mijn oudste zoon van 10 was zindelijk toen hij 3 was, zowel dag en nacht. zo af en toe nog es ongelukjes snachts. dat is eigenlijk nog steeds zo, maar het gebeurd nu zeker 3x in de week. en dan vaak nog niet eens zo dat het hele bed gelijk verschoond moet, maar meer een beste kring in zijn broek. nu sinds 2 weken heeft ie het ook ineens overdag. de eerste keer dat ik het merkte was na karateles, dat zijn broek nat was. maar gisteren zei hij mam moet je zien, zijn broek was best goed nat. naja doe maar een droge broek aan. maar net alweer, hij heeft vandaag al 2x ene droge broek aan moeten doen. en hij schrikt er zelfs van, dat ie ineens nat is, hij voelt het niet gebeuren. moet ook niet plassen op dat moment. wat moet ik hier nou mee. is het iets waar je meteen mee naar de huisarts moet? als dit op school gebeurd (en tis best zichtbaar) dan word ie straks gepest. en hij is vanwege zijn pdd-nos al "anders".
had vanmiddag de assistente gebeld. die zei idd kom maar even en neem urine mee. maar bleek niks te zijn, geen ontsteking. huisarts wist het ook niet. we moeten nu zijn "poepgedrag"in de gaten houden. hij vroeg hoe vaak mijn zoon ging, waarop zoon zei, maar 1 of 2 keer in de week. daar schrok ik wel van. van een 10 jarige weet je dat ook niet, hij verteld niet als ie gaat. dus wellicht heeft ie last van opstipatie, wat op zijn blaas drukt. wel is een verwijzing gestuurd naar de ploeppolie (poep en plas polie) ook omdat ie snachts nog vaak nat is. dus afwachten maar weer
Zijn er op dit moment spanningen ( anders dan anders) voor hem? ( thuis, op sport, school et cetera...) Ik ken een meisje die ging weer ( rond 12) in de broek plassen omdat er spanningen waren die ze zo uitte
Misschien spanning om iets of een natte droom? Op deze leeftijd begint dat wel een beetje te werken. Misschien schaamt hij zich ervoor en zegt hij daarom dat hij het niet voelt.
Mijn broertje heeft ook pdd-nos en het in bed plassen is bij hem tot de 12 jaar door gegaan geloof ik. Echt alles geprobeerd maar hij werd gewoon niet wakker/voelde het niet. Overdag zou ik eens na moeten vragen bij mijn moeder hoe lang dat heeft geduurd en hoe ze dat heeft opgelost. Wat ze hier boven al vragen zijn er dingen veranderd/spannend? En wat ik me ook afvraag, is hij op "het" moment druk bezig? Misschien is hij wel zo druk bezig dat hij het niet aan voelt komen ofzo. Hoop dat het niks ernstig is!
zijn gedrag is het laatste half jaar anders ,hij begint echt te puberen. hij is zo dwars als maar kan, zijn broertje heeft ie altijd al moeite mee gehad, maar de laatste tijd is alles wat zijn broertje doet niet goed, of het deugd niet. dit alles levert veel stress op binnen ons gezin, het is de hele dag, T hou eens op je broertje te kleineren en te klieren, T kom eens hier, T doe dit, T doe dat. we zitten hem heel erg op zijn nek om het zo maar te zeggen. ik heb liever van, laat hem maar een beetje zijn gang gaan, maar het gaat gewoon niet. hij scheld zijn broertje de hele dag uit voor hufter, kleintje... alles wat maar negatief kan zijn. sinds dit schooljaar zitten ze op een andere school, omdat de oude school te klein was en ging sluiten. ook dit gaat niet zonder stress. al met al, heb ik ook het idee dat de incontinentie door stress kan komen, weet alleen niet wat ik eraan moet doen. hulpinstanties heb je ok al niet veel aan, ze zeggen, je moet bellen als er iets is. maar als je dan contact opneemt, zeggen ze, wat wil je dat we doen? ja dat weet ik niet, het is jullie werk om ons te helpen. natte dromen ed heb ik ook al aan gedactht en dat is volgens mij ook wel een optie. noem me maar raar, ik ruik vaak zijn onderbroek omdat ik hem daar van verdenk. overdag is het echt urine. snachts vaak wat anders volgens mij, maar dat snapt hij zelf niet. gister een eind gelopen, weer inspanning dus, dan ist ook weer mis. merkt toch de afgelopen dagen dat het ook vaak is met inspanning, dan heeft iehet ook gewoon niet door
Mijn neefje heeft ook ppd nos en heeft dit tot zijn 15 af en toe gedaan.. Hij werd ook erg lastig rond die leeftijd en mijn advies is om hier Hulp bij te zoeken voor eventuele begeleiding gezien de combi met pdd nos. Mijn neefje heeft dit niet!/ te laat gehad en daar hebben ze achteraf enorm veel spijt van!!
net een brief gekregen van het ziekenhuis (poep-plas poli) kan 27 mei pas terrecht. we gaan een lang weekend weg, hebben geen wasmachine daar. en moet al die natte broeken in een plastic zak stoppen om weer mee te nemen na het weekend. bah. en dan volgende week weer naar school? weet niet hoe ik dat moet doen, als 10 jarige... word ie straks nog gepest als ie nat is. en hij is soms toch echt goed nat. weet even niet meer wat ik ermee aan moet. kan hem toch moeilijk luiers om doen.....
