Zoon laten testen?

Discussie in 'Corona forum' gestart door suus1983, 29 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat denk ik ook wel maar zelf zou ik bijv mijn jongste niet laten testen, dan maar uitzieken en wachten tot de klachten voorbij zijn.
    Straks zomervakantie en hebben we die issues even niet.
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik was eerst ook nog panisch voor snotteraars. Gisteren belde zoon of zijn vriendje mocht blijven eten. Geen probleem. Zat hij de hele maaltijd naast me aan tafel met loopneus (niet hoesten of niezen gelukkig). Ik stelde me maar gerust aan het feit dat kinderen geen verspreiders zijn. En voor mijn kinderen is het vervelend als ze niet naar school mogen. Voor mij geen drama want ben toch thuis dus niemand verwacht mij ergens anders.
    Dat jongetje is afgelopen week en vandaag ook gewoon naar school geweest, niemand die hem weg heeft gestuurd om die loopneus. En dat was geen lichte trouwens, het stroomde eruit. Hij bleef neus ophalen en snuiten.
     
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik werk ook in de zorg. Vorige week was de 7 jarige dochter van mijn collega ziek met koorts. Zij is toen thuisgebleven en gelukkig knapte dochter snel op. Kon twee dagen later ook weer naar school na 24 uur klachtenvrij en toen mocht collega ook weer komen, Zij vond laten testen toen niet nodig omdat ze gewoon ziek was zoals kinderen wel vaker ziek kunnen zijn. Was ze nu benauwd etc dan is het ook weer anders
     
  4. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ojee daar zou ik dan wel weer kriebelig van worden Haha. Maar zal vast een gewone loopneus zijn en misschien zelfs wel hooikoorts. Hier loopt de oudste ook weleens zijn neus op te halen of het zit verstopt maar is toch ook wel allergie. Heeft het ook alleen in de ochtend en verder niet en is kiplekker ;)
    Zaterdag hadden we een uitje met de handbal en was een moeder steeds aan het hoesten, Ik heb toen wel gevraagd hoe dat komt want ik ga me daar dan aan zitten storen maar het is bij haar echt een kriebelkuch door de pollen. Later ging het ook beter.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Waar komt deze vaccin-mantra toch vandaan joh? Ik zie het overal de kop opsteken tegenwoordig. Zeggen we dat ook over griep? Over HIV? Dan kunnen we lang wachten hoor. Dus dan maar geduldig met zijn allen in een bubbeltje gaan wachten op een vaccin voor Covid-19? Waar tot op heden vooral mensen aan zijn overleden die anders alsnog aan ouderdom of griep zouden zijn heengegaan? (om nog maar niet te spreken van de mensen die hun levenskansen ernstig (hebben) zien verminderen vanwege uitgestelde behandelingen)
    Maar als we elkaar gek gaan lopen maken om een simpele snotneus gaat het natuurlijk nooit meer wat worden in onze samenleving. Laten we aub een beetje wakker blijven met zijn allen...
     
    Kinderwens87, olleke, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja ik vind het ook helemaal kut maar het is wel zoals het is. We zullen pas weer naar het normale leven gaan als dat vaccin er een keer komt ( vrees ik)
    Zo kreeg ik vandaag het stappenplan op de mail over de diploma uitreiking van mijn zoon. Je dient bij binnenkomst de handen te desinfecteren, de pen om te ondertekenen wordt mee naar huis genomen, er worden geen handen geschud om te feliciteren en ivm de versoepeling van de maatregelen mogen we i.p.v. 2 mensen, 3 mensen uit hetzelfde huishouden meenemen, Veel liever had ik dan mijn moeder ( zijn oma) meegenomen, want ja hoe vaak maak je het mee dat je oudste kleinkind zijn diploma ontvangt? Zo willen ik en een paar vriendinnen volgende week een avondje gaan borrelen maar het is inmiddels een halve studie om uit te vogelen waar en hoe laat dat kan en hoe snel we weer opgehoepeld moeten zijn voor de volgende shift. Het is gewoon een hele rare wereld waar we nu in leven maar helaas wel de werkelijkheid.
     
