Zoon lijkt op vader.

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 3 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Hier hoor ik ook van iedereen dat onze dochter zoveel op haar vader lijkt! Opzich niks mis mee alleen denk ik iedere keer och je bent de zoveelste al die het zegt *zucht*

2. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Mijn zoon is ook een kopie van zijn vader.... wel een blonde versie met blauwe ogen mijn man heeft bruin haar en bruine ogen.
    Zelfs hoe hij loopt is net als zijn vader :D
    Mijn man zegt altijd hij is uit mijn lever gesneden hahaha!

3. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wees blij, bij ons vroegen ze zich regelmatig af of m'n zusje niet van een ander was omdat ze zo'n donker koppie had toen ze geboren werd ;)

4. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ach hier ook, zowel in uiterlijk als karakter. Maar ik heb m gebaard en hij is met mij het meest kroelerig (denk ik dan maar als goedmakertje voor mij).

Het enige wat ie van mij heeft is dat zijn haar platinablond/wit is (had ik tot mijn 8ste ook) en dat ie slag heeft, wat gaat lijken op krullen (die ik ook heb)

5. Metire

Metire Niet meer actief

Bij mijn zoontje wisselt het telkens! Dan lijkt hij een tijd heel erg op zn vader en dan weer op mij. Hij heeft wel dezelfde kleur haar en ogen als ik :)

Toen hij pas geboren was leek hij echt heel erg op zijn papa en kreeg ik dat ook telkens te horen, was na een tijdje ook niet leuk meer :p ze zeiden ook telkens ohhh hij krijgt ook zijn bruine ogen, maar die zijn mooi felblauw geworden! Muhaha

6. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Mijn oudste leek als babyzijnde echt als 2 druppels water op zijn papa, en dat is toevallig een knappe verschijning dus daar had ik totaal geen moeite mee :D Naarmate mijn zoon ouder werd ging hij steeds meer op mij lijken. Ik kom uit een familie waar de mensen een duidelijke ..... (mijn achternaam) kop hebben. Je herkent het familiegezicht meteen! ;)
    En niet alleen qua uiterlijk lijkt hij op mij, ook qua karakter. :)
    Soms is dat zo confronterend, zo'n mini-me!

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ze lijken idd sprekend Partyrocker! Mooie foto's zeg :)

Ik heb een foto van mijn dochter op het prikbord hangen. Schoonmoeder zag hem hangen en vroeg waarom ik een foto van vriend had neergehangen. Gewoon eng hoe die 2 op elkaar lijken.

Toen na de geboorte de verloskundige kwam kijken was haar 1e reactie: "nou, we hebben iig geen dna-test nodig" :) :D

8. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Deze vind ik dus echt sprekend...de fotos hiervoor zie ik niet echt het 2-druppels-water-effect..sorry:)

Mijn zoontje is van een donor en lijkt sprekend op mijn broer. Maar hoevaak ik mensen niet hoor jubelen dat hij spreeeeeeekend zijn vader is..(ze weten niet dat het van een donor is)...om te gillen hahahah

9. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Hier andersom ze lijkt echt sprekend op mij met alles en hoor het ook van iedereen. Het is soms echt net of ik in een spiegel kijk van vroeger.
    Dat was als baby zijnde anders toen leek ze heel veel op mijn vriend echt net een tweeling. Heb er helaas geen foto's van maar mijn schoonmoeder heeft een foto van mijn vriend in de wieg en foto van onze dochter in de wieg ze liggen allebei hetzelfde dus echt zelfde vingers in de mond zelfde oogopslag alles. Je kan alleen aan de kleuren van de foto's zien welke wie is.

Hier een foto van mij en mijn dochter
    Bekijk bijlage 348060

10. Dani11

Dani11 Niet meer actief

:) Ik vind ze niet lijken

11. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Hier een kind wat echt een mix is!

De ene week roept iedereen hij lijkt op jou en de andere week hij lijkt op je man.

Ik zie en hoor soms gelijkenissen met mijn nichtje haar dochter en soms met mijn schoonzusje haar dochter.

De driftbuien heeft hij dan weer van mijn schoonzusje, wij waren vroeger allebei heel rustig, maar goed, daar kunnen we wat mee, beter dan haar grote neus! :p

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Mijn dochtertje is een precieze kopie van mij en mijn zoontje is een precieze kopie van mijn man. Krijg dit bijna wekelijks van iemand wel te horen.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier beide jongens die allebei op ons lijken. Echt een mix. Ook qua gedrag.

