Help! Buggy voor een lang kind?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lotje12, 10 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotje12

Lotje12 Nieuw lid

21 okt 2019
    1
    0
    1
    Hoi!

Ik hoop dat een van jullie de gouden tip heeft… Ik ben op zoek naar een buggy voor mijn dochter van 2 jaar en 3 maanden, voor de vakanties. Maar ik kom er niet uit! Overal lees/krijg ik info over maximale gewicht, maar niet de maximale lengte. Ze is vrij lang voor haar leeftijd (98 cm) en ik vraag me af of er een buggy is waar ze straks nog inpast. Nu lukt dat nog wel, maar ik wil alleen iets aanschaffen wat nog eventjes mee kan. Het gaat dus vooral om de lengte van de rugleuning en afstand tot de grond. Het zou mooi zijn als ze haar hoofd te rusten kan leggen als ze moe is en bij voorkeur als ze ook kan slapen in dat ding…

Is er iemand die ervaring heeft hierin en mij kan helpen? :)

2. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.311
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Onze dochter heeft maat 104 en is 2 jaar en 10 maanden en past nog makkelijk in onze buggy's (chico lite way en easywalker xs). Ik zou even gaan passen in een van de winkels dan heb je het idee hoeveel ruimte je nog over hebt.

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Wij hebben er een van kidsriver en de jongste past ook nog (de oudste ook maar niet op de manier waarop jij wil:rolleyes:)

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    Koelstra pastte onze zoon met 3,5 nog in

5. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Nuna pepp

6. MarloesK85

MarloesK85 Actief lid

5 feb 2016
    274
    415
    63
    Joolz Aer. Deze heeft een extra lange rugleuning voor lange kindjes geven ze aan.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Wij hebben een grote lange knul en die heeft heel lang in de koelstra kunnen zitten.... Als hij niet zo eigenwijs was om niet alles te willen lopen:roflmao:

Hij kon er ook prima in slapen. Met drie jaar en 4 maanden was hij al 1.07 lang en dat ging prima

8. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Maclaren heeft paraplu buggy's in XL formaat. Die zijn zeker geschikt voor lange kinderen. En het zijn hele fijne stevige lekker rijdende buggy's. Zoon was lang en had met 4 jaar (112 cm) nog genoeg ruimte over toen we de buggy weg deden. En het is geen echte buggy want geen paraplu invouw model en valt onder de kinderwagens maar ik heb voor dochter als buggy de Bugaboo bee gebruikt tot een half jaar geleden en ook dochter is lang en had ook nog zeker 15 a 20 cm hoofdruimte over om verder te groeien. Fijne van de Bugaboo bee is dat je het hoofdgedeelte en beengedeelte van de zitting kunt verstellen in lengte. En ook deze buggy reed echt fantastisch. Nog lekkerder dan de Maclaren maar nadeel was dat hij niet zo klein in te klappen was.
    Nu hebben we nog de gb pocket buggy (die past in het reservewiel in de kofferbak (dus echt onder de kofferbak). Die bewaar ik voor nood. Qua lengte kan ze hier nog makkelijk in. Nadelen zijn dat deze niet zo fijn rijd, deze niet in ligstand kan. Grote voordeel is dat de buggy zo klein kan worden opgevouwen dat hij in het vliegtuig mee mag als handbagage. Dat is ook de reden dat ik hem nog niet heb weg gedaan. Vind het op Schiphol wel fijn als ik alleen met de kinderen vlieg om haar veilig in de buggy te hebben zodat ik haar niet kwijt kan raken, want eigenlijk is ze met 4 jaar nu wel te oud voor een buggy :oops:

9. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Ik had hier hetzelfde probleem, dochter is erg lang voor haar leeftijd en paste niet meer in iedere buggy.
    Uiteindelijk eigen merk buggy van prenatal gekocht, deze paste erg goed en is ook niet te duur.

10. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Nou mijn dochter is bijna 4 maar zit er echt nog wel in hoor. Nu is ze niet zo groot (95cm) maar vind het wel best nog. Anders gaat ze lopen zeuren dat ik haar moet tillen en ochtendje Blijdorp moet wel leuk blijven dus gewoon gewoon in de buggy

11. GossipGirlxoxo

Ja dat zal ook per kind verschillen. Mijn dochter wandelt met gemak een pretpark door zonder getikt te willen worden en is ook geen wegloper die in de buggy moet om in drukke omgeving niet kwijt te raken. Die wil altijd een handje of houd mijn handtas vast maar zal nooit verder dan een meter bij me vandaan gaan.

12. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Nee het is ook geen wegloper gelukkig maar vind het nog erg fijn als ze af en toe kan zitten dus neem hem daarom nog mee. Want ja mevrouw zegt gewoon ‘mijn benen zijn nu zo moe, wil je mij tillen?’ Hahaha!

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

Hahaha en gelijk heeft ze :p
    Ik heb de laatste keer naar een pretpark afgelopen zomer wel de buggy meegenomen trouwens. Niet voor dochter maar voor alle tassen, vesten en spullen van iedereen haha.

14. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ja daar is die buggy ook erg handig voor

Deel Deze Pagina