Mijn zoon van 10 maanden slaapt snachts goed van 19-7 In de ochtend vaak zonder problemen een dutje van 1-1,5 uur. Maar smiddags! Elke keer is het zoooo'n gezanik! Overduidelijk moe, maar in bed alleen jammeren/huilen. Heb het een poosje opgegeven want of hij ging niet slapen of hij viel na veeeel gedoe een voor 30 min in slaap om vervolgens weer jankend wakker te worden. Vaak ga ik dan wandelen om van het vermoeiende gejengel af te zijn en soms sliep ie dan ook even. Ik dacht vanmiddag ik probeer het weer es in zijn bed.... maar nee, na 20 min stond ik weer met em in mn armen te wiegen en eenmaal in slaap en in bed na 1 min weer wakker. Dus hij kan eigenlijk nog niet zonder zn middagslaap maar vertikt het gewoon.... Heel irritant. Iemand ervaring...tips wellicht??
Heb je al eens geprobeerd om hem iets eerder in bed te leggen smiddags? Zodat hij dus niet te moe naar bed gaat. Hielp hier wel iets...
Herkenbaar. Zoontje is bijna tien maand, maar slaapt nóg minder. Wordt 's nachts meermaals wakker, slaapt in de ochtend veertig minuten en in de namiddag met moeite een half uur. Ik ben op, hij niet....
Oh men!! En is je zoon dan wel goed in zijn doen overdag? Ik zou graag willen dat ie van mij smiddags slaapt omdat hij zo humeurig wordt... Maar jouw verhaal is nog even een tandje erger. Ik ken het wel, eerste zes maanden zagen er bij ons ook zo uit. Helemaal gebroken waren we.... echt geen leuke tijd! Altijd al zo geweest bij jou?
Jep. Heeft nog geen nacht van zijn leven doorgeslapen. Hij is grotendeels happy, maar wat langer slapen zou ook voor heel goed zijn. Pluspunt: hij zit motorisch geweldig voor omdat ie overdag zo veel tijd heeft om te oefenen
Hier ging zoon met 9,5 maand al over op 1 slaapje. Misschien proberen het ochtendslaapje wat te rekken zodat het 1 groot slaapje wordt. Het langer slapen deed hij echter pas met 11 maand, hij werd toen een stuk actiever, kroop, liep de hele dat langs de tafel enzo. En toen werd het middagslaapje opeens 2,5 uur ipv het uurtje wat hij daarvoor deed. Doorslapen doet hij echter nog steeds niet, hij is nu bijna anderhalf. (Vanaf 6,5 maand zat hij eindelijk in een ritme met 3x 45 minuten slaap. En met 7,5 maand 2x 45 minuten. Heel soms waren de slaapjes langer.)
Heel herkenbaar! Hier ook een zoontje van bijna 10 maanden. Valt 's ochtends meestal rustig in slaap en slaapt dan 1,5 tot 2 uur. 's Middags wil hij pertinent niet slapen. Inderdaad ook gillen, boos zijn. Wij geven hem nu op zijn kamer in het donker een fles. Dan valt hij wel in slaap en dan kan ik hem zo in bed leggen. Eigenlijk kreeg hij overdag geen flessen meer, maar als hij zo wel in slaap valt...
Mijn zoontje had dit zo rond het jaar. Toen ben ik gestopt met zijn ochtendslaapje en gaat hij tussen 12.00-13.00u naar bed. Slaapt ineens s middags tot zeker 15.00u
Ja herkenbaar van 20.00/20.30 tot 07.30 rustig slapen. Dan van zo ongeveer 10 tot 11.30 maar smiddags....zucht. Hij is nu bijna een jaar, maar dit speelt al sinds hij een maand of 8 a 9 is. Gaat aantal dagen goed, en dan lang weer minder. Minder houd bij ons in dat ik hem naar bed breng en hem soms weer 3 a 4 keer goed kan leggen voordat hij in slaap valt. Uiteindelijk vaak een half uur of langer later. Hij gaat meestal niet huilen maar keten. Maar ik heb niet heel veel ruimte om te spelen met de slaap tijden nu. Anders gaat hij nog later slapen in de avond...
Pff nou ik zou ervoor getekend hebben als het hier met 10 mnd zo gegaan was en er absoluut niet over durven te klagen. Dochter sliep toen nog 2x met veel moeite en vaak lang huilen vooraf 45 tot 60 min en 's nachts minstens 2x overstuur wakker. Inmiddels bijna 18 mnd en sinds net na het jaar over op 1 slaapje. Dat gaat nu wel goed. Maar van de 7 nachten per week zeker nog 4 onrustig...nog nooit van 19 tot 7 geslapen.
Klinkt bekend. Was voor Tygo het eindigen van de ochtenddut en alleen nog de middagdut doen. Pittige periode en soms wat moe in de ochtend, maar hij slaapt tussen 12.30-15.30 meestal 3x45 of soms wel drie uur achtereen!
Kun je zijn ochtendslaapje niet rekken naar 11:30/12:00? Wellicht slaapt hij dan iets langer en red hij het tot 19:00 met 1x slapen. Mijn zoontje is 9 maanden en slaapt ook al sinds een aantal weken nog maar 1x overdag. Hij slaapt de laatste tijd van 12:00 tot 14:00. En snachts van 20:00 tot 06:00 (niet door trouwens, hij wordt nog een aantal keer wakker s nachts). Zoals je ziet slaapt hij in totaal dus maar heel weinig voor zijn leeftijd, maargoed, hij is vrolijk en totaal niet moe, dus heeft hier blijkbaar genoeg aan.. Maar wellicht is jouw zoontje er ook wel aan toe om 1x te slapen.
Ik zou van dat ochtendslaapje af gaan. En hem dan rond 11.30- 12.00 in bed leggen. Wie weet slaapt hij dan wel ineens lang. Omze dochter zat ook al gauw op 1 slaapje overdag. Ze slaapt dan wel 3uur achtereen.
Ik sluit me aan bij de rest, je ochtendslaapje gaan rekken tot hij rond half twaalf/twaalf uur naar bed gaat, met een beetje geluk maakt hij dan een lekkere lange ruk. Zal even doorbijten zijn om door dat ochtendslaapje heen te komen maar daarna denk ik dat het slapen makkelijker zal gaan.
Ja dat ga ik proberen! Heb hem net om 11.15 pas in bed gelegd en ga het zo steeds langer proberen te rekken tot uur of 12. Geven jullie dan de lunch voor of na het slapen?
Ik geef zelf de lunch ervoor en als hij uit bed komt krijgt hij dan vrijwel meteen een tussendoortje.