Zoon haalt uit naar klasgenoot

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Helemaal mee eens !
    Mijn ouders zeiden altijd gewoon negeren dan gaat het vanzelf weer over
    Nou vergeet het maar hoor .
    Meppen is t beste wat je kan doen laat ze maar voelen dat zulk gedrag niet word geaccepteerd .

2. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik zou ook super trots zijn op mijn kind! Hoe halen ze het in hun hoofd om jou nu op het matje te roepen.
    Wie niet horen wil moet maar voelen hoor.
    Mijn broertje is jarenlang gepest, echt vreselijk en toen hij na jaren eindelijk flink van zich afbeet en uithaalde en er een jongen flink gestrekt ging was het over. Zelf haalde ik ook altijd uit als ze na een waarschuwing niet stopte en ben zelden gepest. Mijn kinderen mogen ook uithalen als ze getreiterd worden en er niet gestopt wordt na een waarschuwing. Toen mijn oudste flink getreiterd werd door een jongen uit de buurt heb ik ook tegen zijn ouders gezegd, nadat mijn dochter het niet opgelost kreeg, dat bij de volgende keer ik mijn dochter eigenhandig een eind hout zou geven om hem een pak voor zijn donder te geven, toen was het over.

3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Echt de omgekeerde wereld weer...

Wat erg voor je zoon maar wat goed dat hij voor zichzelf is opgekomen!

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja weet je wat het is... Uitpraten lost het meestal niet op.
    Daarna gaat het weer verder.

Uitpraten werkt alleen als de pester inziet wat hij doet.
    En anders werkt een keer flink van je afbijten ook vaak verrassend goed.
    In geval van jongens is een keer goed uithalen zo slecht nog niet.
    Waarom zou hij steeds over zich heen moeten laten terwijl de ander blijkbaar wel (verbaal) agressief mag doen?
    Dan blijf je altijd het slachtoffer.

Maar goed.. Even verder lezen wat je gesprek heeft opgeleverd.
    Vind het maar wat vreemd dat er geen leerkracht bij zit als ze zoiets moeten uitpraten. Wie weet wat er dan gebeurd?

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Wow, wat erg dat hij zo gepest en zelfs bedreigd wordt!
    Ik vind t ook heel knap en vooral moedig dat hij van zich af gebeten heeft, maar zou t ook wel eng vinden.. Hoe serieus moet je die bedreiging nemen, wat is de pester voor een type? Hoe oud zijn ze?

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik kwam vroeger ook wel vaker thuis met blauwe plekken.
    Mijn moeder is toen naar school gegaan op hoge poten en heefft directeur gevraagd al die onzin over pesten en zinloos geweld van de muren te halen!
    Daarbij medegedeeld dat als ik nog 1x geslagen of gepest zou worden ik de eerste de beste tussen moest pakken.

Dit heb ik ook gedaan:D en wat denk je....ik was meteen de "men" van de school en was vanaf toen het populairste meisje.
    zelfs toen ik naar de brugklas ging keek iedereen tegen me op en gaf ik een grote muil tegen 4de klassers die het nodig vonden "brugpiepers" te kleineren;):D

Dusss...terecht dat je trots bent op je zoon.

7. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Terecht dat je trots bent op je zoon!

Inderdaad wel jammer dat het zover heeft moeten komen. Raar dat school hier niet meer mee heeft gedaan.

8. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Ik ben trots op je zoon en dat mag jij ook zijn. Goed hoor, dat hij van zich heeft afgebeten!!

Persoonlijk zou ik van het dreigement ook aangifte hebben gedaan bij de politie. Ook als je weet dat de betreffende jongen het nooit echt zou doen.

Niet alleen geeft het een duidelijke boodschap naar de pester dat zijn gedrag niet gepikt wordt (in tegenstelling tot de slappe houding van school), maar ook voor je zoon geeft het een steuntje in de rug. Geeft hem misschien het gevoel net even iets minder machteloos te staan.

Nu kun je dat overigens beter niet meer doen, dan escaleert het alleen maar ;) Maar bij een volgende keer zou ik het wel weten.

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wie zegt dat de school geen gesprek heeft gehad met die knul? Haar zoon heeft het niet gezien, wil niet zeggen dat de mentor die knul niet even tijdens de pauze aan de oren heeft getrokken. Als dat biet is gebeurt had ik dat als ouder ook niet geaccepteerd.

Maar..
    Je kunt als mentor lullen als brugman, maar een echte pester trekt zich daar echt niets van aan. Daarnaast moet je ondertussen als docent ook nog eens oppassen wat je zegt, voor dat je het weet heb je een scheldende ouder aan de telefoon en kun je op het matje komen.
    Ouders verwachten heel veel van een docent, maar oh wee als je wat negatiefs over hun kind zegt.

