Mijn zoon is bijna 5 hij heeft een half zusje van 9. Ze hebben dezelfde vader. Mijn ex ziet zijn dochter nog wel maar mijn zoon al bijna 3 jaar niet meer. Mijn zoon heeft zijn half zusje al 2 jaar niet meer gezien omdat haar moeder geen contact meer wilde houden met mij. Mijn zoon vroeg in het begin nog wel om haar, maar ik ben zelf niet meer over haar begonnen. Nu 2 jaar later weet hij niet meer dat zei bestaat en kent hij haar niet meer. Als ik foto's laat zien weet hij het ook niet en denkt hij dat het een dochter van een vriendin van mij is. Ik ga 4a5 keer per jaar nog wel naar mijn ex-schoonvader hij heeft ook nog contact met zijn kleindochter maar via haar moeder niet via zijn zoon (mijn ex dus..) Nu kwam hij met de vraag of hij een keer met het half-zusje van mijn zoon mocht langskomen omdat zij dit graag wil. Nu weet ik niet of ik dat wel een goed idee vind.. en of dit het goede moment is.. Omdat mijn zoon haar niet meer kent en hij is op dit moment erg bezig met dat hij zelf grote broer wordt over 4 maanden.. Wat zouden jullie doen?
Ik denk dat dat er heel erg aan zou liggen of hij haar daarna ook vaker zou mogen/kunnen zien als hij dat zou willen , dan wel. want vaak is een broer of zus erbij alleen maar een verrijking. Als dat niet mogelijk is , niet dus, dan heeft het geen zin om die band weer aan te halen voor 1 a 3 x per jaar. Ik heb zelf een half boer en half zus, wat gewoon als broer en zus voelt en noemt, ik snap nooit zo goed dat dat allemaal zo uit elkaar gehouden moet worden. wij (zusje en ik)hebben regelmatig gelogeerd bij de ex van mijn vader dat mijn zus nog thuis woonde, zien elkaar vaak op verjaardagen en ga ook rustig op een bakkie. Maar goed dat is mijn ervaring en ik weet ook dat dat niet altijd realistisch is en dat er soms dingen gebeurd zijn tussen exen die gewoon niet goed te praten zijn , maar valt me wel op dat het niet vaak zo rustig gaat terwijl dat wel in mijn ogen het makkelijkste is voor alle betrokkenen.
Eens met mimi: als hier een regelmatig contact uit kan ontstaan, dan zou het waardevol kunnen zijn voor beide kinderen. Als het bij een keertje blijft, dan zou ik het voor nu in ieder geval nog afhouden, want dan lijkt het mij te verwarrend voor jouw zoontje.
ik denkd at het niet zo zeer uitmaakt of het voor eenmalig was of niet... je hoeft toch niets te benadrukken...je zoontje ziet gewoon weer dat meisje...noud at is je zus...en klaar....maar ehct contact tegenhoudem zou ik niet doen, dat meisje verlangt naar dr broertje...laat die kids... wat ze er later mee doen of in de toekomst hoe het dan ook loopt, kunnen ze zelf kiezen, maar tis altijd fijn om herinneringen te hebben denk ik...in elk geval dat ze elkaar herkennen...
Tuurlijk het gaat me er niet zo zeer om dat ik het wil tegenhouden.. Maar mijn zoon vraagt ook om zijn vader en dan moet ik uitleggen die wil jou niet zien dan zegt mijn zoon vind hij mij niet lief dan.. Nou wat moet je dan zeggen.. En dan weet hij straks ook weer dat hij een zusje heeft en als het dan voor een keer was wat moet ik dan weer gaan zeggen..
ooohh sorry dat had ik ff niet goed begrepen...maar opzich kan je dat gescheiden houden? omdat je zoontje zn opa dus nog wel ziet... en anders gewoon daar es afspreken als die kleine meid er is...en verder niet onwijs benadrukken van dit is je zusje enz..maar gewoon btj speels houden...en toevallig zien ze elkaar...en mss kan het dan wel vaker gebeuren...niet elke maand gelijk ofzo..maar gewoon al is het 3x per jaar....die 3x kunnen onwijs indruk maken, maar ook op een leuke manier...
Ja omdat hij altijd wel een leuke opa is geweest en ik vind dat hij er ook niks aan kan doen dat zijn zoon z'n sukkel is die geen contact meer wil met zijn kind..
ja jammer is dat heh...pff en de kids maar de dupe... ik zou als t contact maar enkele xen voorkomt, bij de opa afspreken...