korte baarmoedermond, wekelijks cervixmetingen

Discussie in 'Prematuur' gestart door Simmy, 26 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    hallo dames,
    weet niet of mijn berichtje hier goed staat...

in augustus ben ik bevallen na 24 weken zwangerschap, m'n zoontje heeft t niet gehaald.
    Nu ben ik weer zwanger, 20 weken en heb ik wekelijks cervixmetingen en proluton injecties.
    m'n cervix is kort, 2.8cm
    Nu begin ik toch heel bang te worden dat ik daardoor weer veel te vroeg ga bevallen. Kan gewoon haast niet meer ontspannen of slapen s nachts.
    Zijn er dames hier die ondanks een korte baarmoedermond (zonder cerclage) een zwangerschap hebben uitgedragen? Of iig zo ver dat t kindje een eerlijke start had?
    Ik kan nergens ervaringen vinden van mensen die ook een korte baarmoedermond hadden...

Dankjulliewel.

2. tatsiana

tatsiana Actief lid

14 mei 2010
    100
    0
    16
    Wat erg van je zoontje.
    Mijn baarmoedermond was met 28 weken 2.5
    Heb toen longrijpers gekregen en een pessarium ring.
    Ik denk wel dat de ring wel helpt.
    Nu ben ik 34+3. En hoop dat de kleine ook nog ff lekker blijft zitten.
    Je kunt altijd even vragen om een ring.
    Succes!

3. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Aha, dankjewel voor je antwoord. Over een ring heeft m'n gynaecoloog het niet gehad...Weet je ook hoe lang je baarmoedermond was voor week 28? Ik heb nu sinds week 16 wekelijkse metingen en proluton injecties en tot nu toe was m'n baarmoedermond steeds 2.8cm, dus blijft constant.
    Fijn om te horen dat jou baby'tje nog goed zit, dus dat t wel kan gelukkig. Ik hoop ook zo dat ik iig de 28 weken voorbij kan gaan!

4. tatsiana

tatsiana Actief lid

14 mei 2010
    100
    0
    16
    Volgens mij was hij voor 28 weken iets van 3.5 of 3.0 weet het niet meer zeker.
    Proluton injecties heb ik ook. Vandaag de laatste.
    Je zou altijd even kunnen vragen om een pessarium.
    En wat zegt je gynaecoloog nu over je baarmoedermond?

5. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Ik ga t vragen. Heb jij t idee dat de proluton helpt? En in welk opzicht?
    Mijn gynaecoloog zegt dat baarmoedermond lengte langer dan 2.5cm goed is...maar nu twijfel ik daar aan.
    heb jij ook wekelijks of elke 2 weken baarmoedermond-metingen (gehad)?

6. tatsiana

tatsiana Actief lid

14 mei 2010
    100
    0
    16
    Ik heb echt geen iedee if proluton helpt.
    Toch lees ik wel op forums dat aardig wat mensen het hebben/hadden dus denk dat het wel werkt.
    Ik had wekelijks metingen tot 28 weken. Want nadat ze de pessarium hadden geplaats wouden ze liever niet meer meten.
    Hoeveel weken ben je nu zwanger?

7. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Je hebt hier nu 2 topics over volgens mij...toch? Ik dacht nl dat ik al had gereageerd?

8. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Klopt, was bang dat t hier verkeerd zou staan of niet veel mensen het zouden zien / reageren.

9. tatsiana

tatsiana Actief lid

14 mei 2010
    100
    0
    16
    Pinklove
    Je had idd gereageerd op dat andere topic. Over de pessarium.
    Simmy heeft dit topic geopend.

10. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Die ook, maar dit topic is ook dubbel ;)

11. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Ik ben van mijn eerste met 32 weken bevallen door een zwakke bmh. Ik werd op zondag opgenomen met 1.9 (ik wist daarvoor niet dat hij zwak was) ben dinsdagnacht onverwachts snel bevallen.

Bij mijn tweede had ik tot 28 weken tweewekelijs cervixmetingen en wekelijks 16 tot 36 wkn proluton. Ze is tot 37 weken blijven zitten!
    Een winst van 5 weken dus. Dat zou voor jou al een heel verschil maken!

Overigens bleek bij mijn tweede dat ik gbs draagster ben. Dat kan ook triggeren.

12. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Hallo Lady K.
    dank je voor je reactie.
    Ik weet niet of bij mij op gbs is getest....
    Mijn baarmoedermond is nu bij 21 weken "maar" 2.7cm.
    Was ie bij jou rond ie termijn ook zo kort?
    Ik hoop idd echt dat ik iig de 28 weken voorbij ha deze keer,,en t liefst de 34...

13. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Nee de mijne is bij de eerste nooit gemeten en was met 31.5 1.9 cm

Bij mijn tweede was hij met 28 weken 3.2ben daarna is niet meer gemeten omdat ze er dan toch niets meer aan kunnen doen.
    Met 37 kwam ze toch. Ze storten er hier in ene gewoon doorheen. Ik was met 33 weken bij de laatste mijn slijmprop ook al weer kwijt.

Zonder proluton had ik de 37 niet gered dat weet ik zeker!

14. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Hallo, ik dacht ik schrijf nog even een update.
    vorige week heb ik me de hele week niet lekker gevoeld, buik was onrustig. Donderdag naar t ziekenhuis omdat ik pijn had en slijm(prop) verloor. Dat maakte me ongerust. Cervixmeting was nog "goed" . Zondag zoveel pijn, weer naar t ziekenhuis (gelukkig) het waren weeen en m'n cervix was kleiner dan 2cm. Weeenremmers gehad en toen m'n buik rustig was heb ik een spoed cerclage gekregen. Hopelijk kan ik nu de zwangerschap verder dragen, iig de 28 weken voorbij, maar ik blijf doodsbang.
    Wat een ellende. Zo had ik me deze zwangerschap niet voorgesteld. Ik kan er niet van genieten...

15. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Oh meid, wat zal je in spanning zitten :(
    Ik hoop dat jullie kindje nog een tijd in je buik mag blijven zitten!

16. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Jeetje wat een naar nieuws :( Ook ik wil je heel veel sterkte wensen!

Er is een topic over (preventieve) cerclages dat vrij actief is. Kan me zo voorstellen dat je daar steun en herkenning kunt vinden, dus misschien daar eens kijken?

Knuff

17. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Dat snap ik... Het is ook moeilijk genieten als je zwangerschap zo spannend is! Ik ga duimen draaien voor je! Goed dat ze een cerclage hebben geplaatst.

Deel Deze Pagina