Niet dat hij enge dingen doet hoor. Maar Laatst werd hij wakker in de nacht (huilend naast zn bedje) en zei dat een man hem uit bed had geduwd Ik ben echt een scheiterd op dat gebied maar probeer zo nuchter mogelijk te blijven. Nou even getroost en ging weer slapen. Na lange tijd net weer...huilend wakker want die man stond zn bedje heen en weer te duwen. Pfff gelukkig was mn vried thuis want ik scheet 7 kleuren. Hij ligt nu in ons bed maar vraag me af waar hij die verhalen vandana haalt. Hij kent dat soort dingen niet. Niet van tv, niet van ons niet van boekjes enz. En ik heb zoiets van wat je niet kent kun je ook niet verzinnnen om qat voor reden dan ook. Ik geloof er biet zo in maar ik durf echt niet in zn kamer te kijken nu want wie weet.......
tja ik ben vrij nuchter in dat soort dingen. Denk dan dat ze het wel gedroomd zal hebben. Mijn dochter zegt soms de vreemdste dingen midden in de nacht als ze half slaapt. Ik hecht er geen waarde aan eerlijk gezegd...
lennylenn, ik heb zelf het idee: hoe meer aandacht je eraan geeft hoe enger het wordt. Ik ben zelf ook een schijtlijster en zou het ook heel eng vinden. Maar negeren lijkt me dan toch het beste.. Trouwens, die kleintjes hebben veel fantasie hoor. Mijn zoontje dacht dat er uiltjes in zijn kamer vlogen en hij ziet regelmatig zwarte piet voor het raam.
hoi hoi ik herken dit wel hoor moet ik zeggen. kinderen zijn erg gevoelig voor "geesten" ze blijken er open voor te staan en zien en horen dus ook dingen die wij niet zien. ik ben erg nuchter moet ik zeggen maar na onze ervaring denk ik ook dat ze misschien meer zien. onze dochter wou niet slapen op een gegeven moment ik heb gevraagd wat er aan de hand was en toen had ze het over een oma chyntia, na vraag gedaan over de oude bewoners van ons huis en ja hoor in het verleden is er een chyntia geweest hier in de straat die is overleden wij denken dus dat die misschien hier rond heeft gewandeld. verder hebben wij ook advies gevraagd wat we hier mee moesten doen en er is ons gezegd dat we onze dochter zelf moesten laten vertellen dat chyntia weg moest gaan en dat ze zelf goed kon slapen in haar kamer. dit hebben wij gedaan in elke kamer waar dat ze chyntia zag en tegen ons zei dat ze er was. tot het van onze dochter het niet meer hoefde en dat ze zei dat chyntia weg was. nu geen problemen meer met het slapen gaan. ik wil je niet bang maken maar je kunt het op deze manier proberen, en misschien helpt het jou en je zoontje. veel succes
Weet hij al wat "dromen" is? Misschien kun je hem dat uitleggen, dat je soms verhalen droomt terwijl je slaapt die niet echt zijn. En dan eens zien hoe dat valt. Idee van Sherly lijkt me ook wel wat, of je nou in geesten gelooft of niet, als hij zelf rustig kan zeggen dat die man weg moet gaan en niet terug moet komen omdat hij hem vervelend vindt, je jullie geven hem vertrouwen dat dat zal werken, helpt dat misschien wel.
Mja hier werkt het wegsturen goed.. Dochterlief wist zelf te melden dat d'r opa was overleden nog voor wij het vertelt hadden.. Dat had hij namelijk zelf gezegd tegen d'r. En vervolgens vertelde ze bijna dagelijks dat ze hem had gesproken en ze vond dat helemaal niet vervelend of eng. Dus wij vinden het wel creepy... Maar goed. Of het nu haar verbeelding is of echte geesten.. Feit is dat wij het niet zagen en niet hoorden. (We hoorden haar dus ook niet praten!) Dus gedroomd kan ook nog. Behalve dan.. Dat ze wakker werd met de mededeling dat hij geen pijn meer had voordat wij d'r iets hadden vertelt dus. (Overleden aan kanker.. Dus pijn had hij behoorlijk ondanks dat hij er nooit wat over zei) Echter na een aantal weken had ze flinke wallen en zei zelf dat opa veel te veel praatte. Dus gezegd dat ze op zich gewoon kon vragen of hij weg wilde gaan omdat ze zo niet kon slapen. En ze heeft sinds die nacht dus elke nacht prima geslapen.... Heel af en toe wipt opa nog binnen... Maar hooguit eens per paar maanden denk ik. Ik heb dus niet de neiging om te zeggen dat het niet waar is... Maar een raar verhaal blijft het wel Vertelde het laatst tegen een vriendin... En die zei: oh dat heb ik ook vaak met overleden mensen. En ja die is heel nuchter in alle dingen verder
Mja, helemaal mee eens Je zou oprecht gaan twijfelen aan het waarheidsgehalte.. Was het niet dat ene "kleine" dingetje wat ze niet van ons kan hebben opgepikt. Heel rationeel beredeneerd... Kan dit gewoon niet. En toch gebeurde het.