ik voel me zo schuldig bij elke sigaret. Ik rook niet veel, maximaal 5 per dag. Maar helemaal van afblijven lukt niet. Wie is al heel lang gestopt? Hebben jullie daar hulp bij gebruikt. Graag adviezen of tips. Is het slim om de huisarts om hulp te vragen, kunnen zij hierbij van betekenis zijn? Dan maak ik maandag gelijk een afspraak
Ik krijg nu gelijk een banner van" trubendorffer, hulp bij verslaving" Ik wil je veel succes wensen. Ik ben 4 jaar geleden gewoon gestopt, eerste 2 weken was moeilijk, daarna geen moeite meer.
Boek van Alan Carr. Heeft me geholpen om echt de knop om te zetten en niet weer te beginnen. Sterker nog ik vind het echt goor! Helaas rookt mijn man nog steeds :s.
Over Carr heb ik ook goede verhalen gehoord. Het werkt voor iedereen anders. Veel mensen moeten gewoon helemaal stoppen, maar bij mij werkte het om mezelf te beloven dat ik op feestjes wel mocht. Anders ging ik het hele stoppen vervelend vinden en rookte ik na ieder feestje met veel bier weer. Anderen moeten juist ook op die feestjes van de sigaretten afblijven. Kijk wat voor jou werkt. Nu ik zwanger ben rook ik gewoon helemaal niet, maar dat lijkt me ook wel motivatie genoeg.
Je kunt een electrische sigaret kopen en deze vullen met vloeistof zonder nicotine.. of heel weinig.. Ik heb zo'n ding en heeft me goed geholpen. Gewoon voor tijdens de moeilijke momenten. Het is veel minder lekker dan een ecjye sigaret en ik had al snel geen zin meer in dat ding. Of nicotinekauwgom. Niet standaard om de 2uur nemen maar alleen op de moeilijke momenten.
Ik had vroeder meerdere pogingen gedaan te stoppen met roken Maar toch elke keer weer een sigaret opgestoken Maar nu ben ik wel sinds 8juni2015 gestopt met roken Ik was toen nog een sigaretje aan het roken en opeens was het gatver en vond het niet lekker begon ook te kokhalzen maar dacht achh het zal wel dus ik toen nog een hijsje genomen en weer het zelfde..toen heb ik dus mn sigaret uitgedrukt, en daarna niks meer aangeraakt en heb er ook nooit geen behoefte meer aangehad, en nog blijf ik het raar vinden, want meerdere pogingen gedaan en telkens mislukt, en dan opeens ben je aan het roken en dan is het bahh, en geen behoefte meer aan😌 Succes met het stoppen met roken! Het gaat je lukken en alle andere dames jullie ook succes ook jullie gaat het lukken!!!🙂
Sja.. een goede mindset werkt denk ik gewoon het beste. Toen wij verleden jaar besloten om voor een baby te gaan ben ik cold turkey gestopt. Van de 1 op de andere dag. Het was zwaar maar vlak erna raakte ik zwanger, dit gaf me natuurlijk de perfecte reden om niet meer te beginnen! Nu inmiddels ruim 13 maanden gestopt. Soms als ik bijvoorbeed bij me schoonouders ben en me schoonmoeder buiten een sigaretje rookt denk ik: oooh lekker!!!! Maar dan denk ik aan hoever ik ben gekomen en dan is het ook weer erg makkelijk om me eroverheen te zetten.
Twee maanden voordat de pil eruit ging, hebben we allebei besloten dat de sigaret er ook uit moest. Van de ene op de andere dag zijn we gestopt. Zwaar? Ja, maar ik zou nooit rokend achter een kinderwagen willen lopen en ook niet met een rookwolk om me heen m'n pasgeborene op willen pakken. 6 jaar later 2 kinderen rijker en nooit meer een sigaret aangeraakt. De eerste tijd bleef het best een uitdaging hoor! Ik zou zelf na de zomer stoppen, zomer, terrasjes, alcohol, sigaretje erbij. Nee de zomer is niet de beste periode voor een acute stop .
Het enige wat helpt is als je er zelf voor de volle 100% klaar mee bent... Ik heb een aantal x geprobeerd te stoppen en het lukte steeds niet. Tot ik op een morgen wakker werd. En dacht: ik rook niet meer het is klaar! Nooit weer aangeraakt die rommel. (12 juli 2013) En ik heb er ook nooit geen zin weer in gehad. En ik rookte best veel 2 tot 3 pakjes shag in de week. Heel erg veel succes.. En herhaal voor jezelf. Ik rook niet meer! Ipv ik ga proberen te stoppen.
Ik heb het ook eens geprobeerd directte stoppen, dit was niet voor mij weggelecht. Ik was na een dag in zware paniek en ben daarna nog een week lang van me pad geweest en ik verdenk de adhd ervan. Nu heb ik z'n esigaret en ik hoef eigenlijk geen echte aigaret meer te pakken, doe het enkel na het eten middag en savonds alhoewel ik die na het avondeten ook al weg hebgeschapt en enkel voor het slapengaan nog neem. Ik heb 11mg erin vrij licht en als het zo doorgaat wil ik 0 mg met 11 vermengen om nog minder te nemen. Wel als ik aan het werk ben heb ik nog onwijs behoefte aan de echte sigaret. Weliswaar ben ik super trota op me van pakje per dag naar bijna pakje per week te gaan!
Ik vertelde mezelf vooral: als ik wil stoppen dan lukt me dat. Het moet van binnenuit komen, de lichamelijke klachten zijn met een weekje na het stoppen al minder, het zit echt tussen je oren en daar moet een knop om gaan. Succes!
Na 15 jaar een pakje per dag ben ik afgelopen februari gestopt mbv een coach (via de huisarts) en een champix kuur. Ik heb een brief naar mezelf geschreven en daar de stop redenen in gezet. Daarnaast ook nog het boek "Nederland stopt met roken" gelezen. Wat mij het meest geholpen heeft is de support van familie, vrienden,maar ook communities op internet. Heel veel succes. Het is de beste beslissing die ik ooit heb genomen. Ik ben nu 8 jaar chronisch ziek en heb diverse medicijnen geslikt. Nu ben ik bijna medicijnvrij en heb geen klachten. Zoveel doet het dus met je lichaam!!
Er was laatst een topic hierover. TS was toen met behulp van medicatie gestopt. Mijn moeder is toen ik een jaar of 3 was zo in één keer gestopt. Ze rookt nu, 26 jaar later, nog steeds niet! Ik ben mijn moeder hier eeuwig dankbaar voor, vond het al zo zwaar dat mijn vader rookte, dus nóg een roker erbij was echt verschrikkelijk geweest. En tja gewoon alle nadelen bekijken, eventueel opschrijven voor jezelf. Het stinkt, daarmee val je anderen lastig (ook al denken sommige rokers dat je hen niet ruikt omdat ze bv buiten roken, ik kan het dus écht wel ruiken!) Het kost veel geld Het kost veel tijd Heel ongezond: Je wil je kinderen toch gewoon zien opgroeien Slecht voor het milieu enz. enz.