hij krijgt volkoren brood, pompoenbrood of biologisch brood dat waren ook de 3 lekkerste broden daar at hij zo 3 boterhammen van per dag en dan zelfs nog smeken om een 4e broodje. maar nu eet hij 1 boterham over de hele dag en van de 2e neemt hij de vleeswaren af als het er los op zit of als het smeerbaar is dan wil hij niet. Ik heb net ook met Sorgente gebeld en ze hebben wel degelijk krachtvoeding voor kinderen met KMA! Dat word vandaag de diëtiste bellen dat het dus wel mogelijk is!
Bolkje ja ook geprobeerd meneer lust alleen gezonde dingen patat en pannenkoeken kan hem gewoon niet bekoren Hij is normaal gek op spinazie, bloemkool, broccoli en spruiten maar nu eet hij dat dus ook niet meer Dank je wel in ieder geval voor het meedenken!
Pap van banaan amandelmelk en Chia zaadjes vinden ze hier heerlijk koud of warm in de fles o bordje. Je kan er ook rode vruchten doorheen doen. Heerlijk vullende basis waar je van alles mee kan.
Net de dietist gebeld en vanaf morgen krijgen we 2 drankjes thuis waar voedingsstoffen en bouwstoffen inzitten! Gelukkig maar! Dit zorgt ervoor dat we geen kleine budha krijgen maar dat hij meer weerstand krijgt waardoor zijn weerstand word vergroot. Zodat hij langzaam weer zijn normale curve gaat volgen en niet meer elke keer elk virus binnen krijgt.
Mensen die dat zeggen, die snappen niet hoe kinderen werken. Ik heb helemaal geen negatieve kijk op kinderen, maar vanaf een maand of 9 (soms wat vroeger, soms wat later) gaan ze heel snel doorkrijgen dat ze dingen kunnen doen om hun zin te krijgen. En die dingen doen ze dus ook. Probeer het verder wel los te laten. Hoe meer je erbovenop zit, hoe meer hij voelt dat er iets mee is en hoe minder hij zal gaan eten. Hij zl zichzelf echt niet zo snel uithongeren en eten zal hij pas gaan doen als dat lekker, leuk en ontspannen is.
Hoe heet dat spul? Want onze kleine dame is, na knippen van keel- en neusamandelen 2,5 week terug, nog steeds elke week ziek. Het worden nu geen ontstekingen meer, maar eten is tijdens ziek-zijn ook weer minder en haar groeilijn buigt wel af. Als wij ook zoiets zouden kunnen krijgen om een klein beetje extra spek op d'r botten te krijgen, mocht de groeilijn over 6 weken nog niet echt lekker bijgetrokken zijn, zou dat wel fijn zijn. Maar de ervaring heeft me geleerd dat ik dan wel even moet weten waar ik om moet vragen, want ze komen er zelden zelf mee
Dat heb ik dus ook van geen 1 maaltijd maken wij een strijd. Ik geef hem gewoon te eten wil hij wel is het goed wilt hij het niet is het ook goed. We proberen 3x aan te bieden bij 3x nee is het ook gewoon nee en gaan we door naar het volgend onderdeel van de dag. Zoon was er heel vlot bij met machtsstrijd dat kwam ook doordat hij telkens iets had waardoor wij hem niet konden gaan opvoeden. Nu zijn we er duidelijk mee bezig en geven hem ook duidelijke grenzen. Ik heb zwaar respect voor mensen met meerdere kinderen ik vind 1 soms al tamelijk moeilijk haha.
Zoon krijgt nu Providextra drink en Calogen! Daar zitten dus extra voedingsstoffen en bouwstoffen in om je kindje op een natuurlijke manier weer op de groeilijn te krijgen. Er komt dan ook geen associatie zoals bijvoorbeeld vlees met mayo of dat soort dingen. Zoon heeft bijvoorbeeld een sterke natuurlijke voorkeur voor gezond eten en dat proberen we dus ook te stimuleren. Meneer blieft geen pizza, patat, pannenkoeken of dat soort dingen. Ook heeft hij veel liever vleeswaren op brood dan zoetigheid. Met deze drank krijgt hij dus dat kleine beetje extra binnen wat hij nu mist en zeker met kinderen zoals de onze die de hele dag door aan het rennen, springen en klimmen zijn (zo is die van jouw toch ook) verbruiken ze veel meer dan ze binnen krijgen. Dat vind ik zelf een mooie oplossing voor ons probleem haha.
Ik lees net je verhaal! Hier de oudste voor het eerst van zijn leven met gewicht boven de onderste lijn en hij is 10,5 jaar. Ik wou net zeggen dat er wel degelijk flesjes zijn voor KMA kindjes. Zl drinkt er hier 3 per dag al 2 jaar. (De gewone hoor, niet voor KMA). Hier ook geen medische oorzaak en een goede eter. Wij zijn gestopt met aandacht eraan besteden. Dus tijdens het eten zetten wij een kookwekker (zal bij jou zo nog niet werken, nog te jong). Zl heeft een half uur om te eten en daarna haal ik zijn bord weg. We hebben het niet over eten tijdens het eten, maar over andere dingen. Ik zeg ook nirt meer eet eens door of doe je een hap in je mond. En hij is 3 kilo aangekomen in een half jaar. Hij weegt nu 25 kilo bij 146 cm. Overigens kun je van die flesjes ook lekkere ijsjes maken, net bijv vers fruit erin! Groot succes hier! Meestal vind je op verschillende sites ook wel recepten. Wij krijgen de flesjes via medic tefa (ook via de diëtist). En ik ben ook van het gezonde eten. Als je vragen hebt mag je me altijd een pbtje sturen. Ik snap helemaal hoe het is om met een kind met ondergewicht te leven.