Natuurlijk heb je als docent/mentor de taak om pesten aan te pakken, maar het probleem zit vooral thuis. Ik liep eens met Eef bij school en toen liep er een jongetje naast ons. Eef zei toen dat dat jongetje had gezegd dat ze een stom kind was en stonk. Die moeder hoorde dat, keek ons aan en liep gewoon lachend verder. Als het omgekeerd was geweest had ik Eef op dat moment echt even in gesprek laten gaan met dat kind.

Pesters zijn vaak niet voor rede vatbaar. Ik bel ook vaak ouders op maar vaak merk je meteen dat daar het probleem zit. Is het fair om te verwachten dan een mentor dan dat kind op gaat voeden? Ik doe echt mijn best om normen en waarden aan te leren, ik ben heel fel op pesten, mijn mentorklas weet dat ook, maar op moment dat ze de deur uitlopen ben ik ze kwijt. Ik probeer het karakter nog zoveel mogelijk bij te schaven, maar een echte pester is als mentor/docent amper te veranderen, dat moet thuis gebeuren.

ik bestraf kinderen nooit als ze dan toch kiezen voor terugslaan, ik vind dat je het recht hebt om jezelf te verdedigen.. Maar later als ze groot zijn en een eikel op het werk tegen komen kunnen ze ook niet diegene tegen de grond aan slaan. Pesters worden ook groot en gaan ook werken.. Dus het lijkt me wel verstandig om te kijken of je je kind weerbaarder kunt maken, ook voor de toekomst. Ik was zelf vroeger ook verlegen en een makkelijke prooi, ik heb daar op latere leeftijd hulp voor gekregen en daar echt baat bij gehad. Jammer dat ik dat niet eerder heb gedaan...

Heel verhaal, maar het maakt me soms best verdrietig dat ouders vanalles van school verwachten, maar niet beseffen dat onze handen ook gebonden zijn soms...

10. Christmas

Christmas Niet meer actief

Mijn zoon werd op zijn nieuwe school ook gruwelijk gepest door 2 jongens (groep 7)

Ik heb dat een aantal maanden aangekeken... en binnen 4 maanden na het plaatsen op school heb ik hem er direct afgehaald en op een andere school ingeschreven. Daar heeft hij de rest van zijn lagere schooltijd met veel plezier volbracht.

De school deed er nl helemaal niets aan.... Ik heb gel*ld als brugman... met de ouders gepraat (die deden er niets aan), met de leraar, de directeur... en het enige antwoord was: Tja..je zoon moet wat weerbaarder worden. Dat dat k*tjong al eerder een kind van school had getreiterd werd niet meer ter sprake gebracht. (al diverse slachtoffers...en ook van school gehaald)

Mijn zoon is in elkaar geslagen.....bedreigd...uitgescholden voor alles wat mooi en lelijk was. En allemaal onder schooltijd! Als de meester even niet keek...was het raak.

Toen ik op een avond de MSN logs aan het doorspitten was en wel zulke gruwelijke bedreigingen zag staan hebben we 's avonds om 21:30 nog de directeur gebeld... gezegd dat onze zoon nooit meer kwam.. De volgende ochtend ben ik zijn spulletjes gaan halen..en de directeur wist me te vertellen dat hij het heel jammer vond, maar dat alle kinderen voelen alsof het zijn eigen kinderen zijn...en ook de pester is dus een kind van hem vertelde hij.

Ik kon dezelfde dag nog voor gesprek bij een andere school en onze zoon kon daar een dag later terecht.

De beste stap ooit..hij heeft het super daar gehad. Had ik hem langer op die pestschool laten zitten, had hij daar zeker schade aan overgehouden.

En waarom...omdat niemand hem serieus nam...(behalve wij als ouders) het werd allemaal gebagatelliseerd!!!!

Dus mijn voorstel:

Een flinke boete voor de scholen (die alles zo fijn wegwuiven en het liefst de schuld nog in de schoenen van de slachtoffers schuiven onder het mom hij/zij is niet weerbaar genoeg) een taakstraf voor de ouders (die niet meewerken) en een kamp voor de pesters.

Streng? ja zo... dus? .... een kind bedreigen met een mes...bedreigen met de dood...dat is pas erg.

En ik kan andere ouders alleen maar meegeven als tip: probeer wat aan het pesten te doen, maar laat het niet jaren voortduren. Stopt het pesten niet...en is er de optie wisselen van school...dan zeker doen. Het kan een hoop psychische schade tot een minimum beperken.