    Neuzeke, suus1983 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ze mogen hier ook naar school bij een negatieve test. Wat ik ook wel logisch vindt, aangezien je voor al het corona gedoe ook niet naar huis werd gestuurd als je een verkoudheid had. Z
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Als dit volgende week was gebeurd was hij gewoon thuis gebleven. Geen test. Maar ik zou het voor hem gewoon heel erg fijn vinden als hij dit stomme gekke jaar én zijn gehele basisschoolperiode zou kunnen afsluiten met zijn klas.
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik schiet hier niet van de in de stress trouwens hoor. Ben ervan overtuigd dat het een gewone verkoudheid is, maar omdat je dat niet met 100% zekerheid kunt zeggen is er dus de mogelijkheid om makkelijk te kunnen testen.
    Baal alleen dat dit net deze week moet gebeuren.
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik heb dat stuk niet gelezen? Ach in een andere week zou ik ook een paar dagen wachten met testen, maar nu hoop ik gewoon echt dat de uitslag op tijd binnen is..
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja het voelt het voor mij nu ook niet goed om hem dan heen te laten gaan als de uitslag nog niet binnen is. Ik weet niet wat ik dan doe, hangt er ook helemaal vanaf of hij dan nog klachten heeft en ook een beetje wat er uit de test van zijn vriendje/klasgenootje komt. Als die positief test houdt het op, als hij negatief test is het gewoon zo'n grote kans dat het een verkoudheid is. Maar ik weet niet wat ik dan doe.
    Hopelijk houden ze zich aan de afspraak van 48 uur of nog beter, wordt zoon zo kiplekker wakker;)
     
  12. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Ja, maar het is wel extreem daar bij jullie hoor. Hier in Frankrijk zijn er ook wel regels, maar er wordt door de meesten gelukkig lang niet zo extreem mee omgegaan. Wat dat betreft zijn ze hier toch wat meer gewend zich niet al te veel van onrealistische regels aan te trekken.
    Wat mij verbaast is dat iedereen maar steeds blijft herhalen dat de maatregelen blijven 'tot het vaccin er is'. Waar komt die mantra vandaan en waarom kunnen de maatregelen niet eerder afgeschaft worden? Het aantal Covid patiënten is, ook met de versoepeling, nog steeds dalende tot een niveau waarop je je af moet vragen of de maatregelen überhaupt nog geoorloofd zijn.
    Gezien het merendeel dat vaccin sowieso niet wil vraag ik me sterk af hoe men dat voor ogen heeft. Straks allemaal verplicht aan het vaccin want anders worden de maatregelen niet opgeheven? Dat gaat nog leuk worden dan...
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Nou echt, dit heb ik ook.
    Laten we hier echt na de zomer vanaf stappen. Er moet echt een leven na Corona komen. Dus straks thuisblijven als je echt ziek bent/koorts hebt, wat je hopelijk voor Corona ook al deed.
    Maar dat gestress om een snotneus/kuchje moet echt klaar zijn voor we met zn allen knettergek worden.
     
    Whysteria, Anouk2005 en olleke vinden dit leuk.
  14. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    óf een medicijn. Het hoeft niet persé een vaccin te zijn.
     
    Anouk2005 en suus1983 vinden dit leuk.
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    En dan binnen een korte tijd de ic weer vol hebben liggen?
     
  16. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Waar staat dat het merendeel het niet wil eigenlijk? En het werkt net als met andere vaccins, je wilt een bepaalde dekkingsgraad bereiken.
     
  17. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Het wordt geen leven ná Corona. Ook al zo’n ‘mantra’ als we dan toch die termen gaan gebruiken. Het wordt leven mét Corona. Net zoals andere ziektes die nog niet te genezen zijn met medicijnen of te voorkomen met een vaccin.
     
    Lovely83, Didi1980 en suus1983 vinden dit leuk.
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Dat geloof ik eerlijk gezegd niet
     
    Whysteria en Anouk2005 vinden dit leuk.
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    En daarvoor leggen we ook de hele samenleving plat?
    Mét Corona ook prima, maar dan wel een beetje normaal gaan leven.
     
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Waarop is dat gebaseerd dan? Het is zo ook begonnen.
     

Deel Deze Pagina