Onze zoon is 6,5 maanden oud. Hij kreeg 2,5 week geleden wat witte stippen op zijn onder- en bovenlip. Er zat wat witte aanslag op zijn tong. Van de huisarts hebben we toen Nystatine gekregen, dit heeft geen verbetering gegeven. Deze kuur was afgelopen dinsdag afgelopen. Maar nu lijkt het net alsof er een blaasje op zijn lip zit zit en die gaan kapot. Gister was er een klein stukje van zijn onderlip ontveld en nu is de halve onderlip ontveld. Weet iemand wat dit kan zijn? Het lijkt absoluut niet op spruw en hij lijkt er geen last van te hebben.
Het zuigblaasje kan wel open gaan (zitten meestal op middenbovenlip). Maar wat je schrijft klinkt wel heftig. Ik zou morgen even bellen met de HAP. Nu misschien wat vette creme op smeren (bepanthen oid)?
Het zijn geen zuigblaasjes, die zitten idd meestal op de bovenlip in het midden. Heeft hij weleens gehad. Zijn lippen zijn niet droog. Kan bepanthen wel op de lippen, denk dat hij dat dan binnen krijgt. Lees net de symptomen bij spruw. Staat ook bij: blaasje sop binnen kant van de lippen, dit heeft hij dus. Maar als het spruw was dan had hij toch wel gereageerd op de Nystatine?
Hey Hoi, Milan is nog maar 6 weken en heeft ook spruw gehad. In 1e instantie heb ik ook Nystatine gekregen en dit heeft bij hem ook niet geholpen. Je moet aan je arts vragen naar Daktarin Gel, dit smeer je op je vinger en dan bij je kleine in de mond. Dan is het een kwestie van 2 dagen en dan is het weg.
@Missnanda: ok dus jij hebt ook eerst Nystatine gekregen? Danmaandag maar even bij de huisarts naar Daktarin vragen.
Inderdaad Daktarin orale gel vragen. Blijf erbij tot hij het goed heeft doorgeslikt. Dat vertel ik je even, omdat veel dokters het liever niet meer geven omdat er een kindje aan in overleden, die die dikke gel niet weg kon krijgen. Je moet ook natuurlijk heel weinig doen per keer, wij verdeelden de dosering over meermalen per dag. Klinkt wel als spruw. Nystatine hielp ons ook niet, daktarin hielp heel goed.
Inderdaad, gewoon iedere keer een klein beetje gel op je vingertop doen omdat het erg dik spul is. Als je teveel doet kan de kans erin zitten dat de kleine zich erin verslikt.
Denk toch idd ook spruw. Hier werkte Nystatine pas na 5 weken gebruiken. Mijn huisarts wilde liever geen Daktarin geven.
Je kan ook gewoon de daktarinecreme smeren hoor het is een standaard antischimmelcreme die dus ook tegen de schimmel spruw helpt. Smeer het ook op je tepels als je nog borstvoeding geeft en bedenk even wat je met je evt. afgekolfde melk wilt doen. De schimmel overleeft ook de vriezer. Nog een ding. Smeer nooit! Bepantin of andere luierzalf op droge of beschadigde plekjes ergens anders dan op de billetjes. Luierzalf omtrekt vocht aan de huid omdat die anders in een afgesloten luier flink kan gaan irriteren. Gebruik voor de droge of beschadigde huid juist een vette crème als vaseline oid.
Nou Lars heeft nu Daktarin voor de spruw gekregen, oogdruppels voor een ontstoken oogje en Forlax voor de ontlasting. Zo vind dit toch eerst welk genoeg. Hopelijk werkt de Daktarin wel.