Verminderde productie wegens ziekte

Discussion in 'Borstvoeding' started by pline, Aug 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pline

pline Actief lid

Dec 25, 2012
    472
    108
    43
    NULL
    DL (bijna 9 maanden) heeft een buikvirus opgelopen tijdens haar eerste dag op de crèche. ML en ik zijn ondertussen ook ziek, en ik heb de indruk dat mijn melkproductie plots erg gedaald is (borsten voelen leeg aan en DL lijkt ook niet tevreden). Gisterenavond hebben we haar afgekolfde melk bijgegeven. Ze weigert vv voorlopig en heeft dus ook meer melk nodig gezien ze veel vocht heeft verloren. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn melkproductie terug verhoogd wordt?

2. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    Zorgen dat je zelf voldoende eet en drinkt (en dat is natuurlijk lastig als je buikgriep hebt, maar zodra je je iets beter voelt, wordt dat makkelijker.

Verder extra aanleggen. Een soort geplande clustersessie.

Succes! :)

3. nmv

nmv Fanatiek lid

Jan 7, 2013
    3,964
    270
    83
    Oost-NL
    Vaak aanleggen, zelf veel drinken en veel rusten!

En als het kan, zoveel mogelijk je dochter bij je hebben. Het mooiste is geloof ik als dit huid-op-huid contact is. En ik weet niet of je een draagdoek/draagzak hebt? Dit zorgt ook voor veel direct contact, is ook nog eens fijn als je dochter niet helemaal fit is... (Werkt hier oa rustgevend en geeft haar naar mijn idee een gevoel van veiligheid/geborgenheid.)

Toen ik zelf buikgriep had, zette ik een grote kan met drinken naast me, lag de hele dag op de bank/in bed met mijn dochter zoveel mogelijk naast me of tegen me aan. Ik legde haar bijna elk uur aan (alleen tijdens onze dutjes niet) en verder deed ik niets... Hierdoor was na 2 dagen mijn productie weer een stuk beter!

4. pline

pline Actief lid

Dec 25, 2012
    472
    108
    43
    NULL
    bedankt voor jullie reactie, helaas in hetziekenhuis beland omdat ze gedeshydrateerd geraakte.. Ik mag haar voorlopig niet aanleggen. Hopelijk kan ik snel ook wat rusten, eant ziek zijn met docther in het ziekenhuis is niet prettig...

5. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Waarom zou je een uitgedroogde baby niet aan mogen leggen?
    Hopelijk kolf je zelf om alles wel op gang te houden?

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Ach....arme meid! Hopelijk snel weer beter allemaal!

Zie eerlijk gezegd alleen niet in waarom je niet mag aanleggen.......
    Lijkt me voor jullie beide goed. Jij zult dan in ieder geval even intensief moeten kolven wil jij je productie op pijl houden. Zodra het kan veel aanleggen en huid op huid contact. Zelf ook heel goed blijven drinken en echt even goed uitzieken.

Als ik zelf ziek ben, gaat dat ook altijd ten koste van mijn productie. Ziek zijn gaat gewoon veel energie in zitten, evenals borstvoeding geven..... Die energie heb je simpelweg niet als je ziek bent.

Beterschap voor jullie!

7. pline

pline Actief lid

Dec 25, 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Bedankt. Ik mocht enkele uren niet aanleggen omdat haar maagslijmvlies door het vele overgeven geirriteerd was. Owv slijmvorming kon ze blijkbaar geen lactose tolereren. Ze heeft enkele uren ORS gehad (wat heel moeizaam ging gezien ze een flessenweigeraar is) en ik heb wel kunnen afkolven (had vlak voor ons vertrek naar het ziekenhuis gelukkig mijn kolf ingepakt voor het geval dat!). We zijn ondertussen terug thuis, helemaal uitgeput... DL heeft nog altijd diarree en produceert dus nog heel veel was, en is uit haar doen, dus echt rusten zit er nog niet in. ML is ook nog doodziek, dus we hebben het even moeilijk (vooral omdat we in het buitenland wonen zonder familie in de buurt). Hopelijk zien we snel een lichtpuntje!

8. nmv

nmv Fanatiek lid

Jan 7, 2013
    3,964
    270
    83
    Oost-NL
    Hopelijk snel van de diarree af en ik wens jullie dan ook verl beterschap!
    Sterkte!!

Share This Page