Nu het mooiere weer er dan toch eindelijk aan lijkt te komen (...) ben ik alvast een beetje naar voorjaarsschoentjes aan het kijken. Ben niet van de sneakers, dus dan kom je al snel op de schoentjes met een bandje zie ik. Helemaal leuk, maar vraag me af of mijn meisje daar dan zonder sokjes in kan bij mooi weer? Zelf draag ik m'n zomerschoenen (altijd van die instapmodelletjes zeg maar) altijd zonder sokken en ik heb nooit ergens last van, maar kunnen die tere kindervoetjes dat ook? Hoe doen jullie dat?
Idd sokken uit, ik heb voor de kids er wel vaak zo'n badstof zooltje in die het zweten wat tegen gaat.
i.c.m. blote benen zonder sokken, maar i.c.m. een lange broek/legging wel sokken. Soms wel handig om ze eerst in te laten lopen met sokken of met een pleister op de hiel, want anders loopt ze de kans op blaren.
Ik doe meestal ook zonder sokken, anders geen gezicht bij die bandschoentjes, vind ik.. Evt onder een broek wel, maar zeker niet onder een legging. Maar ze krijgt er wel een beetje zweetvoetjes door. Heb wel altijd goede, leren schoentjes.
Als het echt warm is doe ik de schoentjes ook altijd zonder sokjes aan. En bij iets lagere temperaturen heb ik van die lage witte enkelsokjes. Vind dat niet storend.
handig die antwoorden. Ik doe lekker sokjes aan passend bij de legging hoor. Tja straks als het 15 graden is gaat ze echt niet met blote voeten lopen. En straks is het in de ochtend net 10 graden en tegen de middag lekker 20 graden. Ik ga dr niet eerst koud kleumend op de fiets of lopend naar school brengen omdat het dus dan warm wordt. En met laarzen te brengen als het straks 20 graden is vind ik ook sneu. Nee hoor dan maar onmodieus met sokken erin. Is toch maar voor een week of 3, hopend dat het mooie weer doorzet!
Ik doe ze toch maar sokken aan. Vorig jaar wel eens zonder geprobeerd, maar ondanks veelvuldig inlopen tóch blaren toen ze blote voetjes hadden in de schoenen. Als je het toch doet: check dat de binnenrandjes van de schoenen echt zacht zijn en nergens ruw, check af en toe of het niet schuurt (door warmte kunnen voetjes opzetten, en door het zweten wordt de huid nog zachter dus het kan echt snel gaan) en zorg dat je goede pleisters bij je hebt.
zomers heb ik voor mn dochter 3 paar schoenen, dichte voor minder weer, met een bandje (ballerina) en een paar teva sandaaltjes. dan trek ik haar die schoenen aan die passen bij het weer. in de ballerinas doe ik meestal geen sokjes ook niet bij wat minnder warm weer. madame heeft het nooit koud. loopt swinters ook zonder sokken en sloffen op een koude vloer.
Wij hadden de zomerschoentjes vorig jaar van Bisgaard, echt zo mooi gemaakt en goed afgewerkt, glad leer van binnen, ze heeft ze echt niet hoeven inlopen, liep er zo op weg en ook met blote voetjes nooit pijn gehad Ik maakte me hier ook wel wat zorgen om!
Ik heb een knul dat is makkelijker denk ik. Hier alleen geen sokken in sandalen, dat vind ik echt te erg!