Zoon heeft vriendin met borderline

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 4 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    @siriel je hebt dit goed gedaan. En idd het kan zo zijn dat hij net even die duidelijkheid nodig had om echt de stap te zetten. Maar als hij het echt niet wilde uitmaken dan had hij dat niet gedaan.
    Dikke knuffel. Hopelijk heeft een nacht slapen je goed gedaan. En als je met je zoon er nog over praat dan komt dat wel goed.

siriel vindt dit leuk.
  2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    @siriel Ik kan niet zomaar weg klikken. Ik snap dat je je zo voelt maar vind het enorm goed dat je hem geholpen hebt zijn grenzen te bewaken, overduidelijk dat die geleidelijk aan steeds verder opgerekt werden. Hij is nog maar 18, natuurlijk is hij nu verdrietig, zijn eerste relatie. Maar nu kan hij niet in ieder geval nog meer een goed gevoel op terug kijken in plaats van dat het helemaal uit de klauwen is gelopen.

Goed gedaan mama.

Vero0504, siriel, Soturi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.085
    12.043
    113
    Ik heb met bewondering alle stappen gevolgd en ik kan alleen maar hopen dat ik daar over ruim 10 jaar ook zo mee om zal gaan als moeder. Als hij de volgende keer een meisje treft in een minder gecompliceerde situatie, zal hij zich realiseren hoe het ook kan.

siriel en Syane vinden dit leuk.
  4. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte voor je zoon en voor jou ook.
    Hoe dan ook, deze periode is ontzettend leerzaam voor hem geweest. Hopelijk wordt hij snel dolverliefd op een meisje met wat minder bagage!

Vero0504 en siriel vinden dit leuk.
  5. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    @siriel zoveel respect voor jullie als gezin hoe jullie dit met elkaar gedeeld hebben! Oprecht denk ik dat jullie zoon hier jaren later op een hele fijne manier op terug kan kijken. Jullie hebben hem ook echt z’n grenzen leren kennen inplaats van ze voor hem gelegd.
    Knuffel voor jullie allemaal!

siriel, Kolibrie2 en Soturi vinden dit leuk.
  6. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Bedankt♡ uiteindelijk toch nog lekker in slaap gevallen. Ik denk ook dat hij dit zetje even nodig had, om dat hij zelf de knoop niet door kon hakken. Ben benieuwd hoe hij straks wakker wordt.

toch3 en Syane vinden dit leuk.
  7. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    ♡ bedankt voor je berichtje doet me goed hier te lezen dat ik het toch "goed" gedaan heb op deze manier.
    Hij heeft ons tijdens één van de eerste serieuze gesprekken ook duidelijk gevraagd om in te grijpen als hij het zelf niet meer zag, ik vond gisteren dat moment, niet nog langer aanmodderen. Het is goed geweest zo.

Vero0504, Sophy, Bailey07 en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Dankje wel♡ Ik hoop idd ook dat hij snel genoeg mag ervaren hoe het óók kan zijn in een relatie. Gewoon onbezorgd genieten en verliefd zijn.

9. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ook jij bedankt voor je lieve reactie♡
    Dat vind ik ook écht héél belangrijk, dat hij zijn eigen grens leert kennen. Hij is een grote stoere vent maar qua karakter net zo'n softie als zn moeder;)
    Ik kon in het verleden mijn grenzen niet aan geven met alle gevolgen van dien, dat wil ik voor mijn kinderen sowieso anders.
    Ik denk dat alles bij elkaar een heel wijze les voor hem is geweest.

Siepie85, Syane en YaelStone vinden dit leuk.
  10. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    Goed bezig mama! Ik snap dat je echt een rot gevoel er aan over gehouden hebt, maar soms is echt een realitycheck nodig. Uiteindelijk zal hij inzien dat hij dit nodig had.
    Ik hoop voor hem dat zijn liefdesverdriet niet al te lang duurt en dat hij in de toekomst een leuke meid tegen komt.

siriel vindt dit leuk.
  11. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb nooit gereageerd maar nu wel. Ik heb ook zo'n ex gehad. Er zat toen nog geen label op maar later is diegene wel een tijd opgenomen ook.

Ik mocht helemaal niks, niet met andere jongens praten, niet uit, naar vrienden mocht nog net maar dan wel de "goed gekeurde". Ik was 15 en die relatie heeft 3 jaar geduurd. Die heeft mij best verpest. Ik ben er achter gekomen dat er in die 3 jaar veelvuldig contact geweest is met andere achter mijn rug om. En toen dat uitkwam ben ik ook gewoon weer gaan praten met andere. Daar is heel vaak en heel veel ruzie over geweest waarbij ik het toch weer niet deed.

Uiteindelijk is de bom geklapt en ben ik uit woede vreemdgegaan. Niet netjes vanuit mijn kant maar ik kon echt geen kant op. Als ik een smsje kreeg dan werd dat gecheckt, MSN opgeslagen gesprekken werden gecheckt.

Ik heb heel veel moeite gehad om mijn man hierna 100% te vertrouwen en ik ben heel erg jaloers geworden. Ik ben nog steeds niet stabiel als in dat ik denk dat hij uiteindelijk toch wel een leuker iemand tegen komt.

Die relatie heeft mij destijds echt heel erg verpest en ik heb heel hard moeten werken om op dit punt te komen.
    Jaloers ben ik nog steeds wel een beetje maar ik vertrouw mijn man 100% en telefoons liggen hier gewoon open en bloot, kennen elkaars code maar kijken nooit. En contact met andere heb ik al helemaal geen behoefte aan.

