eczeem of babyacne?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Bellabella, Oct 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Mijn zoontje heeft al vanaf ongeveer week 2 (nu 6 weken oud) rode pukkeltjes op zijn wangen en laatste weken uitgebreid naar hoofdhuid en zelfs oren. Ik dacht aan babyacne (heeft zijn zus ook gehad maar wel in mindere mate). Maar nu is vooral 1 kant van zijn gezicht helemaal rood en droog en wat schilferig. Het voelt soms ontzettend warm aan. Vandaag is het wel heel heftig moet ik zeggen.. Nu twijfel ik of het niet dauwworm is. Maar als ik plaatjes google :) dan weet ik niet wat het nou is. Ik heb niet het idee dat hij er jeuk aan heeft, hij is ook erg content en huilt bijna nooit. Maar ik heb (omdat het zo extreem droog aanvoelde) er wel bepanthen op gesmeerd (dun) maar dat vond hij duidelijk niet fijn en begon wel te krijsen, dus ben gelijk gestopt.

Iemand een idee?

2. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

Apr 1, 2011
    1,612
    38
    48
    Ja mijn meid heeft het ook gehad! Ze had het al 2 weken ofzo voor dat het ineens veel erger werd en ook op de oren en in haar nekje tevoorschijn kwam.
    Ik ben naar de dokter geweest en die zei dat het niet veel kwaad kon en het vanzelf weer weg zou trekken. Hij zei wel dat Balneum creme misschien wel kon helpen.

Dit gekocht en het was in 3 dagen weg..

3. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Was het bij jouw dochter ook zo rood en droog?

4. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Balneum: nooit van gehoord, ook vettige zalf?

Share This Page