Zoon onder -2 lijn door naar dietist zoon heeft KMA

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wachtend, 17 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Oudste heeft dat ooi eens gedaan met een poepluier. Ze had al eens een nat bed gehad omdat ze een een plasluier onder haar romper uit had gekregen, (romper nog helemaal vast), maar toen dus ook een keer met een poepluier en die was uitgesmeerd over haarzelf, bed en muur....
    Niets hielp om die luier aan te houden en toen hebben we een tijdje simpelweg maar ducktape gebruikt.... (en dan na haar slaapje met een schaar erbij haar luier moeten verschonen :D).

2. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ja de kinderarts zei ook al jullie hebben er 4 in 1 gekregen haha ach en het is gewoon leuk! Altijd doet hij wel wat dat je denkt waar haal je het vandaan!

Pas geleden ook stond ie op de eetkamerstoel in zijn handen te klappen. Echt je kan hem geen moment uit het oog verliezen. Wekdienst hebben we al een aantal kder gehad hoor want hij is echt zo ondernemend en soms ben je net een halve seconde te laat.

3. wachtend

Whahahaha geweldig!!! Ik kon ook echt niet mijn lachen inhouden hoor toen. waar woon je? Dan laten we ze samen razen! Hebben ze een medestander ;) Hier hoor je dus elke moeder nee niet doen dat mag niet, niet doen dan doe je je zeer. En hier hij klimt, valt staat op en gaat door!

4. raspberry

Ja, ik ben er maar mee opgehouden, kan wel aan de gang blijven. Bij de oudste kon ik wel gewoon de kamer uit en even boven iets pakken of kort iets doen. Kan bij Caitlyn niet, die hangt dan aan de lamp boven de eettafel denk ik, als ik terugkom.
    Ze is ook niet te stuiten, dus vooral maar zoveel mogelijk met 'r eruit. En ik overweeg nu echt om 'r naar de PSZ te doen. Bij Thirza nooit gedaan, maar als ze straks fysiek gewoon meer kan, denk ik niet dat ik het volhoud, 7 dagen in de week haar tomeloze energie beteugelen...

5. wachtend

Whahahaha zo herkenbaar! Heb jij dan ook dat je amper aan je huishouden toekomt omdat je gewoon veel te druk bent om je dochter in de gaten te houden? hier is het zo als ik ga stofzuigen word hij kwaad of pakt de stofzuiger af. Als ik de vaatwasmachine leegruim klimt hij erin als ik mij even omdraai echt savonds zit ik hier vaak in een ontploft huis en als mijn man dan thuiskomt zegt hij vaak "was het weer zo'n dag???"

Hier heb ik hem al uit voorzorg ingeschreven bij de PSZ en hij komt ook in aanmerking voor meerdere dagdelen per week. Wat ik namelijk merk hier is als zoon alleen is zonder andere om zich heen word hij baldadig, gaat hij dingen uit vreten etc maar zijn er andere kinderen of volwassenen dan kan hij daar zijn energie kwijt. En hij is graag de hele dag DRUK! Hij zit echt geen moment stil. zoals nu ook hij was moe je legt hem in bed, meneer gaat eruit en gaat spelen en is nu op het kleed in slaap gevallen, de ene keer ligt hij bij de deur de andere keer normaal in zijn bed, dan weer bij zijn kledingkast hahaha

6. raspberry

Caitlyn slaapt nog in een campingbedje, dus daar kan ze (nog) niet uit. Oudste gaat binnenkort wel een stapelbed krijgen en dan kan Caitlyn naar het peuterbedje zodra ze daaraan toe is, of als dat echt nodig wordt vanwege klimmen. Dat probleem hebben we dus gelukkig nog even niet.
    Oudste dochter hebben we trouwens wel eens in andere bedden teruggevonden, toen ze eenmaal over was naar het peuterbedje, (met 20 maanden). Lag ze op ons bed, of op de hoogslaper van stiefdochter.... ;) Of een keer 's avonds, dat ik onze donkere slaapkamer in liep en in het donker het schemerlampje op m'n nachtkastje aan wilde doen en me helemaal naar schrok van iets dat lag te ademen in mijn bed.... was ze uit haar eigen bed geklommen.

