4jr en het wenleed op school...

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Dani84, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Althans voor mama dan! :p

Zoonlief is vandaag voor de 2e keer wennen!
    Hij vind het zo leuk, en vooral spannend.
    We zaten als een van de eerste in de klas en t enige wat de juf zegt: hè Jarno is er weer gezellig!
    en mevrouw loopt weg..

mag ik dan helemaal geen overdracht oid doen??
    vind het zo onpersoonlijk. gwoon of je je kind dropt.. bah niks aan
    is bij t kdv en gastouder wel anders..

je maakt toch een overstap?

Hoe is dit bij jullie (gegaan) ?

2. tulip

tulip Niet meer actief

tja het is idd totaal anders dan op het kdv en psz, daar zijn er ook 3 leidsters voor 16 kids en nu 20-25 voor 1 juf;)
    Maar in de wenperiode, was hier 4 keer, kwam de juf wel meteen naar ons toe en ging op hoogte van onze dochter zitten om haar welkom te heten. Dat deden ze elke keer en tegen mij werd dan even kort verteld hoe het allemaal gaat.
    Maar je hebt idd geen tijd om elke dag uitgebreid overdracht te doen, dat kan de juf natuurlijk niet van alle kinderen doen.

3. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Oef...dit moet ik helemaal niet lezen. 7 januari zijn wij aan de beurt en zie er zo tegen op, om hem weer een stukje los te moeten laten...

Hier mag er niet in december gewend worden, hij wordt 3jan 4 en 7jan gaat hij pas voor de eerste keer.

4. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Tis inderdaad heel anders dan psz of kdv, maar ze hebben vaak ook maar 1 juf op best wel veel kleuters.
    Hier werd ze wel echt welkom geheten door de juf en mocht ze de keren dat ze ging wennen naast de juf zitten.
    Mijn dochter had de pech dat ze vrij laat in het jaar naar school mocht waardoor de klas al 30 kleuters telde 1/2 combinatie...
    hierdoor raakte ze een beetje verloren als 4 jarige in de grote groep en heeft een moeilijke tijd gehad. Ik stond vaak met tranen in mijn ogen voor het raam naar haar te kijken en ws had ik het zelf moeilijker als zij.
    Vond dat tot nu toe het lastigste moment van het stukje loslaten.
    Nu gaat het gelukkig beter met 22 kinderen in een klas.

5. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Jarno is het 17e kindje dus valt mee.
    Hij mag niet naast de juf zitten
    de 1e keer liep hij naast de juf naar buiten maar nu kwam hij al aanrennen.

Heb gevraagd aan de juf hoe het ging en of ie bleef zitten in de kring e.d. ze zei dat het heel goed ging en hij eigenlijk al gewend was :)
    Hij word volgende week do 20 dec 4 jaar. om hem vrijdag naar school te doen heeft geen zin haha zo voor de kerstvakantie volgens mij zijn ze dan ook vrij dus hier start hij 7 jan! en dan gelijk 5 dagen.. als ie t red dan he haha anders houd ik em gewoon een keertje thuis.

@moonlight kinderen vinden het makkelijker en leuker dan de mama`s ;)

@ mamaroos, jee dat is ook zielig! gelukkig gaat het nu beter!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier begon het ook zo. Mijn oudste begon na de zomer, samen met of 3 kindjes. Plus degenen die eigenlijk voor de zomer maar een paar weekjes gedaan hebben.
    De eerste aanpak van zijn juf is kijken wat er gebeurd, gaat hij mee, dan gewoon laten gaan. Gaan ze niet mee, dan meer begeleiden. Zo ging mijn zoontje erheen alsof hij er al jaren rondliep. Een ander jochie had echt elke ochtend begeleiding nodig om op gang te komen.

Overdracht was er ook expres niet, tenzij er iets serieus was. Ze wilde de kinderen zelf leren kennen, zonder vooroordelen. Ook het KDV dossier wilde ze pas na 2 weken hebben. Ik vind dat een fijne aanpak.

Wel bij het ophalen altijd een klein praatje, als je dat nodig vond, dat heb ik de eerste weken wel even gedaan. Al was het vaak maar een paar zinnen ( zit op zijn plek, doet goed mee, nieuwsgierig geval)

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hier juist wel een overdracht bij brengen én ophalen. Ondanks dat ik de juf en de klas al ken omdat zoonlief vorig jaar bij haar zat. Ze heeft ook echt aandacht voor mijn meidje.

Mijn meisje oefent vandaag voor de tweede keer. (In december mag je max 2 x wennen). Ze had als ik er op had gestaan nu al mogen beginnen(ze was zondag jarig) Maar ik heb er voor gekozen om haar pas na de vakantie laten beginnen.
    Wel zo fijn, want na de vakantie komt er een kleuterklas bij en komt ze in een veel kleinere groep.

Ik vind het trouwens maar niets hoor, beetje last van empty nest syndrome denk ik ;)

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ puinguin idd je sluit weer een periode af he ;)
    Jarno is donderdag jarig en vrijdag zijn ze vrij dus hij begint sowiso in januari.

Hij mag 3x wennen in totaal
    heb het verspreid over 4 weken (week van de sint overgeslagen)
    en ook eens op andere dagen ma woe ma.

ik vind het zon gooi in t diepe 5 dagen! naar school 5 dagen wegbrengen..
    welliswaar maar 2 hele dagen maar toch haha
    moeders.. en het loslaten.. ;)

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hier mogen ze de eerste twee weken sowieso alleen de ochtend.
    En als ik het te veel vind blijft ze de woensdag thuis.

Moet zeggen dat ik het bij de eerste makkelijker vond, maar toen had ik er nog eentje thuis ;)

10. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Als Jarno moe is dan houd ik hem ook gewoon smiddags thuis hoor.
    ze zijn toch nog niet verplicht?

haha ja nou word het wel heel stil he ;)
    Ik heb er nog eentje lopen waar ik mn handen vol aan heb :D

11. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    He, das wel vervelend dat de juf zo ongeïnteresseerd is...het is spannend voor iedereen. Mijn dochter is vandaag voor het eerst een hele dag naar school geweest en vorige week heeft ze de hele week de ochtenden gewend. Kreeg toen nog wel een overdracht van de juf, maar vandaag niet meer. Is natuurlijk geen doen met 25 kids. Mijn dochter vindt t helemaal geweldig en de juf was onder de indruk hoe snel ze zich aanpast. Gelukkig maar, want ik breng dr met een knoop in m'n maag haha. Mama heeft t er moeilijker mee dan zij. Ti's toch wel een ander leven ineens. Ik heb ervoor gekozen tijdelijk niet te werken en kan haar nu goed opvangen. Ik laat dr ook nog niet overblijven of naar de BSO, wil dat rustig opbouwen. Moet welwennen aan de moeders op het schoolplein haha. Al die kliekjes bij elkaar en ik ben geen kliekjesmens :) Al met al een hele omschakeling dus!!

12. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Mijn dochter gaat naar een heel klein schooltje, ze kent iedereen uit het dorp en anders kennen ze haar wel :)
    Groep 1 en 2 zit bij elkaar en het zijn in totaal 15 kinderen. Hier gaat het wennen dus heel soepel. Ze wordt de 27e 4, maar oefent al sinds oktober. Eind januari zal ze pas hele dagen gaan, ik wil het rustig opbouwen.

13. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Fijn zeg. mag je vaker dan 3x oefenen?

Deel Deze Pagina