Zoon kaak gebroken, vloeibaar eten met oud op nieuw

Discussie in 'De lounge' gestart door Yellowsun, 29 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    meeste is al gezegd maar jeetje wat heftig zeg zo klein en dan al een gebroken kaak, arm kereltje

persoonlijk zou ik er met oud en nieuw een soort milkshake maken met een sterretje erin voor de sier wel op afstand en jeetje voor zoveel weken zou ik het niet eens weten wat ze zouden kunnen of moeten eten :) heel veel sterkte

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Jeetje, wat sneu, sterkte zeg

Lekkere soorten vla, misschien in laagjes met een sterretje erin, en echte slagroom erbij.
    Zacht ijs
    Warme chocomelk met slagroom
    Milkshake
    Chocolademousse

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Weinig toevoegende tips, maar wat ongelofelijk sneu voor hem....:( Hopelijk geneest het snel en zodra hij weer mag kauwen zou ik een geweldig feestmaal maken. Beterschap!

4. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat zul jij geschrokken zijn..!
    Beterschap met de kleine man.

Voor goed voedzaam vloeibare voeding zou ik Google raadplegen... je kan veel voedsel vloeibaar maken.

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Arm manneke, heel veel beterschap voor hem.

6. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik heb een paar jaar terug mijn kaak gebroken. Ik at aardappelpuree, misschien als je daar wat kaaspoeder ofzo doorheen doen krijgt het een lekker hartige smaak? En knakworstjes die kun je ook kapotzuigen als het ware, of eventueel prakken zodat hij ze zo weg kan slikken. Of alleen het vulsel van een kroket, ragout dus ;)
    Qua snoep: ik ben sindsdien verslaafd aan yoghurtgums ;)

Ik weet niet of je iets aan deze tips hebt want het kan niet door een rietje maar misschien, hopelijk, lukt het zo ook wel.
    Veel sterkte in elk geval!

7. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Dat echte feestmaal heeft hij dan nog te goed.
    Ik zou ook gaan voor milkshake met een smaakje (chocolade ofzo) of een versie met yoghurt.

Als warm diner eventueel puree met de vulling van een koninginenhapje?
    Als je het zelf maakt, dan snij je de kip en de champignons zo klein als je zelf wil en met dank aan de saus is het ook nog es behoorlijk vloeibaar.

Ik heb het zelf gegeten op een moment dat ik ook niet kon kauwen :).

Véél succes voor niet alleen oudjaar, maar alle komende weken!

8. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Ahh wat sneu, Beterschap voor hem.

Een fruit smoothie met aardbei en banaan is voor mijn kids de grote favoriet. Dat hebben ze liever dan snoep. Denk als je het mengt met vanille ijs het nog lekkerder is!

9. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Mijn man heeft ooit zijn kaak zo gebroken dat deze 6 weken met draden aan elkaar zat. Hij deed alles met de staafmixer, sommige dingen waren dan prima te eten, sommige dingen minder. Misschien vindt je zoon vloeibare frietjes wel grappig, kinderen hebben soms zo'n vreemde smaakbeleving. Als hij weken lang alleen dingen eet die al vloeibaar zijn, wordt het wel erg eenzijdig. Denk ook aan babyvoeding, dus gewoon de hele maaltijd door elkaar in de staafmixer met wat kookvocht erbij.

10. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ik krijg in Juni een kaakoperatie en moet dan ook 6 weken vloeibaar eten omdat de schroeven kunnen breken als ik ga kauwen. Ik zou dus inderdaad google raadplegen.

Deel Deze Pagina