Waarom krijgt hij roosvicee stevia? Zoetstoffen (ook al zijn ze natuurlijk) lijkt me nu niet zo'n goed idee. Van alpro heb je ook creamy yoghurt in de koeling, die is ook erg lekker. Misschien een keer voor afwisseling. Wat je verder nog zou kunnen doen is tussendoor gewoon een bord neerzetten met wat gesneden fruit, crackers etc (gewoon wat je hebt). Als het er gewoon staat en het niet 'een moment' is, dan willen ze wel eens wat extra meegrissen.
Rosao helaas heeft zoon dus 2 dingen die hij doet of hij eet te weinig of hij drinkt te weinig. Het is altijd 1 van de 2! (hij is niet moeilijk hoor ) Het enige wat hij dus goed neemt is Roosvicee Stevia en Carvan Cevitam. Water, thee iets anders dan gaat hij in staking met als gevolg dat hij te weinig vocht krijgt en we dat probleem weer hebben! Kinderarts zei ook al vocht is het allerbelangrijkste als dat helaas Roosvicee Stevia is dan is dat maar zo.
Ja, Caitlyn is ook nogal ondernemend ja... En dit is dus koemelkvrij? (Even zeker weten ) Edit: al even gegoogeld, is idd koemelkvrij Ik ga dit even onthouden voor onze afspraak over 3 weken Even kijken of ze dan al wat bijgetrokken is qua gewicht of niet en zoniet, hier maar eens om vragen.
Fijn om van elkaar dingen te leren en info te krijgen over bepaalde dingen he! Hoor alleen dat als ze beginnen ze 2 weken lang niet weten wat ze met de extra energie aan moeten mijn eerste reactie " o my god!!! NOG drukker!!!" Nouja als hij er maar van opknapt! Het is dat ik hem niet een rondje om ons huizenblok kan laten rennen nog anders zou ik hem dat 3x per dag laten doen zodat hij zijn energie kwijt kan
Ja, 't was dat ze hier ziek was de afgelopen maanden en dat zeer veel energie kostte en ze erg weinig sliep, maar artsen zagen een normaal actief kind. Ehm ja. En hoe leg je dat dan uit he?
Ja hier dus ook. nee mevrouw u bent gewoon overbezorgd, ach mevrouw er is niets aan de hand.... uiteindelijk dus KMA en ik loop al vanaf dat hij 8 maanden is te roepen van let op zijn gewicht die gaat te snel naar beneden. Gelukkig heb ik dus een kinderarts die altijd meedenkt met ons en ook zegt als jij belt dat er iets niet klopt heb je ook altijd gelijk. Het nadeel bij zoon is dus dat het idd gedrag is en niet iets medisch. Hij rumineert tot spugen aan toe puur om aandacht te krijgen, bonkt met zijn hoofd op de vloer dat soort dingen. Hij is gewoon echt gefrustreerd dat hij nog niet zoveel kan. Toen ik tegen de kinderarts zei van sorry zoon zit in de peuter pubertijd (omdat zoon op dat moment in de spreekkamer lag te krijsen op de vloer) zei ze: euhh meid jullie zoon zit al vanaf zijn geboorte in die peuter pubertijd het is nooit anders geweest! Maar eerlijk is eerlijk ik zou hem ook niet zo willen als een kennis van mij haar zoon. Dat is net een robot, blijft netjes zitten, mag niet klimmen en klauteren en zegt elk woord na nadat het 30x achter elkaar is herhaald Geef mij dan maar liever mijn eigen wervelwind!
Haha, mijn stiefdochter is zo'n kind dat altijd volgzaam doet wat je zegt en nooit eens een keer uit haar vel barst. Best handig op een boel momenten, maar ik heb dan uiteindelijk toch liever die twee meiden van ons die erg goed weten wat ze willen en dat niet onder stoelen of banken steken Bij stiefdochter heb ik nogal eens de neiging om 'r te gaan rammelen, (en dan tel ik tot 10 en roep ik mijn man Die kan dat veel beter en frustreert zich veel meer met die meiden van ons ).
Whahahaha nou inderdaad! Paar weke terug heeft zoon de luier emmer gevonden! Hij was heel stil uit bed gekropen en tja dat hoor je dan beneden niet. Dus ik keek om 8 uur maar eens op de cam en zag dus dat hij uit bed was. Ik kom zijn kamer binnen en serieus alles zat onder! Hijzelf, de vloer werkelijk waar alles! Het enige wat ik kon uitbrengen " o my god wat heb je gedaan!!!!!!" Tja staat hij daar met een brede lach. Mijn man en ik hadden nog naar die luier emmer gekeken en hadden tegen elkaar gezegd oke zoon is erg maar zo erg zal hij toch niet wezen, eind van het verhaal Dus wel!