Als ik echt even uit de voeten moet met iets, gooi ik haar in de draagdoek op mijn rug. Die rustmomenten heeft ze ook echt wel even nodig, vaak zie ik dan dat ze toch wel even haar rust pakt. Dan kan ze echt letterlijk geen kant meer op en komt ze toch even tot rust.
    Maar huishouden doe ik momenteel het liefste op de momenten dat manlief thuis is. Dan gaat een van ons met de kids even wat doen en de ander raast even door het huis heen :D

7. 2jees

2jees Niet meer actief

he is een saucijzenbroodjes iets, vind mn dochter wel lekker, bladerdeeg origineel van koopmans, gehakt braden (eventueel met kruiden/ui) en even afbakken. Majo erbij ;)

8. wachtend

Whahahaha echt ik leef gewoon met je mee ik herken dit gevoel zo goed!
    Dat uit bed klimmen ja helaas dat heeft meneer met 16 maanden doorgekregen, hij was woest dat hij moest slapen en heeft zichzelf opgetrokken aan de bovenkant en dan maar optrekken he! Nou je raad het al hoofd eerst op de grond. Wekdienst!
    Toen zat ik mij te bedenken dit trucje kent hij dus nu, dit gaat hij gebruiken tegen ons want nu als hij niet wil slapen laat hij zich zo vallen en mogen wij weer elk uur gaan wekken.
    Heb mijn schoonouders gebeld en die zijn naar Ikea gereden voor een ledikantje waarbij 1 kant eruit kan en nu ligt zoon dus soms in zijn bed en anders ergens op de vloer.
    Savonds leggen we hem wel terug in bed maar overdag niet, dan slaapt hij zo licht dat hij gewoon weer wakker word en hij daarna niet meer kan slapen.
    Stofzuigen idemdito zodra meneer de stofzuiger hoort, bezoek hoort of wat dan ook is meneer wakker.
    Hier moet dus ook alles als mijn man thuis is 1x per week gaan we dus ook als een gek door het huis met stoffen, zuigen, dweilen, de was ga maar door. Als zoon slaapt kan ik stoffen en bezemen en de vaatwasser uitruimen maar meer ook echt niet.
    En ohh wat houden we van onze schatjes he :p

Zoon laat helaas geen draagdoek toe :( Zodra hij maar iets of wat beperkt word in zijn bewegingsvrijheid heb je een driftbui te pakken.
    Ook om onze aandacht te krijgen gaat hij nu rumineren. Volgens de nieuwe garde kinderartsen bestaat dat niet maar in de jaren 60/70 werden kinderen ervoor opgenomen. Een ruminant is iemand (vaak dreumessen, peuters) die dus hun handen in hun keel stoppen om te gaan kokhalzen want dan krijgen ze aandacht. Toen ik gister dus ook bij de kinderarts was en het uitlegde wat hij deed zei ze ook "jullie zoon is inderdaad een ruminant en gaat dus zo meteen net zo ver dat hij inderdaad alles weer gaat uit spugen om jullie aandacht te krijgen" en jawel hoor de KA had gelijk vandaag negeerde we het gedrag en jawel meneer stopt zijn vingers in zijn keel en begon over te geven en daar ging zijn banaan die hij net op had :p
    Doen of deden jouw dochters dat ook??

9. wachtend

Ja die vind hij heerlijk! Krijgt hij altijd in het weekend samen met ons aan een worstenbroodje of een saucijzenbroodje :D Dat is dan ook altijd feest (al eet hij dan ook maar de helft hoor)
    De Mayo kunnen we daar wel bij doen want dat doet mama ook altijd :D
    Hebben we 1 ding die hij niet zo vaak krijgt maar dan is het echt een feestje voor hem :p

10. raspberry

Wat betreft die handjes achter in de keel: laat even checken of het geen keelontsteking is! Caitlyn deed dat ook, maar dat was dus een poging om die pijnlijke amandelen eruit te trekken.... ;) En eten ging dus echt rampzalig met keelontsteking. Dan wilde ze alleen dingen eten die ze echt heel erg lekker vond en zelfs dat dan nog maar met mate.

En goed in haar vel is ze nog steeds ondernemend, maar niet meer zo hyper als wanneer ze pijn heeft...
    Verder zeer herkenbaar :D

11. raspberry

En met checken bedoel ik dan wel: bij de KNO. KA en HA zagen hier niet echt iets, maar de KNO wel degelijk :( Na 4,5 maand wekelijks een oor- of keelontsteking, of beide tegelijk, zijn 2,5 week geleden de amandelen eruit gegaan en nu knapt ze langzaam op...