Hoi, wat een nare situatie. Mijn stiefzoon word 10 en die heeft ook nog vaak (zeker de helft van de week) een nat bed's nachts, hij word er niet eens wakker van. Ook overdag wel eens een natte broek en loopt daar gewoon in door. Helaas vind zijn moeder het geen probleem en wijst ze alle hulp de deur, we staan dus totaal machteloos (hebben zelfs jeugdzorg erbij gehaald maar hoewel ze beamen dat het niet normaal is vinden ze, na onderzoek, niet dat het ernstig genoeg is om gedwongen hulpverlening toe te passen). Hij is een aantal jaar geleden bij de poepplaspoli geweest waar is vastgesteld dat het geen medische oorzaak heeft. Volgens juf ruikt hij vaak naar urine en andere kinderen merken dit ook op, erg zielig. Fijn voor jullie zoon dat jullie wel hulp zoeken! Wat betreft het weekend weg, wij halen dan vaak toch luiers, van die pyamabroekjes van drinites. We leggen hem dan goed uit waarom dit moet, maar elke nacht een natte slaapzak zien te wassen en drogen (en de lucht...urine van een tienjarige ruikt nu eenmaal veel erger dan van kleine kinderen) is geen doen. Naast het praktische is het ook beter voor de sfeer, ik word er niet heel vrolijk van als ik op vakantie de hele dag in een washok sta. Verder sturen wij mijn stiefzoon nog regelmatig naar de wc, lijkt heel kinderachtigmaar is echt noodzakelijk want als hij in zijn spel zit vergeet hij gewoon te gaan plassen. Meeste ongelukjes gebeuren dus ook als hij buiten is want dan kun je hem niet sturen. Misschien een optie om een gesprek met de juf aan te gaan of zij hem op school ook naar de wc wil sturen? Dit hoeft natuurlijk niet keihard door de hele groep geroepen te worden maar ze kan het ook even in zijn oor fluisteren. Helaas zijn kinderen van die leeftijd echt heel gemeen en hij zal zeker gepest gaan worden als hij een natte broek heeft op school.
CVM, jeetje dat is ook niet leuk. en dat je stiefzoon zijn moeder zich er niet om bekommerd, dat vind ik helemaal erg. Fijn dat jullie wel je best ermee doen. Ik heb ondertussen gewoon een soort tena-ladies gekocht voor mijn zoon. en hij is er best blij mee, hij zeg, dankje mama want ik kan er echt niks aan doen en zo kan ik tenminste gewoon spelen. die nemen we uiteraard ook mee naar ons weekendje weg. dan maar dag en nacht zulke dingen dragen. hopen dat zijn hoofd er misschien wat rustiger van word, omdat hij zich er dan geen zorgen over hoeft maken. en dat het misschien zelfs wel wat beter gaat...... al is dat misschien weer te optimistisch.
nou hoera, zoon gaat volgende week op kamp met school. heel leuk... hij als jongen heeft er veel zin in, maar zijn pdd-nos vindt het maar niks. wat weer dubbelop, zeker als je ook nog es in je broek plast. en je klasgenoten niks mogen merken. ik ben op zoek naar incontinentie materiaal. maar dat is er niet voor jongetjes van 10. je hebt of luiers, of van die grote dingen voor mannen. ik heb nu dames verbanden voor hem, maar dat gaat gewoon niet, het gaat er gewoon langs. ik weet het even niet meer. ik vind het zo erg voor hem. de 27e kunnen we pas naar de plaspoli. dan moet nog worden uitgezocht wat de oorzaak is. hoe lang gaat dit duren. ik doe de was wel, geen probleem. maar hij...... mijn kereltje, hij zit er zo mee. hij kan niet gewoon spelen, gymen op school? geen idee, niet douchen in ieder geval, want dan zien klasgenoten wat hij in zijn onderbroek draagt. vanmiddag een gesprek met juf op school. hij voelt zich zo verloren. kan hem toch geen luier om doen. weet niet meer waar ik het zoeken moet, voor die jongens is er gewoon niks?
Wat sneu voor jullie zoon. Kijk eens op Maree Medical voor uw incontinentie- en zorgartikelen, wegwerpluiers, hansops en speciale kleding Hier is veel incontinentiemateriaal te koop, oa plastic broekjes voor kinderen waar je een inlegger in kunt doen. Schijnen echt niet te lekken en onder kleding is niet te zien dat je het draagt. Je kunt er een tena of inlegluier indoen. Gaat tot maat 164 en is er in verschillende maten. Eventueel gewone boxer eroverheen en dan zien zijn klasgenootjes in ieder geval niets.
Wat zielig voor hem. Ik heb verder geen tips, maar hopelijk kun je met de gegeven sites verder!! En kan hij gewoon lekker gaan gymmen/mee op kamp/etc zonder dat hij gepest wordt door klasgenoten.
UnderWunder® Kids Daan (2 stuks) - UnderWunder - Baby luiers, wasbare babyluiers - bumaround.nl Wat ontzettend sneu voor hem (maar ook voor jou!), is dit wat?