Je hebt er goed aan gedaan om in te grijpen.

Zeebra en siriel vinden dit leuk.
  12. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    @siriel een hele dikke knuffel voor jou.
    Ik vind het zo ongelooflijk knap van jou. Al die tijd heb je je zoon zijn eigen keuze laten maken en het gesprek gaande gehouden. En dan de afspraak dat je in zou grijpen wanneer nodig.
    En dan was nu de tijd daar dat jij de keus maakte in het belang van jouw kind. Ik heb heel veel respect voor jullie, hoe jullie hier mee zij omgegaan.

Hopelijk is het verdriet voor je zoon niet al te heftig en wordt voor hem alles weer wat rustiger.

siriel en Soturi vinden dit leuk.
  13. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Een diepe buiging voor jou. Echt neem jezelf niets kwalijk, je hebt je zoon met zoveel liefde begeleidt en dit meisje een veilige haven en kansen geboden ondanks de moeilijkheden die je zag. En nu was het genoeg en spring je natúúrlijk voor je zoon in de bres. Het is niet dat je dit meisje meteen hebt afgeschreven.. juist niet.. hij had een zetje nodig en nu kan hij zn leven weer oppakken. En ik weet zeker dat je er ook zult zijn om hem te troosten als hij er nog verdriet om heeft.
    Respect voor jou en voor je zoon. Jullie zijn geweldige mensen :)

Vero0504, siriel en Soturi vinden dit leuk.
  14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Je zoon lijkt op jou en daar mag je ontzettend trots op zijn.
    Jullie hebben naast hem gelopen, waren er altijd, maar hij heeft zelf mogen ontdekken.

siriel vindt dit leuk.
  15. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Pfffffffff hij lijkt nu vooral héél boos en verdrietig omdat hij er een punt achter "moest" zetten van ons en het zelf nog wel had willen laten voorlopig omdat hij vindt dat het toch wel wat beter ging met haar..

Siepie85 vindt dit leuk.
  16. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Lastig voor jou om hem zo te zien :(. En ik denk ergens ook wel een logische reactie van hem. Hij heeft liefdesverdriet, hij vond haar nog heel leuk. En uitmaken voelt dan zó rot.
    Maar dit 'aankijken' had hij echt nog maanden kunnen vasthouden. Dit is, net wat je zegt, dat punt geweest waar je hem voor zou waarschuwen. Dat punt dat hij zelf het niet helemaal goed kan zien. Heb je dat aan hem uitgelegd. Dat dit het punt is waar hij toen naar vroeg.
    Het was gewoon geen gelijkwaardige relatie. En het blijft linksom of rechtsom toch steeds gaan op haar manier. Echt super knap dat ze ook steeds wat aan kan passen in haar gedrag. Maar ze blijft dingen houden zoals nu weer met die contacten. Hij mag geen meisjes als contact hebben. En dat is sowieso al iets waarin hij zich aan haar aanpast wat absoluut niet zou moeten hoeven, hij mag zelf bepalen met wie hij contact heeft. Maar zij mag dat blijkbaar wel. Ze wist ze wel meteen als hij er om vraagt, maar blijkbaar bedenkt ze dat zelf niet vantevoren.
    Juist dat willen aanpassen van haar maakt dat hij het wil blijven volhouden, dat is zeker te begrijpen. Echter ook de valkuil, want dit zal
    continue terugkomen bij nieuwe dingen.
    Daarnaast, als hij terug zou kijken in de relatief korte periode dat ze nu verkering hebben gehad, is hij bijna alleen maar in tweestrijd geweest of dit het nu wel is en of hij genoeg op haar kan bouwen. Zelfs in de eerste verliefdheidsperiode waarbij de meeste koppels nog totaal geen ergenissen hebben aan elkaar en álles nog leuk is aan elkaar.

hummeltje5, siriel en Syane vinden dit leuk.
  17. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Ach vrouw... Ik heb het met je te doen. Je hebt zo je best gedaan.

Maar ik denk dat dit niet verwonderlijk is, hij voelt zo veel momenteel. Dit moet hem toch ook overspoelen, en eigenlijk is het nog een puber. Gevoelens van boosheid, verdriet, schuldgevoel, "wat als", het zal constant door hem heen gaan.
    Het zal heel moeilijk zijn om alles een plekje te geven. En de makkelijkste emotie is nu boosheid, dat is makkelijker om te uiten en een schuldige aanwijzen.

Ik zou je keuzes nu echt niet in twijfel trekken, je hebt het juiste gedaan.
    En je zoon gaat dat heus wel in zien, maar nu lukt dat even niet. En dat is ook niet gek, het heeft nu tijd nodig om te bezinken en tot rust te komen.

hummeltje5, siriel, Soturi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    Ontzetten veel respect voor jou en je relatie met je zoon. Gun mijn dochter zo n vriendje! Zie het als rouw, eerst komt ongeloof en dan de boosheid, dus logisch dat hij boos is. Vat het niet persoonlijk op.

siriel, TotalBella en Syane vinden dit leuk.
  19. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    Laat maar even gaan. Hij is gewoon bezig om alles te verwerken en is natuurlijk nog jong. Even afgeven op je ouders en tegen ze aanschoppen is heel normaal. Het heeft tijd nodig.

siriel vindt dit leuk.
  20. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Dit idd. Hij draait wel weer bij.

siriel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina