Onze zoon (5) heeft nu een week de griep. Hij ligt maar een beetje op de bank, heeft nergens zin. Hij eet vrijwel niks en drinken doet hij echt alleen omdat wij zeggen dat hij moet drinken, ander zou hij dat ook niet doen. Maar wat is nu normaal qua duur van de griep bij een kind (van 5)? Je zou toch denken dat hij nu van lieverlee wel wat op moet knappen, maar vrijdag dacht ik even van oh gelukkig het gaat beter en gister waren we weer terug bij af... En hoe erg is het dat hij al een week bijna niet eet? HA bellen denk ik aan, maar ja half NL heeft de griep dus ze zien me aankomen denk ik dan... Goed uitzieken en uitrusten mevrouw, het hoort er allemaal bij.
Hier dochter ook een week, gaat nu gelukkig weer goed. Ik gaf qua vocht zo'n sportdrankje, mega zoet, maar dat dronk ze goed en levert ook kcal, verder wat zoutige crackertjes om te knabbelen. Verder wilde ze ook niks, en zo wist ik iig dat ze wat energie kreeg ipv alleen water. Ze had al niet veel reserves, na een flinke griep echt mager nu... Maar met sportdrankje, zoute crackertjes en veeeel slaap krabbelde ze iig weer op.
Bouillon proberen, zoute stengels, sapje, thee met suiker, biscuitje met suiker en kaneel. Wel heel sneu dat het zo lang duurt, als hij niks wil eten dan duurt het alleen maar langer omdat hij totaal geen energie heeft. Beterschap! !
Smoothies dronk ze ook ok, trouwens. Sinaasappel/banaan/spinazie en dan een flinke hoeveelheid, dronk ze dan af en toe een half bekertje van.
Dl zit op dag 4 en dat gaat echt al een heel stuk beter. Koorts weg en heeft lopen rennen in Artis dus die mag morgen weer naar school. (De eerste 2 dagen zat ze als een zombie voor de tv. Dag 3 had ze alweer praatjes.)
Van een goede griep kunnen ze zeker wel een week flink ziek zijn. Mijn oudste is bijna nooit ziek, maar vorig jaar ook een dikke week onder de pannen geweest. Begon op zaterdag en de vrijdag erna had ie nog koorts. De dag erna trok het bij en toen ging het ook weer heel snel goed. Als ze maar drinken is weinig eten niet zo erg.
Nou dat kan wel even duren hoor. Ons zoontje is vorige week ook echt een week ziek geweest en ik afgelopen week ook echt wel een week. Ik ben net weer een beetje op de been... Goed laten drinken en verder uitzieken. En als je je zorgen maakt natuurlijk altijd even de dokter bellen
Dank voor de reacties! Bouillon hoeft ie niet. Zijn ogen staan beroerd in zijn hoofd, alle kleur is uit zijn gezicht en hij is ook echt down. Ik kijk het morgenochtend nog even aan en anders bel ik de HA, ik wil zeker weten dat hij geen bloedarmoede heeft o.i.d.
Ik bel na een week lusteloos op de bank zeker de HA. Al is het maar om even te overleggen. Bij koorts bel ik na 3 dagen om te overleggen. Tenzij de koorts afneemt of ze lijken vooruit te gaan ipv achteruit. Maar na een week geen verbetering bel ik absoluut de huisarts. Kan me geen bal schelen als mensen me dan overbezorgd vinden.
Ik zou hem ook na laten kijken bij de arts. Hier heeft zoon in februari de griep gehad. Na 7 dagen nog steeds alleen op de bank willen liggen, koorts en continue jammeren / klagen over buik, naar huisarts geweest. Huisarts kon niks anders ontdekken dan griep, maar wilde wel dagelijks weten hoe het ging. Dag later slecht plassen en moest hij terug. Bleek dat hij longontsteking had.