(hier spreekt een slachtoffer die haar hele schoolcarriere is getreiterd.....)

11. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Pff wat verschrikkelijk dat jou zoon er nu zo op aangekeken word!!

Ze zouden eigenlijk op iedere school verplicht de film: "Spijt" moeten draaien! Daar word ook een jongen ontzettend gepest.. en ja hij pleegt zelfmoord! door het pestgedrag van die klojo's! Misschien drukt dat ze eens met de neus op de feiten!

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Met zoon gaat het nu super!
    De jongen durfde gisteren niet eens in zijn buurt te komen hihihi, dat ga onze zoon ook wat zelfvertrouwen.
    Gelukkig kan hij verder goed met iedereen omgaan in de klas, en staat iedereen achter hem.

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Fijn om te horen!!!

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wie weet was dit gewoon nodig om die jongen te laten stoppen.
    Ik zit alleen nu nog met de ouders die doen net alsof hij een lieverdje is! De meester heeft hun al de waarheid verteld over hem, maar alsnog vinden ze de klap niet kunnen.
    Ik ga dan vanmiddag nog met de moeder bellen, om rustig te praten.

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Geweldig! Je mag trots zijn op je zoon! Maar dan ben je ook, en ik ook :)

Ken je dat verhaal van casey heynes? Manneke werd ook jaren gepest, de pesters vonden het leuk om de pesterijen te filmpen en op youtube te zetten, tot Casey het beu was en voor zichzelf opkwam.
    Hij is zelfs uitgenodigd geweest bij Justin Bieber en wil het pesten in de hele wereld stoppen.
    http://m.youtube.com/watch?v=HAFoppFFc1k
    http://m.youtube.com/watch?v=b_rZn8YKEzU

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    heel goed van je zoon! ik weet dat het eigenlijk niet echt verantwoord is maar heb mijn oudste dochter ook haar gang laten gaan nadat ze meerdere malen geslagen en getrapt werd door een jongetje uit haar klas.... ze heeft hem flink hard terug getrapt... jongetje heeft haar nooit meer iets gedaan.... ik heb mijn dochters ook gezegd als je gepest word en de juf doet er niets mee dan sla je maar terug, mag van mij! gelukkig nooit meer nodig geweest omdat de juf het ged opgepakt heeft in de klas.....

17. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Super! Wat een goede bevestiging voor je zoon dat dit geholpen heeft en fijn dat zijn klasgenoten achter hem staan. Succes vanmiddag met zijn moeder.

18. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik vind het echt super van je zoon.. Ik ben gewaarschuwd door mijn zoons zijn juf.. Mijn zoon mist zijn rechter handje en de juf zij letterlijk dat kan een rede zijn dat hij gepest gaat worden vanaf groep 4??? Heel raar dat ze dat zei.. Maar geloof me ik heb nu al tegen zoonlief gezegd.. Als ze jou daar mee gaan pesten dan laat je maar ff voelen hoe hard je er mee kan slaan.. Kind kan er niks aan doen dat hij zo geboren is.. En pesters bah moeten mijn kids echt niet mee gaan beginnen hoor.. Wat ik vind is pesten is een gebrek aan opvoeding .. En dat het op de dag van vandaag nog steeds gebeurt na de zelfmoord van kinderen ... Ouders moeten pesten stoppen harder optreden naar hun koters .. Leerkrachten moeten de pesters harder aanpakken.. Nablijven schoolplein schoon laten maken of desnoods een schorsing ongeacht leeftijd of klas.. Overigs ben ik nooit gepest hoor maar ik heb er gewoon een hekel aan.. Vooral toen de juf me aansprak daarop.. Hij word nu (nog) volgens juf niet gepest. Thuis en school heeft hij genoeg vriendjes...

19. Nenanena

Nenanena Actief lid

5 jun 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou iets tegen die moeder zeggen in de trant van: 'ik keur het gedrag van mijn zoon niet goed, evenals ik het gedrag van jouw zoon niet goedkeur. Ik keur je zoon niet af, maar wel zijn pestgedrag. Ik hoop dat jij hierin ook jouw verantwoordelijkheid neem, net zoals ik het mijne neem'.
    Wat betreft het slaan: foei, niet weer doen ;) slaan mag niet jongen, foei foei.

20. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik ga mijn dochter ook meegeven dat als ze gepest word erop moet slaan! Praten helpt namelijk helemaal niks!!!

Ik zou ook supertrots zijn!

In dit soort gevallen is terugslaan juist de oplossing.

Deel Deze Pagina