vakantieschema

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by LolaBloem, Jul 31, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Hoi

Binnenkort hebben de kids 3 weken vakantie van de kdv. Ik ben dan thuis met de kinderen. Dochter van bijna 2,5 en zoon van bijna 1 jaar. Heeft er iemand leuke ideeen om te doen? Volgens kdv is dochterlief al helemaal klaar voor school (in Belgie starten ze met 2,5 jaar als je dat word voor september) gezien ons dochter 10 september officieel 2,5 word, is het nog even afwachten of ze ergens word gematst. Me dochter is best ongeduldig en speelt niet graag samen. Heb een bumba memorie gekocht voor babys maar dat lukt niet om te spelen. Ze houd van boekjes lezen dus heb flink educatieve boekjes ingeslagen en wil nog een groot zoekboek inslaan zodat ze sterker word met taal. (Ze is wel al flink vooruit aan het gaan mbt praten en kan een hoop woordjes na zeggen. Vandaag zelfs 'solly' gezegd omdat ze me perongeluk pijn deed). Verder houd ze ervan om grote-mensen-dingen te doen. Zo maakt ze soms spontaan schoon met een doekje (echt cute!) Of als ze in bad speelt met broertje wil zij hem wassen, tafel dekken (geweldig kind, ben benieuwd of ze als puber ook zo fanatiek mee zal helpen) Iemand leuke knutselideeen? Of iemand die haar vakantie planning wil delen met ons? Wij wonen omgeving Antwerpen dus leuke plekjes bezoeken s ook leuk om te weten.

Alvast bedankt :D

2. AvdY

AvdY Niet meer actief

Educatieve ideeën bedoel je?
    Kinderboerderij, pluktuin, helpen met boodschappen doen, helpen met koken, naar het bos, naar het zwembad, naar het strand. Qua spelletjes: hier lukte memory in het echt eerst ook niet goed, maar op de telefoon/tablet is het makkelijker! Met de Nijntje app kun je het gratis spelen. Telspelletjes, puzzels. Eigenlijk is alles educatief als je jong bent en nog veel kunt leren :)

LolaBloem likes this.
  3. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Als ze pas op 10 september 2,5 jaar wordt, mag ze pas na de herfstvakantie naar school.

Maar goed. Je kan in de bib massa's knutselboeken vinden.. En verder: zoo, Planckendael, middelheim, park spoor noord, rivierenhof + kinderboerderij, Tivoli in Mechelen, pannekoekenboot op de schelde, de schorre met de nieuwe trollenwandeling.

LolaBloem likes this.
  4. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Oh bedankt dames voor de leuke ideeen! Ik heb er zo zin in! Echt hele leuke ideeen, word vast een gezellige vakantie.

(Ik heb gemerkt dat ik zo gelukkig word van kinderboeken, kinderactiviteiten etc. Zooo heerlijk om me kindjes blij te maken! Ben echt too exited, niet normaal :D

5. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,324
    10,293
    113
    Spelletjes speelde we haba kleine bouwmeester, daar moet je samenwerken om te winnen.

Bambino leende we bij de bibliotheek, smart games zijn er ook al voor jongere kinderen (bunny boo en trucky)

Knutselen is iets wat onze zoon graag deed en nog steeds doet (ondertussen 5)
    Met 2.5 kun je oefenen om te scheuren, als dat goed gaat knippen.
    Playmais is handig in gebruik en krijg je geen troep.

Waterverf is ook super wanneer je dat doet met waterkwasten. Geen vallende bekers.

Met dikke stiften/ wasco kleuren/ tekenen.

Stoepkrijten, bellenblazen.

Samen in de keuken staan om wat lekkers te maken. Bakken, helpen voorbereiden of boterham smeren.
    Onze knul pakte dan snel zijn koksmuts:D

LolaBloem likes this.
  6. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,611
    2,404
    113
    Wat superleuk dat je zo enthousiast bent! (Is een welkome afwisseling hier haha).
    Is ook leuk om eens zoveel tijd met je kids te kunnen doorbrengen
    Veel plezier!

LolaBloem likes this.
  7. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

Feb 16, 2014
    1,217
    116
    63
    En als aanvulling op wat de anderen schrijven: laat je dochter ook soms lekker alleen spelen.

Ik denk dat dat ook heel goed is voor de ontwikkeling.

LolaBloem likes this.

Share This Page