Zoon herdenken Bruiloft

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door xxmamaxx2016, 8 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Hoi allemaal,

    Misschien kan iemand me helpen.. wij willen heel graag ons overleden zoontje herdenken op onze bruiloft, maar hoe..... iemand ideeen?

    Ik bedacht me ook om misschien de openingsdans in het teken van ons zoontje te zetten.
    Marco borsato-kleine oneindigheid. Alleen ben ik bang dat het feest daarna niet losbarst door de emotie.. maar aan de andere kant, hij hoort erbij en het verlies van hem hoort bij ons leven.

    Of een nummer wat bij ons past.. over moeilijke tijden, liefde en er samen uitkomen.. iemand die een nummer weet?

    Alvast bedankt!

    X
     
  2. Maris22

    Maris22 VIP lid

    7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Jeetje wat ontzettig verdrietig als ik je onderschrift lees...
    Bij ons was het als volgt:
    1 maand voor onze trouwdag werd ons zoontje geboren met 22 wk zwangerschap... erg verdrietig allemaal,maar wij hadden samen besloten om hem wel te benoemen tijdens de ceremonie en stil te staan bij het feit dat hij er niet meer bij was,wij hadden ook een muziekje voor na zijn herdenking,wij hadden Twinkle Twinkle Little Star van Jewel ,maar daarna wilde wij toch optimaal proberen te genieten van onze trouwdag,dus het niet al te zwaar beladen dag te laten worden. Tuurlijk was het heel dubbel,en verdrietig maar daarna stond de rest van de dag in het teken van ons huwelijk,met een lach en een traan.
    Zo hebben wij deze dag ingevuld,ik wens jullie veel sterkte en een mooie trouwdag!
     
  3. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Is het geen optie om er tijdens het burgerlijk huwelijk aandacht aan te besteden? evt met muziek? In overleg met de ambtenaar Burgerlijke Stand is er normaal gesproken ook veel mogelijk.
     
  4. Harpa

    Harpa Actief lid

    2 jul 2012
    494
    6
    18
    NULL
    NULL
    Misschien kan je samen met je gasten blauwe ballonen loslaten. Zomaar een ideetje...
     
  5. Pluis79

    Pluis79 Actief lid

    23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Hoi
    Ik ben vorig jaar getrouwd op de geboortedag van onze dochter. Onze dochter is 10 dagen na haar geboorte overleden. In 2014 en in 2015 getrouwd.
    Wij hebben haar op deze dag terug laten komen. Op de crematie hadden we orchideen deze had ik in mijn haar en bruidsboeket. Na de ceremonie van ons trouwen heb ik een brief voor haar voorgelezen aan onze daggasten. We hebben geproost op haar en vervolgens hebben we met deze gasten ballonen opgelaten met daarin de zaadjes van vergeet me nietjes. Het was emotioneel maar wel heel mooi. Daarna was haar stukje 'afgerond' en zijn we de taart aan gaan snijden. Oh trouwens bij de openingsdans hadden we drie liedjes door elkaar, liedje voor mijj man, voor mijn dochter en voor mij dus in die zin ook niet beladen
    Succes met de voorbereidingen en alvast gefeliciteerd
     
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Ik zou er ook voor kiezen om tijdens de huwelijksvoltrekking hier aandacht aan te besteden. De ballonnen oplaten vind ik ook een prachtig idee, bijvoorbeeld na het toasten, met een wens voor hem namens iedere gast aan iedere ballon. Mooi te lezen dat jullie hem onderdeel willen laten zijn van de dag, dat zou ik ook doen, een hele mooie dag toegewenst, hij kijkt vast trots mee dat jullie zo sterk samen zijn.
     

Deel Deze Pagina