Wanneer van wandelwagenbak naar de buggy inzet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sanjor, 18 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi!

Las net een topic van wandelwagen naar buggy en dacht wanneer kan je eigenlijk van de bak naar de buggy inzet gaan?

Mijn dochtertje kan al best goed zelf rechtop blijven zitten en met ondersteuning helemaal goed. In de bak past ze amper nog en nu zit ze vaak in de maxi cosi?

Wilde eigenlijk morgen gaan kijken hoe de buggy inzet eruit ziet. Ik dacht dat als hij ook helemaal plat kan, om hem er maar op te zetten?
    Is dat een goed idee of moet ik dat absoluut nog niet doen?

Ik heb de Mutsy 4-Rider trouwens:)

2. fafje

fafje Niet meer actief

hier gedana met 5,5 mnd...daarvoor de tijd gerekt door een handdoek/kussentje onder het matrasje bij het hoofdeinde van de bak te leggen...hij wilde op een gegeven moemnt ehct niet meer plat! gewoon huilen in de wagen...

toen het omgebouwd was, gewoon af en toe in de halve zitstand gedaan, tussendoor max 10 min ofzo...rond 6 mnd kon ie al btj los zitten dus toen wat vaker...en sinds 6,5 zit ie echt los minuten lang

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Had je hem verder in een ligstand gedaan dan?

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook de 4-rider,
    wij zijn rond de 5,5 maand overgegaan,
    omdat ze er echt niet meer in paste (ja met kromme beentjes, maar dat vond ik een beetje zielig)

hij kan idd in een ligstand, maar die is niet helemaal plat,
    dat je dat alvast weet :)

5. fafje

fafje Niet meer actief

ja als ie erin ging dan bijv eerst even wat rechterop...en dan een tijdje weer plat, meestal werd ie wel wat moe...was een btj spelen met die standen...
    maar die echt rechtop stand, die gebruik ik pas sinds hij ehct goed los kon zitten met recht rug...
    hij vindt sowieos die 2e stand het fijnst...zo'n "chill stand" ,,,ook om in slaap te vallen en dna later doe ik em platter

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Thnx:) Ga hem vanmiddag er gewoon even op zetten en dan kijk ik wel ff. Kan hem er altijd weer vanaf halen;)

7. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik zal hem idd niet helemaal in de rechtop stand zetten:p Dan weet ik zeker dat ze omvalt en het is natuurlijk helemaal niet goed voor haar rug en heupjes..

8. misa

misa Niet meer actief

Als het niet meer past, als je kindje aardig kan zitten, als het zitgedeelte ook (bijna) liggend kan, als je kindje echt steeds huilt of als je je kindje anders steeds in de maxi cosi zet... ;)

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    hier ook met (bijna) vijf maanden over naar de buggyzit. De onze kan wel in ligstand, hij staat nu bijna een maand in de half ligstand en sinds een week soms rechtop..

10. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik heb net de buggy inzet op mn wandelwagen gezet..
    Maar heb even een vraagje aan de meiden die een mutsy 4 rider hebben:

Die kap die erbij zit als ik die erin klik en de buggy in ligstand zet dan sluit hij op zich mooi aan maar als ik de buggy helemaal in zitstand doe dan heb je zo'n grote flap erachter hangen waar veel loze ruimte tussen zit??!
    Doe ik iets fout of hoort het zo (vindt het niet echt mooi:p)

11. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wij zijn overgegaan toen ze bijna 6 maanden was, ineens had ik het gevoel dat ze er aan toe was. Ze kan al zo goed zitten! Gewoon wat achterover kantelen, als het ruggetje recht ligt kan het volgens mij niet zoveel kwaad..

12. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Je kan die flap in zo'n (net te klein) flapje / hoesje doen, het bovenste maxi cosi logo is dat... (moest zelf ook even zoeken in het begin)

We hebben haar in de buggy gedaan vanaf dat ze om ging rollen in de bak en zichzelf omhoog trok om over de rand te kijken. Vond het toen niet meer veilig...

13. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook de 4 rider. Ik geloof dat we zo ongeveer met 5 maanden de bak verwisseld hebben voor de wandelinzet. Hij staat vaak op de een na platste stand en als meneer gaat slapen doen we hem plat. We hebben nu ook nog de voetenzak er in. Maar die ga ik er uit halen als ik deze week met hem naar buiten ga. Dat fleece is zo warm!
    Weten jullie of er iets van een badstof hoes of zo voor de wandelwagen is? Lijkt me fijn voor vochtopname.

14. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik zal zo eens kijken:) Thnx!
    Hier doet ze er ook echt alles aan om maar niet te hoeven liggen;);)

15. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik heb hem geprobeerd zover mogelijk plat te doen maar dan lijkt het wel alsof hij niet vast klikt? Bij de andere standen dan klikt hij vast zeg maar.
    Als ik hem dan zover mogelijk plat heb dan beweegt het gedeelte waar haar bips ligt/zit ook omhoog.. (lekker duidelijk he:p) hoort dat?

16. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik weet trouwens niks van een badstof hoes voor de buggy inzet. Wel voor de maxi cosi.. Lijkt me idd handig. Blijft het ook een beetje schoon.

17. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    hier bij 5,5 maand, onze mura kon wel helemaal plat

18. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    dan zit ie dus nog niet vast op een stand
    de meest platte stand, is ongeveer zoals een wipstoeltjestand
    hij moet wel vastklikken om vastgezet te worden

19. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    plat is gewoon plat bij ons, dus echt helemaal plat. Maar met de kap met dat hoes ding erbij moet je wel even goed kijken dat t goed zit (lekker duidelijk..)

Deel Deze Pagina