Klasgenoot knijpt dochter in ¨borsten¨

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door sm1, 9 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden en hoe jullie hier op zouden reageren.
    Afgelopen week stond mijn dochter (9) met haar klas in een rij om een activiteit te beginnen.
    Uit het niets draaide haar klasgenoot(ook een meisje) zich om en kneep haar hard in haar ¨borstjes¨ en draaide zich weer om. Dochter was perplex en durfde niks te zeggen, ze is normaal niet op haar mondje gevallen maar heeft zowel niets tegen haar klasgenoot gezegd en ook niet tegen de leerkracht..
    Ze vertelde het me een dag later en het deed wel pijn en ze voelde zich rot. Ze durfde niks te zeggen uit schaamte (?) Er is geen gepest ofzoiets aan vooraf gegaan.
    Heb met haar gesproken en gezegd dat zij bij dit soort ongewenste aanrakingen direct van zich af moet bijten en ook de leerkracht moet inschakelen. Zouden jullie dit alsnog melden bij de leerkracht?

2. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Als het een eenmalig iets is geweest, zou ik het denk ik niet alsnog melden bij de leerkracht. Wel zou ik, zoals jij hebt gedaan, met mijn dochter praten en aangeven hoe te handelen in zo'n situatie. Misschien zelfs even 'oefenen'. Ook zou ik polsen of ze niet alsnog tegen dat meisje zou willen zeggen dat ze dat voorval echt niet leuk vond en om haar te vragen dat niet meer te doen. Gewoon om haar te laten oefenen en haar proberen te leren situaties alsnog bespreekbaar te maken. Als ze dat niet zou willen, zou het wat mij betreft ook goed zijn. En haar grote complimenten geven dat ze het wel tegen mij heeft gezegd.

3. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Nee ik zou het nu niet meer melden, maar wel bij dochter nog een keer benadrukken dat ik zulke dingen meteen wil horen. En dat ze het meisje gerust een mep mag verkopen, kom ik gerust voor naar school. Of hard riepen dat ze van haar af moet blijven, mag ook niet in de klas en wederom kom ik daar gerust voor naar school. Zou ook zeggen dat ze het moet zeggen tegen de leerkracht of samen als ze dat te lastig vindt.
    Hangt ook af van kind wat voor meisje is het, altijd zulke acties en raar gedrag of normaal nooit.

Er zit nml 1 kind bij mijn dochter in de klas waar ik 0,0 van tolereer, ze sloopt expres dingen, doet expres kinderen pijn, liegt en geeft anderen de schuld. Ze is ook absoluut niet welkom bij mij thuis. Gelukkig heeft dochter haar door en probeert ze niets bij mijn dochter. Bij haar zou ik het dus alsnog melden bij de leerkracht.

4. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik zou het nog steeds melden bij de leerkracht, dan kan hij haar ook in de gaten houden. Als je dit nu niet bespreekbaar maakt, zal dat meisje alleen maar escaleren, want er wordt geen grens gesteld.

5. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Ik zou het zeker melden bij de leerkracht. Wellicht is het al vaker voorgevallen bij een ander meisje.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.188
    35.876
    113
    Zeker melden. 1 keer is al veel te veel en dit is gedrag dat niet onbestraft mag blijven.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.323
    10.287
    113
    Ik zou inderdaad nog in gesprek gaan bij de leerkracht, het is niet vanwege een ruzie dat ze iets raar doet maar bewust.
    Als het een jongen was geweest was het meteen gemeld. Voor mij maakt het niet uit dat het een meisje is. Als het in een ander gebied was geweest had ik het laten gaan maar dit is te raar. Misschien zijn er al meer meisjes geweest en durven die het niet te zeggen of hebben ze zich al gemeld.

Ontzettend knap van je dochter dat ze je dit vertelde. Wat wil ze trouwens zelf?

8. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Bedankt voor de reacties. Ik had zelf ook zoiets van ja ik ga het nog met de leerkracht bespreken. Maar gister nog eens aan mijn dochter gevraagd, voor haar is het goed zo. Zij wilt absoluut niet aan haar leerkracht vertellen en ook niet dat ik het vertel. (denk een of andere manier schaamte omdat het een meester is ??) Ze is er helemaal van overtuigd dat mocht het nog een keer voorkomen dat ze direct haar stem verhefd en een duw geeft. Het was volgens haar een eenmalig iets en die klasgenoot is ook geen pestkop.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.323
    10.287
    113
    Ik begrijp heel goed dat je dochter niet naar de meester wil gaan. Mocht ze er toch erg mee zitten kan ze misschien naar een vertrouwenspersoon. Weet niet of elke school die heeft maar je zou dat uit kunnen zoeken en je dochter de naam kunnen geven mocht ze er toch over willen hebben.

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Voor een eenmalig iets zou ik zeker niet naar een leerkracht gaan! Brengt je dochter alleen maar in verlegenheid. Wel zou ik met haar bespreken hoe ze kan handelen als het weer eens gebeurt of iets vergelijkbaars. Iemand had het over 'meppen', maar dat vind ik als ouder echt eem heel raar advies!

Deel Deze Pagina