Soms zie ik hier foto's voorbijkomen van kindjes van 2-3 maand die al goed op hun buik hun hoofd rechtop houden. Ik leg mijn zoon elke dag op zijn buik om te oefenen, maar hij heeft dit nog niet echt onder de knie. Op welke leeftijd horen baby's dit eigenlijk te kunnen? Ik merk ook op van andere kindjes, dat hun handjes onder hun borst liggen, zodat ze erop kunnen steunen. Mijn zoon legt altijd zijn armen gewoon naast zijn lichaam. Zo kan hij toch nooit goed recht komen? Ik probeer zijn armpjes dan wel wat beter te leggen, maar dat lukt niet echt goed.
Ik weet niet echt wanneer ze dat zouden "moeten" kunnen Maar misechieb helpt het als jij steefs zijn armen onder zn borst legt. En als hij daarmee zou "achter" lopen denk ik dat het cb je wel naar een fysio stuurt. Ik heb het tussen " gezet omdat elk kind natuurlijk anders is !
Ons zoontje had een hekel aan buikliggen en kon zijn hoofd ook echt niet lang omhoog houden met 3 maanden. Heb me er ook zorgen overgemaakt, maar sinds hij rolt van rug naar buik kan hij heel goed zijn hoofd omhoog houden en ligt hele dagen op zijn buik! Ik heb ook gewoon iedere keer zijn armpjes bij de buikligging onder zijn borst gedaan, maar na 1 seconde deed hij ze alweer opzij met het gevolg dat zijn hoofd weer op de grond lag. Ook heb ik hem vaak met zijn borst op mijn been gelegd (als ik op de bank zat), zodat ik hem het eerste stukje "hielp". En als hij in de box lag, deed ik een kussentje onder zijn borst, ook om het wat minder zwaar te maken!
je kunt hem helpen met de buikligging en zijn armen. De natuurlijke positie is langs zijn lichaam, hij moet dat echt leren. Wat je kunt doen, rol een handdoekje of hydrofiel op tot een rolletje van 3 cm doorsnede ongeveer...en leg dat onder zijn borst, onder zijn oksels en zijn armen naar voren. Hij kan ze dan niet automatisch naar achteren slaan en gaan ''vliegen'' zoals ik het noem Zo kan hij makkelijker ook zijn hoofd heffen. Hij is trouwens niet laat hoor....
mijn meissie kan het ook nog niet goed hoor, als ik haar rechtop op haar bibs zit, kan ze prima heel rustig de kamer rondkijken en heb ik het idee dat ze goed de controle over haar nekspieren heeft, maar als ik haar op haar buik leg, moet ik haar ook helpen met haar armpjes, maar vaak vind ze het wel best en heeft ze geen zin om rond te kijken... ze is me zelfs al eens in slaap gevallen haha ik maak me er geen zorgen over, vind het ook zo'n gedoe voor haar!
Dat met dat handdoekje heb ik ook al geprobeerd, dat helpt wel iets ja. Het probleem is ook dat hij maar niet kan stilliggen op zijn buik, hij probeert zich altijd af te zetten met zijn voeten, alsof hij vooruit gaat kruipen ofzo.
Op het cb gaven ze de tip om met je hand de billen naar beneden te houden, zodat ze de kracht in haar nek gaat gebruiken ipv de billen. Toen we dat probeerde deed ze meteen haar hoofdje omhoog en na een paar keer oefenen doet ze het uit zichzelf. Misschien helpt het bij jullie ook?
Dat doe ik nu ook al enkele weken, maar het gaat nog steeds niet zo goed. Ach, blijven oefenen, ooit zal hij het wel kunnen.