Bij mijn oudste ging het ook zo. Hij is ook gestopt na a . 1,5 jaar later ben ik er voorzichtig over begonnen wat hij ervan zou vinden om alsnog voor B te gaan. Hij moest even aan het idee wennen (maar met het oog op zwemfeestjes en alleen met vriendjes zwemmen), heeft hij dat wel gedaan. Hij was in 6 weken klaar en het ging ook nog heel makkelijk omdat hij veel sterker was geworden.
Vreselijk wou zou je in vredesnaam nog mee zwemmen. Ik zit met uk op ouder kind zwemmen en als hij groot genoeg is voor diploma a zwemt hij met de groep. Ik snap niet dat ze het toestaan, veel minder overzicht op de kinderen door al die poespas. Misschien over een paar maanden wanneer het beter met hem gaat lekker samen oefenen in het zwembad en als hij er aan toe is misschien toch de b. Hebben jullie geen ander zwembad in de buurt die beter bij hem past wanneer hij er wel aan toe is?
wanneer de juf apart instructie geeft praat zij vaak ook op een andere manier, ingewikkeldere taal, kernachtige uitleg. want zo een leerling valt bijna in slaap van juf's instructieniveau in de klas, de voorbeelden die ze geeft steeds, eindeloze oefeningen. die helpen de rest van de groep om goed te begrijpen maar heeft slecht effect op de motivatie van een kindje dat kernachtigere, treffendere instructies snapt en graag zijn diepgaande gedachten wilt met de juf bespreken over het onderwerp.
Ik hoop ook dat hij op een later moment, wanneer hij iets ouder is er wel voor wil gaan en in gaat zien dat het misschien verstandiger is om B te halen. De tijd zal het leren.
Hij zal wekelijks mee moeten met zijn broer die wel voor B is door gegaan, wie weet krijgt hij er dan toch weer zin in. Het afgelopen jaar heeft hij samen met zijn broer de lessen voor A gevolgd en mochten ze samen afzwemmen afgelopen weekend. Ander zwembad zit hier wel in de buurt maar spreekt mij niet aan vanwege het praktische feit dat zijn broer ook hier gewoon de lessen volgt. Met 3 kleine kinderen ben je niet zo flexibel, al zou je dat soms wel willen.
Maar dit wordt ook toegepast bij hem, hij geeft zelf aan dat hij dat erg prettig vind. De juf gaf een tijd terug ook aan dat hij niet veel of soms helemaal niet een instructie nodig heeft.
Dat is jammer maar begrijpelijk, jullie hebben nu dit obstakel gehad en ik hoop ontzettend dat jullie nu op school en thuis ook meer rust gaan krijgen.