zou ze naar de logopedie moeten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffie26, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Mijn dochtertje van ruim 20 maanden wil maar niet gaan praten.
    Ze kan papa en mama zeggen, bah als ze volle luier heeft en alles is da of die en dat is het! Ze doet alles wat we vragen begrijpt ons prima dus maar verdee doet ze geen moeite om iets te zeggen, ze kan ook liedjes uitbeelden zeg maar, staat altijd ye dansen als ze muziek hoort. Maar in haar spraak merk ik geen vooruitgang en begin me langzaam zorgen te maken nu......terecht of niet geen idee.

2. KimK

KimK Niet meer actief

Zoon hier hetzelfde. Mama, nee, bah, die hahahaha that's it. Hij begrijpt het allemaal voor de rest prima. Als ik aan mijn man vraag heeft de hond al eten gehad komt hij bijv aan met het bakje van de hond om maar een voorbeeld tw noemen. Ik maak me nergens zorgen om, zoals ik al zei hij begrijpt echt alles prima: "zusje gaat naar bed" dan rent hijv al naar de deur naar de gang.... Nee joh ik zou me geen zorgen maken hoor, ze gaan echt niet zwijgend naar de basisschool ;)! Zoon liep ook pas met 16 maanden ofzo maar hee wel meteen los en we lopen nu makkelijk een uur te wandelen, gaat hem allemaal prima af.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nee hoor, daar hoef je niet voor naar logopedie. Maar als jij je echt zorgen maakt kun je altijd eens informeren.

De oudste zei met 2 jaar 10 woordjes totaal, minimum volgens cb. Net daarna leerde hij praten en leerde per dag gelijk meerdere woorden. In een heel rap tempo.
    Hij is nu 3,5 en praat gemiddeld.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier ook een slechte prater. Hij kan wel iets maar onverstaanbaar voor de meesten.
    Maar met die enkele woorden wat hij kent spreekt hij soms wel al in 2 woorden.
    Gisteren zei hij ineens dada ietschh (dada fiets)

Maar hij spreekt alles heel raar uit.
    Vliegtuig : tuig
    Fiets : ietsch
    Thuis : uicsh
    Vlieg : vieshgg

Allemaal dezelde klanken maar toch iets anders

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Heb de logopedie gebeld en die vindt geen rede tot zorg en afwachten tot ze twee jaar is kijken hoe het dan is. Zeker omdat ze allert reageert op vragen en opdrachten maakte zij zich geen zorgen.
    Ben ook bij de huisarts geweest even oren laten nakijken, ook helemaal goed geen vocht of zo achter trommelvliezen dus prima.
    Horen doet ze prima want reageert op kleinste geluiden.
    Afwachten dus maar en gewoon doorgaan met 'oefenen'

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden zei vrij weinig tot 2 jaar. En toen kwam alles er opeens uit! Sprak meteen halve zinnen en ook erg duidelijk.

7. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Mijn zoontje begon met ca. 20 maanden pas met papa & mama zeggen.
    Het enige woord daarvoor was "auto" ;)

Nu is hij bijna 2 en zegt hij met de dag meer woorden.
    Het gaat nu dus ontzettend snel :D

8. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    De komende maanden zou het best wel eens heel snel kunnen gaan hoor! Geen zorgen.......

9. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    hier nu 18 maanden en komt ook niet verder dan mama, fietsssss en die!
    wel klanken die terug komen bij dingen, zoals --> too bij auto, oef bij een hond, oes voor een poes. maar dat vind ik geen woordjes. komt wel goed denk ik. maak me er niet zo druk om

10. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier hetzelfde als Miss M. Hij is gewoon wat later. Nu met 3 1/2 komt het echt goed op gang. Ze hebben met bepaalde woorden en klanken tot 6/7 jaar he? Dus het komt vast wel goed.

Met 2 1/2 en 3 hebben we hem wel laten testen bij een logopedist en daar liep hij prima op schema ook al verstonden mensen hem niet zo goed.

Mijn zoontje ging ons op een gegeven moment tussen 2 1/2 en 3 jaar nafluisteren. Alles wat hij hoorde herhaalde hij. Dat is de opslag van woordjes. Daarna gaan ze er langzaam zinnen mee maken. Jij kunt hem alleen stimuleren door het aan te bieden. Samen te spelen met zijn speelgoed en heel basis beginnen: het poppetje gaat in de bus, uit de bus, op de bus dat soort dingen. De taal echt aanbieden en herhalen. Veel boekjes lezen etc.

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik snap je zorgen, mijn zoon is dan wel 5 maanden jonger maar zegt op bah na helemaal niets maar vaak komt het allemaal goed. Mijn buurjongen begon te praten bij 2 en half en kletst nu de oren van je hoofd en volgens mij is ze nu ook nog te jong voor logopedie.

Deel Deze Pagina