Zoon heeft kattenallergie. Katten moeten weg..

Discussion in 'De lounge' started by Minyaweth, Feb 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    allergie voor katten gaat toch vaak om de huidschilfers, en niet om de haren? dus dan heeft een naaktkat toch geen zin? of zeg ik nu iets heel doms:D

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
  3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Neehoor je ebt helemaal gelijk

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Ik zou echt gaan voor de optie buurvrouw! Ideale oplossing lijkt mij, want zo kunnen ze toch ook mooi in hun eigen buitenomgeving blijven + dat ze ook nog eens samen kunnen blijven. En net wat iemand hiervoor ook zei: een week of 6 binnen houden en ze weten niet beter dan dat dat hun huis is. Lijkt mij echt een geweldige oplossing! Hoop dat jullie daarvoor gaan. Sterkte ermee.

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Hoi meiden,

Sorry voor de late reactie. Ben een aantal dagen niet op ZP geweest.

Allemaal bedankt voor de tips. Medicijnen tegen kattenallergie wil ik wel proberen. Kun je dat gewoon zelf ergens kopen of moet dat via de huisarts? De buurvrouw houden we dan nog maar even 'warm' haha. Ik ga nog even alles rustig doorlezen :) Nogmaals bedankt ladies!

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Niet lullig bedoeld hoor maar wil je je kindje dan elke dag een pil gaan geven om de kat te kunnen houden?

Als jou zoontje een echte allergie heeft zullen de meds die je in de winkel kunt kopen niet helpen.
    En zul je dus pillen moeten hebben bij de ha vandaan. En dan op zon jonge leeftijd die troep al geven...

Je kindje kan er ook nog overheen groeien. Maar heb dan pillen gaan geven zalcer niet aan mee werken dan.

7. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

Mar 3, 2010
    1,950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeilijk, ik heb ook een allergie voor katten en heb ook een kat in huis;) Ik kreeg pas later de allergie zo erg.

Maar goed onze kater is nu al ruim 13 jaar en die knikker ik het huis niet uit.

Hoe is de huishouding bij je ex? ik stofzuig minstens 2 keer per dag benenden. (kat komt niet boven). Als ik de kat oppak en tegen mijn huid hou dan krijg ik direct een reactie hierop, open plekken exceem.

Ik pak hem dus niet meer op alleen af en toe een aai over zijn kop en daar blijft het bij;)

Zo kunnen kat en ik in 1 huis blijven, ik zorg dat alles haar en stofvrij is en raak de kat niet aan en til hem niet op.

Lastig hoor:(

8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Jaa maar het is dus een keer in de twee weken een weekeinde geloof ik, dan zijn pilletjes wel haalbaar denk ik!

Ow en nog een tip! Papa moet even de dag voor hij komt het huis goed doen, dan zijn de haren/huidschilfers alweer gezakt. Als hij het op de dag dat hij komt doet zit er nog veel in de lucht en daar krijgen ze extra last van! Zo doe ik het altijd als vrienden van ons komen die een kattenallergie hebben. Sop de boel grondig de dag ervoor dan hebben ze er beide geen last van!

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Dat is een goede tip! Dankjewel! Als ik ex moet geloven doet hij elke dag het huishouden (stoffen, zuigen en dweilen) maar ik kan hem deze tip nog wel even exta meegeven. De katten komen niet boven dus dat scheelt weer.

@MrsNuke: Ik wil een pilletje tegen de kattenallergie best proberen. De kids zijn daar alleen in het weekend dus volgens mij is het dan best allemaal te 'overzien' ;)

@Tjilpje: Vigo aait de katten eigenlijk nooit. Hij vind ze alleen lief van een afstandje ;) hahaha.

Optie buurvrouw is inmiddels van de baan! Ex is er geweest en het huis is té goor voor woorden! Haar eigen beesten zien er ook niet uit. Wil mijn (onze) poezels daar écht niet hebben!

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Kijk wel een beetje uit met die pillen, ook al is het "slechts" een weekend per twee weken? Zeker voor kinderen is die medicatie best heftig en er kunnen ook behoorlijke bijwerkingen optreden. Ik zou het persoonlijk niet doen en toch echt een ander goed huis zoeken voor de katten. Succes!

11. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    2,787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik ben zelf ook ongelooflijk allergisch voor katten. Wij kregen de kat een jaar of 10 geleden toen ik nog thuis woonden. Als kitten had ik geen allergie, die kwam toen ze geen klein katje meer waren. Toen ik thuis woonde slikte ik veel medicijnen (allergietabletje van huisarts, maar ook puffers, neusspray en oogdruppels) en als ik dan niet de kat aaide, alleen op 'mijn' stoel ging zitten en daar de kat af hield door er wanneer ik er niet zat spullen op te zetten, uit de buurt bleef van de kat en vooral ook uit de buurt bleef wanneer mijn moeder ging stofzuigen dan ging het allemaal ook wel.
    Op de 1 of andere manier hebben mijn ouders nooit overwogen om de kat de de deur uit te doen.

Anyway, sinds ik uit huis ben heb ik veel meer last van de allergie als ik bij mijn ouders kom. Ik lijk er minder goed tegen te kunnen en heb meer medicijnen nodig om het onder controle te houden. Vroeger kon ik pilletjes nog wel eens een dagje vergeten, nu niet, want dan heb ik er last van.

Zwanger worden en dit medicijngebruik is niet goed en moest dus met alles stoppen en merk nu pas hoe groot mijn allergie eigenlijk is.
    Wanneer mijn moeder bij me is en bij ons op de bank is gaan zitten heb ik er daarna last van als ik op de bank zit.
    Als we iets krijgen uit het huis van ouders moet dit eerst gesopt worden omdat ik er anders op reageer.

Allergie is heel lastig en ik wordt er ook echt ziek van en kan me voorstellen dat jouw zoontje dat ook heeft en ik slik liever geen medicijnen dan wel. Omdat de medicijnen ook echt niet heel gezond zijn. Je zoontje kan er ook meer last van hebben omdat hij er 'incidenteel' mee in aanraking komt en ook weer de kans krijgt om te herstellen. In de tijd dat ik thuis woonde bij de kat had mijn lichaam geen keuze.

Mochten jullie de katten niet weg willen / kunnen doen dan is het aan te raden om inderdaad de dag van te voren goed te stofzuigen en ook te soppen. (niet de dag zelf i.v.m. rondwaaiende huidschilfers), de katten niet op banken / stoelen te laten zitten waar je zoontje ook op zit.

Lastige situatie! Hoop dat er een gezonde oplossing komt.

Share This Page