Hoi Ik heb een vraag over mijn werk. Ik werk in een winkel (80+ medewerkers) nu lopen ze ze weer moelijk te doen. Ik heb een vast contract en daarin staan mijn 2 werkdagen plus de uren beschreven. Nu willen ze ons flexibel kunnen inzetten. Dit kan ik niet ivm oppas mijn ouders en schoonouders en die speciaal deze dagen vrij geregeld hebben vh werk. Maar volgens hun moeten wij dit doen. Is dit zo? Wie weet dit? Groet
Op zich is je contract natuurlijk bindend, maar mocht het zo zijn dat het bedrijf anders in de problemen komt, dan mogen ze daar op terug komen. Ik weet niet of dat aan de orde is, maar dat zou de enige uitzondering zijn om die vaste dagen flexibel te kunnen maken.
Nou voor zover ik weet komen ze niet in de problemen want er werken veel mensen over de verschillende dagen en ook fulltime die wel flexibel zijn plus weekend mensen.
Plus dat ze aangeven dat je het dan 3 week van te voren weet terwijl de planning nu nooit op tijd is. Voor mij geen probleem want ik weet mijn uren nu maar dan niet. En ja alle sporten afspraken zijn op mijn werkdagen afgestemd