Al die papjes en dingen... zie door de bomen het bos niet meer...

Discussion in 'Voeding' started by poema, Aug 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,042
    453
    83
    Female
    Was net even in een drogist en keek naar de verschillende papjes die je een baby kan geven... pffff, dacht dat ik gek werd... :$
    Avondjepapje met biscuit smaak, Goede nacht opvolgmelk, rijstebloem, granen, buikjespap... etc etc.

Wat is nu handig om te geven?
    Op dit moment krijgt mijn dochter dit te eten:

7.30 - fles van 180/6 met 3 schepjes Bambix fijne granen
    11.00 - fruit (200 gram)
    13.30 - halve boterham met margarine en wat water (zo'n 100cc)
    14.00 - fles van 180/6
    18.00 - maaltijd (200 gram)
    19.30 - fles van 180/6 met 4,5 schepjes rijstebloem

Moet ik nu wat anders gaan doen in die laatste fles, omdat dat vanaf vier maanden is? Of is het goed zo?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Je kan in de laatste fles ook bambix fijne granen doen.
    Al die smaakjes zijn in principe niet nodig, als je kleine de naturel variant lust, lekker zo laten.
    Ik ben op een gegeven moment wel smaakjes gaan geven, omdat ik er geen opvolgmelk meer in kreeg met 7 maanden.

3. Seilenna

Seilenna Actief lid

Sep 9, 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Hier krijgt ze voorlopig ook alleen de naturelle varianten. 'smorgens fijne granen en 'savonds een beetje gewone rijstebloem. Enige variatie is rijstebloem met vanillesmaakje.

Eerst maar 'pure' smaken leren vind ik!

4. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Jouw schema ziet er hardstikke mooi uit! Ik zou m zo als voorbeeld willen nemen!
    ik zit zelf momenteel ook te stoeien met het uitbreiden van voeding en het weglaten van een fles ed...
    Ik laat me niet verleiden door al die smoothies, verschillende fruit/granen pap etc. Alles wordt maar lekker zoet gemaakt.... Mij lijkt dat niet goed. Als ze gewend zijn aan vanille of granenpap met perensmaak dan lusten ze straks toch geen "gewone" bambix meer? Das mijn mening hoor!
    Ik ga eerst voor de gewone variant van fijne granen ed. En tussendoortjes zoals thee, broodkorst of soepstengel/ rijstewafeltje.
    Als jouw kindje geen honger heeft of eten weigert zou ik jouw schema niet aanpassen hoor!

5. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,042
    453
    83
    Female
    Ze vindt wat ze nu krijgt echt prima en lekker. Die avondfles stopt ze zelf in dr mond zo lekker vindt ze die... Ik heb inderdaad zelf ook het idee dat dit wel prima is zo, maar soms word je onzeker van al ie andere dingen die je kunt krijgen.
    Als drinken geef ik het liefste water: dit lust ze prima en kun je overal krijgen. Vind ik wel zo handig. Soms krijgt ze diksap, maar dan echt heel erg verdund. Of rooibosthee ook heel erg verdund.
    Hebbe jullie ook enig idee hoelang dit schema nu zo blijft en wanneer er weer iets veranderd? Volgens mij blijft dit wel even zo toch of niet?

6. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Met een maand of 8 / 9 kan de avondfles in veel gevallen ook komen te vervallen. Om daar naar toe te werken kun je de rijstebloem ook gaan afbouwen zodat het een gewone fles wordt. Ik gebruik nu ook rijstebloem of Goede Nacht van Nutrilon, is een naturel melk, maar wat romiger, zodat het ook een verzadiger gevoel geeft.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij hebben met 6 maanden die rijstebloem uit de laatste fles weggelaten. Qua nachten maakte dat niks uit..

Voor de rest ook een net schema.
    Al die papjes en dingen hoeft echt niet. Ik heb zelfs het idee dat als je 's avonds van die papjes gaat geven, dat ze daaraan wennen. terwijl ze juist moeten leren om overdag hun eten binnen te halen, en 's avonds/ 's nachts daarop moeten teren..

8. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    Wij hebben een tijdje avondpapje gegeven, en dat ging er echt heel goed in, vond hij superlekker, maar een keertje was het pak op en hadden we nog geen nieuwe gekocht, maar meneer sliep er niet korter op!!! Nu geven we dus gewoon een fles melk savonds. Sochtends de pap van bambix die overeenkomt met zijn leeftijd. Verder zijn wij niet zo van al die speciale papjes, hapjes en dergelijke.. Ik maak fruit en groentenhap eigenlijk bijna altijd zelf, hij eet gewoon boterhammen en drinkt babymelk. Ik zie niet helemaal waarom ik dan andere papjes enzo moet geven.
    Misschien zijn er ook wat handigepapjes voor babys met moeilijke ontlasting, of scheelt het bij sommigen wel in de nachtslaap, maar hier in ieder geval niet (hij slaapt van 20.45 tot 8.00)

9. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,812
    4,193
    113
    Hier word alleen bambix fijne granen 's morgens gegeven, verder niks. Al die papjes zijn mierzoet, vind ik persoonlijk niet nodig.

10. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Die rijstebloem savonds geef ik sinds 2 dagen niet meer en hij slaapt er niet minder om! Ik geef het nu smorgens om straks met 6 maanden over te gaan op fijne granen.
    Verder vind ik jouw schema prima en kun je dit vlgs mij wel een paar maande houden zo totdat ze overgaan op 2 flessen? (ondertussen brood/ warm eten uitbreiden?)

11. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,042
    453
    83
    Female
    Tja, ik heb in het begin geprobeerd of ze op een fles melk de hele nacht door zou slapen maar dat deed ze niet. Vandaar de rijstebloem in de fles...

Share This Page