Zoon heeft allergische reactie gehad!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door charliebradbury, 11 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Idd taliaa. Epipen zetten, 112 bellen en gelijk naar het ziekenhuis! (En daar dus zeker een nacht blijven). Ik vind dit een heel raar handelen van een huisarts.

Bij twijfel: altijd zetten! Beter een keer te veel dan te weinig. Het enige dat er gebeurt is dat de hartslag een tijd wat verhoogd is. Kind kan dan wat prikkelbaarder zijn, maar dat is alles. Epipen op zich is 'onschuldig'. Dit heb ik ook expliciet tegen het kdv gezegd.
    Het kdv wilde bij twijfel namelijk eerst ons bellen. Dit hebben wij verboden. Eerst de pen, dan 112 en als je tijd over hebt, dan ons.

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.053
    2.188
    113
    Brabant
    I know hier.
    Hier hangt hetzelfde protocol:
    Bij beginnende symptomen of twijfel:
    Epipen
    112
    Ouders

Linksom of rechtsom: naar t zkh.
    Ze heeft ook altijd twee epipennen voor als de ene is uitgewerkt voor de ambulance komt.

Maar jee... Ik wil t nooitnooitnooit meemaken! Arme julloe charlie!

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Oh bah wat eng, hopelijk is de oorzaak nog te achterhalen!

4. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Ik heb ook altijd begrepen van onze kinderarts dat ze dan een nachtje moesten blijven.... maar die ha wou er echt niet aan

5. charliebradbury

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Zo zag hij er in het begin uit toen viel het nog mee....

Bijgevoegde bestanden:

6. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

O wat akelig!
    Alleen lees ik hier ook enge berichten. Aangezien je je niet gerust voelt, en sommige zeggen dat ná het gebruik van een epipen je kind eigenlijk opgenomen moet worden.... Is het niet verstandig toch zélf even naar het zkh te bellen om te overleggen? Als second opinion zeg maar. Fijn dat de huisarts zijn mening geeft, maar in dit soort gevallen is het misschien wel fijn dat even bevestigt te krijgen, of juist te weten dat een ander opname wel nodig vindt?

Onze dochter heeft een paar maanden terug ook een heftige reactie meegemaakt. Weliswaar geen allergie maar wel ademstilstand door een ziekte die wij niet wisten dat ze had.
    Wij hebben ook een medicijn gekregen. Geen epipen, maar wel medicatie voor acute gevallen. En ook daar:
    1. Toedienen
    2 bellen naar 112
    3 ouders bellen
    En volgt ook opname aangezien ze dan aan de monitor moet.

De dagen in het zkh waren (voor iedereen, maar vooral voor haar) erg heftig. Het heeft echt een pittige tijd veroorzaakt. Ze was weer erg afhankelijk. Dat mag ook, ze is 2. Maar ze heeft alles heel duidelijk herinnerd. Dat ze ademstilstand had, de ambulance, waar ze viel, het zkh, etc etc.
    Nu een half jaar later is het weer ongeveer tot rust gekomen.
    Ik wil je sowieso sterkte wensen voor jullie allen met het verwerken van de schrik

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hou hem goed in de gaten. De volgende keer gewoon op eigen initiatief alsnog 112 bellen of na 'ontslag' bij de huisarts zelf richting ziekenhuis gaan.

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heb je geen desloratadine oid?
    Bij een beginnende reactie, zoals een huidreactie, kun je het daar 99% van de tijd nog prima mee onder controle krijgen.
    Zolang het kind nog geen anafylaxie-symptomen heeft (een huidreactie is dat niet), dan is dat het eerste middel om mee te beginnen.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook een opname gehad na een anafylactische shock, aan de monitor. Al is mijn dochter er gelukkig overheen gegroeid.

Beterschap ts! Hoop dat de bron snel boven komt!

10. charliebradbury

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Had hij al gehad...hielp niet werdt alleen maar erger

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Jeetje, sorry dat wist ik natuurlijk niet. Volgende keer dan 112 bellen hoor!!!
    Niet laten afschepen door een huisarts!

12. charliebradbury

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Ga ik ook doen, en ik hou hem goed in de gaten vanacht hopelijk valt het mee

13. Wat heftig!
    Hoe is de nacht gegaan?

14. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    poef zeg!!!
    Hoe is het gegaan?

Mijn zoon heeft sinds een jaar ook een epipen, hij is allergisch voor paarden/ huidschilfers. Gelukkig kan je deze makkelijk ontwijken (mits hij naast iemand zit die paard gereden heeft..).

Hier was het bij de eerste aanval ook, antihistamine, prednison en een vernevelaar en wij moesten 3 uur wachten omdat er idd een secondaire aanval kon plaatsvinden.
    Erna konden wij naar huis, maar bij ons is er geen epipen gebruikt.

15. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Wat sneu voor hem, xx

16. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Sluit me aan bij eerdere reacties. Onze jongste heeft rond de 1 jaar een anafylactische reactie gehad. Wij twijfelden om 112 te bellen of hap. Altijd 112 kregen we van ambulancebroeders en kinderarts te horen. Zodra het op luchtwegen slaat eerst epipen en dan 112 bellen.

17. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Poeh dat is schrikken!!

Zelf een keer heftige allergische reactie gehad toen ik een jaar of 8/9 was.
    Weet het nog steeds, zat onder de enorme vlekken, dik en rood, jeukte als een malle, ziek, koorts, super moe. Gelukkig niet naar mn longen toe.
    Huisarts is meteen gekomen en heeft van alles gegeven tegen de allergie, we weten nog steeds niet wat het geweest is.
    Waarschijnlijk een bepaald soort plant (kan bijvoorbeeld ook niet tegen taxus, klimop en meer van dat soort planten).
    Gelukkig hielpen de medicijnen wel snel!

Vond dat al eng, maar als het naar je longen toe slaat en je enorm benauwd wordt, lijkt me dat nog veel enger!

18. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Hoe is het vandaag gegaan?

19. charliebradbury

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Even een update het gaat weer goed met zoon.
    Heb overleg gehad met de ka en we moeten de volgende keer zelf de pen zetten en 112 bellen.

20. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Misschien iets gehad waar sporen in zaten? Geen nieuw voedingsmiddel gehad.

Wel schrikken zeg. Dat zou ik ook hebben. Hier heeft zoon ook een epipen. Toen hij 2 was heeft hij heftig gereageerd op cashew. Dit kwam toen ook uit bloedtest. Tevens notenmix en pinda. Onlangs nieuwe bloedtest gehad en volgens deze test is hij nergens meer allergisch voor. Van de kinderarts mogen we thuis noten testen. Dan pas weten we het ook 100%. Maar vind dat maar doodeng. Volgens zijn vorige KA groeien ze niet over een noten allergie heen. Volgens huidige KA kan dit wel. Tja wie heeft er nu gelijk.
    Willen we het 100% zeker weten komen we er niet onder uit om hem noten te geven. In het ziekenhuis doen ze die testen alleen met noten die gesloten zijn zoals walnoot, hazelnoot. Open noten kunnen sporen van bevatten.

Ik ben er nog niet uit of ik het wil testen. Het risico lopen dat ik de epipen moet gebruiken.

Deel Deze Pagina