Knutselspullen opbergen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Ligero, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn dochter heeft heel veel knutselspullen gekregen voor haar 7e verjaardag, superleuk maar ik ben nu op zoek naar handige manieren om het op te bergen. Op pinterest zie ik veel ideaalplaatjes maar ik vraag me af of het in het echt ook zo goed werkt.
    Wat er (o.a.) allemaal opgeborgen moet kunnen worden:
    - wit papier
    - gekleurd papier (div formaten)
    - kraaltjes/pareltjes/lovertjes
    - veertjes
    - lintjes
    - washi tapes
    - stickerboeken
    - stickervellen
    - losse stickers
    - lintjes
    - stiften/potloden/krijtjes
    - sjablonen
    - verfspullen (dus incl schortjes, mengbordjes etc)
    - klei
    - stempels
    - 'speciale' stiften als blaasstiften, textielstiften en kaarsstiften etc
    - foamtape voor 3d kaarten
    En dan nog wat grotere dingen als een xoomy, nietmachine, plakbandapparaatje etc en dan ben ik vast nog spulletjes vergeten (lijm bijv bedenk ik me nu)

Ik ben ook echt wel van het minimaliseren maar niet op knutselspullen, alles wordt ook gewoon gebruikt.
    Hoe bergen jullie knutselspul op? En is er bij jullie ook zoveel?

2. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    We hebben allerlei bakken, mandjes en vakken om alles op te bergen. Een deel ligt in de woonkamer in een vakkenkast. De rest ligt in het kantoor, daar hebben we over de gehele lengte kasten staan. Ideaal voor alle knutselspullen.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb de hele trapkast ingericht als knutselkast: planken vol en alles gesorteerd.

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Zou je eens een foto willen maken? Wij hebben ook een trapkast die denk ik beter ingedeeld kan worden

5. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    We hebben hier zwarte ikeabakken met deksel. Ik zag op pinterest dit https://pin.it/cpgfglxdino5z2 wat ik erg leuk vind wanneer mijn kinderen wat ouder zijn.

6. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik heb knutselspullen steeds op verschillende manieren opgeborgen. Momenteel ligt het meeste in een ladekast van Ikea op dochters kamer.

Voor pennen en stiften heeft ze een rail van Ikea met plastic bakjes (keukenafdeling) eraan. Deze hangt net boven haar bureau, dus alles ligt makkelijk voor het pakken.

Daarnaast zo'n houten ladekastjes van Ikea (type Moppe) voor stempels, puntenslijpers, gummen, ponsen, etc. Daarnaast een metalen ladekast naast haar bureau voor stickers, kleurboeken, gekleurd papier, schriften, e.d.

Strijkkralen op kleur gesorteerd in ijsbakjes (van die hertog mini) en dan in een grote bak. Eigenlijk kunnen die strijkkralen wel weg; ze doet er nooit meer iets mee.

Elastiekjes van loom zitten in een soort verdeelbakje. Die worden nog wel steeds gebruikt.

Verder gebruik ik potten van de Griekse yoghurt voor strikjes, oogjes, lintjes, knoopjes. etc.

Tegenwoordig heeft ze een ladekast van Ikea (Malm) en wauw...wat kunnen er veel knutselspullen in zo'n lade! Daar staan dan gewoon die lege yoghurtpotten in.

Succes met organiseren!

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb een soort klein dressoir met 4 manden, daar zitten alle kleur en knutselzooi in.

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Op deze manier nu een deel van de spullen georganiseerd. Liggen er nog steeds wat losse dingen in de kast maar dit scheelt al heel veel!

Deel Deze Pagina