Hallo, Mijn dochter is geboren na een zwangerschap van 32 weken. Ze heeft vanaf het begin borstvoeding gehad. Eerst kleine beetjes aan de borst en de rest via de sonde en/of fles. Daarna steeds vaker en meer aan de borst en toen zij mee naar huis mocht met 35,5 weken volledig aan de borst. Echter heeft zij zich altijd veel verslikt en kwam ik er gaande weg achter dat dit niet gebeurd wanneer ik haar liggend (beiden liggend) voed. Het lijkt er op dat mijn melk vooral ik het begin erg hard stroomt, waardoor zij zich verslikt wanneer ik haar ik de Madonna houding voedt. Ik probeer wanneer ik haar ik deze houdung voedt de snelle stroom eerst weg te laten lopen, maar vaak ben ik net te laat en verslikt zij zich al. Hierdoor is ze vervolgens vaak te moe om verder te drinken. Zijn er misschien nog tips waarmee voeden in de Madonna houding rustiger kan verlopen? Anders is voeden ergens anders dan thuis erg lastig/onrustig... Alvast bedankt! Groetjes, Misty
Hoi, misschien kun je het toeschieten op een andere manier opwekken, zodat ze niet aan de borst ligt op het moment dat de melk zo snel stroomt. Ook zou je kunnen spelen met houdingen waar ze meer rechtop zit. Rugby met haar billen lager dan schouders bijvoorbeeld, of biologic nursing, waarbij jij meer achterover leunt of onderuit zakt en je kindje vrij rechtop boven op haar buikje op jou ligt. Vraag of een lactatiekundige je kan helpen met houdingen en advies. Zo kunnen jullie straks samen verder en nog lang genieten van borstvoeding, thuis en onderweg. je vindt lactatiekundigen via borstvoeding.com en nvlborstvoeding.nl Veel succes!
Bedankt voor je antwoord en het meedenken. Verschillende houdingen heb ik inderdaad geprobeerd. Jammer is dat op sommige locaties voeden ik een andere houding wel erg lastig is. Zo waren we van het weekend naar safari park beekse bergen en waren we enkel wat houten stoeltjes in een restaurantje. De ruimte was ook beperkt. Je bent dan al snel aangewezen op de Madonna houding. Ik probeer haar vaak wel rechtop tegen mijn buik te houden met voeden, maar dit vergt nog wat meer oefening denk ik Hopelijk lukt het nu net als bij de eerste te voeden tot ze niet meer wil (bij de eerste was dit met 13 maanden). Groetjes!