha... Hij vind ook couscous en pasta heerlijk. Pannenkoeken eten we hier als een traktatie en patat eten we alleen zelfgemaakt uit de oven...
Weinig ze wil bijna nooit wat proeven terwijl ik zeker weet dat ze 9 van de 10 dingen lekker zou vinden. Wat ze wel graag eet is; Vlees. Rijstgerecht (kip tandoori/siam/madras) Aardappels geprakt met spinazie a la crème Sperziebonen Wortels met doperwten Bami heel soms een klein beetje, de satéstokje gaan zonder problemen met de kroepoek Niet echt een grote lijst dus.
Als het aan mijn peuter ligt eten we elke dag aardappels met doperwten, sperciebonen, bloemkool of broccolli. En een gehaktbal ofzo erbij. Echt, ik kan geen hollandse groenten meer zien inmiddels! Pasta gaat ook altijd goed, lasagne, tomaatjes, paprika ook. Rijst met wokgroente vindt ze minder lekker helaas.
Eigenlijk alles wel behalve vlees. Ze eet qua vlees wel slavinkjes en braadworst en sinds kort kipfilet. Verder laat ze het vlees links liggen na 1 hapje. Aardappelen en groenten zijn niet aan te slepen hier
Alles met pasta vindt ze erg lekker... 'Sliertjes-pasta' noemt ze het. Het maakt daarbij niet uit wat voor sausje ik maak en de hoeveelheid groente die er in of erbij geserveerd worden. Daarnaast is ze dol op broccoli. Ook spinazie gaat er goed in. Omdat ze weer zo goed at ben ik wat meer gerechtjes uitgebreid gaan kokkerellen. Stampotten, soepen en met andere producten zoals couscous en quinoa. Maar dat gaat er toch niet zo makkelijk in. Ik doe haar, en mezelf, een plezier met een pasta-gerecht of alles los geserveerd. Als ik wel 'anders' voor ons kook, dan zorg ik dat ik haar bordje met de groente en ingrediënten opmaak die ook in ons gerecht zitten, maar dan los en herkenbaar.