Ik moet zo wennen aan het peuterbed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druifje, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Mijn dochter van 17 mnd slaapt sinds afgelopen weekend in een peuterbed ipv ledikant. We laten haar nu al daarin slapen, omdat onze 2e eraan komt. In haar ledikant ging ze altijd staan. Geen probleem, ze kon er niet uitvallen of stappen. Nu ze in haar peuterbed ligt vind ik het doodeng. Ze is echt aan het experimenteren en ontdekken. Over de rand hangen, staan, andersom in bed gaan liggen (hoofd bij voeteneind). Ik merk dat ik daar heel onrustig van word. Ik zou zo graag willen dat ze lekker in slaap valt en gewoon normaal in haar bedje ligt. Ik weet dat het veel gevraagd is en misschien heeft het tijd nodig. Maar ik zie gewoon tegen de slaapmomenten op. Bang dat ze zichzelf pijn doet of niet goed slaapt. Wie heeft hier ook ervaring mee? Nog tips?

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik denk dat je dochter maar 1x uit bed gaat vallen en het daarna door heeft. of wat vaker.. maar een peuterbedje is vrij laag. ik zou me geen zorgen maken. jullie hebben bewust voor dat nieuwe bedje gekozen, dus nu moet je dat ook even volhouden. komt vanzelf goed.

3. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Je hebt gelijk, het bedje is vrij laag, maar als mevrouw tegen de plank aan de voorkant aan gaat staan en dan zou vallen, dan komt ze toch van hoger. Maar.... I know.... Het is een kwestie van doorzetten en laten gebeuren. Alleen geeft het mij zo'n stress :)

4. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Wij hebben bij Milan in het begin een 2- persoonswinterdekbed ernaast gelegd voor het geval dat.... Uiteindelijk is het op 1 hand te tellen hoe vaak hij eruit is gevallen tot nu toe.

5. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    ik legde er een dekbed naast of dekens oid. Mijn is een keer net verkeerd uit zn peuterbed gevallen snachts en had me toch een bloedneus, mensen ik schrok me wezenloos -__-' alles zat onder

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Daarom hier nu een babyfoon met camera bracht een hoop rust!

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Toen onze zoon naar een groot bed ging (1pers. Hij was toen 2jr en 8mnd) heb ik een hele tijd lang zn ledikantmatrasje op de grond ernaast gehad. Ik dacht als hij dan valt, valt hij niet zo hard op de laminaatvloer.

Hij is er nog nooit uitgevallen. Wel is hij recentelijk 2x uit mijn bed gevallen. hij sliep toen naast mij omdat hij pseudokroep had en soms zo moest hoesten dat hij bijna stikte. Ik vond het griezelig en nam hem bij me. Zijn bed staat anders dan ons bed, misschien toch in zn slaap dat hij toch rekeing houdt met de kant die tegen de muur staat? Geen idee :)

8. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Wij hebben inderdaad ook een dekbed naast het bedje gelegd en een babyfoon met camera. Maar voor mij is het gevoel van " veilig in het bedje liggen" weg. Ik heb nu het gevoel dat ik meteen naar boven moet sprinten als ze wakker wordt. In de ledikant kon ze nergens heen, dus kon ik haar ook even laten spelen.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zoontje weet trouwens niet dat die het bed uit kan, of durft het iniedergeval niet !

Deel Deze Pagina