14. dekilene

dekilene Niet meer actief

Mijn dochter is een kopie van mij.
    En me zoontje lijkt op zn vader. Alleen zn donkere kijkers (bijna zwart) en moedervlek op zn pols heeft hij van mij :)

15. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Mijn ene dochter heeft donkerbruin haar en blauwe ogen, maar hele zwarte wimpers en wenkbrauwen.
    Mijn andere dochter is witblond met groene ogen en blonde wimpers en wenkbrauwen.
    De eerste lijkt op papa met mijn ogen, de tweede lijkt op mama met papa's ogen :)

16. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Hier een dochter die ook sprekend op papa lijkt alleen de ogen heeft ze van mij. Ben er trots op eigenlijk wel.:D

Hier een schoonmoeder die heilig overtuigd is dat mijn dochter sprekend haar is als baby kwam gister zelfs met een babyfoto van haarzelf aan.

Nou ik zie het echt niet en het leuke komt nog minnaar is twee druppels water zijn biologische vader die hij alleen van foto's via zijn halfzus kent :$l. Moet er wel mee lachen.....

Je moet maar denken iedereen ziet wat ze willen zien in een kindje. Power of suggestion.

Hier is mijn dochter gewoon lekker haarzelf ;) ongeacht iedereen zegt ;)
    ( is dan ook mijn standaard antwoord voor mensen )

17. senta

senta Niet meer actief

Hier heb ik een kopie van mijn broertje althans dat zegt iedereen hij lijkt sprekend op mijn broertje, maar niet hoe die was als baby, dat lijkt totaal niet. Hij lijkt op mijn broertje ind e volwassenvariant.
    Ik heb dan ook behoorlijk wat shit over mij heen gehad, leuke en zeer vervelende opmerkingen en daarna heb ik ook gezegd hij is zichzelf en ik hoef het niet meer te horen op wie die lijkt.

Nu zijn we van de zomer met vakantie geweest en onze blanke zoon kwam terug als een getint mannetje. Net als zijn papa, heeft die eindelijk ook wat van hem zijn huidje, langzaam aan zie ik er meer van mijn man in verschijnen, dat die zijn makkelijke huid heeft maar ook zijn donkere oogopslag en zijn haar wimpers en wenkbrauwen worden steeds donkerder ik verwacht dat die net zo donker wordt als mijn man. Vorige week lagen wij op bed en ik keek naar hoe ze lagen en naar beide benen en ineens zag ik het onze zoon heeft exact dezelfde benen als mijn man. En ook zijn enkels zijn hetzelfde. Gelukkig toch nog wat van hem.

Ik weet wel dat het heel irritant is, ook als je dan iemand ziet en die zegt dan heel enthousiast weet je wel dat die heel veel op je broertje lijkt, ik kan vaak ook niet meer normaal reageren, meestal zeg ik dan joh, meen je dat nu echt?

18. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Overigens word dan ook heel vaak de opmerking gemaakt: een DNA-test is niet nodig want we zien meteen van wie hij is. Nou de eerste (paar) keer is dat nog wel grappig maar als je dat van 10 verschillende mensen hoort iedere keer wanneer je ze tegen komt dan denk je, jaja nu weet ik het wel.

Ik ben er trouwens wel trots op hoor dat hij op mijn vriend lijkt. Mijn vriend is knap en ons zoontje is super knap :D Dus hij heeft in ieder geval goed geknutseld :p;)

Behalve dat hij op papa lijkt is het trouwens ook nog en papakindje.. ik ben benieuwd of er nog iets gaat veranderen de komende jaren.

19. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Volgens mij is dat het eerste wat mensen over kinderen bedenken..op wie lijkt het het meest. De papa of mama.

Onze kinderen hebben mijn kleur ogen..mensen zeggen al snel dat ze dan op mij lijken. Maar onze oudste lijkt sprekend op z'n vader. Op de oogkleur na is zijn uiterlijk, bouw en karakter precies z'n vader. Dochter is mini me. Veel feller en bollere toet. Ik heb van ons alle 4 zwart/wit foto's in een lijstje gedaan. En opeens zien anderen het ook haha

20. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    hier hoor ik ook niets anders dan alleen maar dat hij op zijn vader lijkt.. inderdaad vooral door sm, *blegh* ik zeg dan altijd keihard, nee hoor hij is zichzelf met een eigen karakter enzo..
    Bovendien als ik nu foto's ernaast leg van mijzelf op deze leeftijd dan lijkt hij ook wel wat op mij. En nu heeft ie precies dezelfde blik op bepaalde momentje als mijn jongste nichtje op die leeftijd :D

Deel Deze Pagina