12. wachtend

Zijn keel is dus vorige week nog helemaal nagekeken en daar was echt niets op te zien. Ik zal eens even nagaan of het dit weekend verminderd of erger word want dan kan ik altijd nog maandag even bellen voor een afspraak bij de HA :D ohh die vinden hem ook zo geweldig hihi 1x oren checken en keeltje checken en het hele gebouw weet dat onze zoon er is :D

Wat je ook zegt dat artsen vaak niet doorhebben hoe ziek ze zijn zeer herkenbaar! Zoon had bijna 40 graden koorts blafte als een gek maar bleef even energievol en ik maar zeggen jongens het gaat niet goed!! Nee hoor mevrouw ik zie een zeer actief kind niets aan de hand! Dus ik weer nee meneer normaal had hij hier door uw spreekkamer heen gerend en nu zit hij bij mij op schoot dat klopt niet! Meneer de dokter wilde er niet in mee gaan, dus ik zijn kinderarts opgebeld en jawel hoor mocht meteen komen dus ik het verhaal uitgelegd thorax foto gemaakt en jawel meneer had een longontsteking te pakken. Nu als ik bel dan mag ik ook meteen komen en als ik zeg dat zoon rustig is vertrouwen ze mij nu ook echt op mijn woord hahaha.

Echt geweldig dat ik iemand een keer tref die dit ook heeft! Ik voel me vaak zo onbegrepen als ik vertel wat zoon allemaal doet dat ze dan zeggen van nee hoor dat doet die van mij niet, dan denk ik echt bij mijzelf is die van mij dan zo apart :(

Echt serieus ik ben nu al bang voor de lagere school periode en ben nu al bang voor de directeur. Ik vermoed dat de directeur eind van het schooljaar mijn telefoonnummer uit zijn hoofd kent om mij te verwittigen van wat zoonlief nu allemaal wel niet gedaan heeft :D

13. wachtend

Ahhh dat zal ik inderdaad even meenemen!

14. raspberry

Zeer herkenbaar. Vanwege dat drama bij oren en keel checken zou ik zeker even naar KNO willen wel! Caitlyn ook een keer, zware oorontsteking, merkte ik duidelijk. Op HAP niets aan de hand schijnbaar, zag je de arts denken. Tot ze haar oren ging checken. My goodness. Nou, toen was het wel duidelijk. (En ze zag het uiteraard ook).

Caitlyn staat hier 's ochtends samen met grote zus op school haar jas al aan de kapstok te hangen, een boekje uit de bak te zoeken en een stoeltje te pakken om op te zitten.
    Laatst geholpen met een spelletjesmiddag (gezelschapsspelletjes), en ander kindje van dezelfde leeftijd bleef keurig bij haar mams op schoot zitten.
    Ik heb besloten Caitlyn nooooooooit meer mee te nemen als ik met zoiets ga helpen... dat zegt wel genoeg denk ik? ;) :D

15. wachtend

Rozemarijke dank je wel voor de zeer goede tip! Volgende week vrijdag mogen we naar de KNO arts heb meteen aan de bel getrokken ik zei al tegen die vrouw: Onze zoon is pittig en het kan rumineren zijn maar ik wil het uitgesloten hebben dat wij dit gedrag gaan negeren en het uiteindelijk toch iets blijkt te zijn!
    Vrouw en de huisarts gaven mij groot gelijk en ben meteen doorverwezen weer :D

Hahahaha ohh ja ik ken dit gevoel!!! Was pasgeleden op een kinderverjaardag met allemaal kindjes in de leeftijd van 4 maanden tot 8 jaar nou geloof me allemaal waren ze super lief en ik maar de hele tijd achter die van mij aanrennen hahaha, ken je die stromatten?? Nou onze zoon dus nu ook begon die hele mat te slopen tegen het hek aan. De man des huizes zei al "wauw hij had meteen door hoe hij die moest lospeuteren zeg!!"
    Meestal als mensen zeggen neem je wel je zoon mee vraag ik ten eerste of ze goed verzekerd zijn en ten tweede of ze het héél, héél héél erg zeker weten :D dan kunnen ze mij nooit iets kwalijk nemen :D

Ik moet in de zomer eigenlijk naar een bruiloft en ze nodigde dus ook mijn zoon uit heb maar gezegd dat dat echt niet gaat, ik zie hem zo bij het bruidspaar op schoot springen of bij de ambtenaar van de burgelijke stand zijn pen of microfoon afpakken :D nu blijken we gelukkig op vakantie dan te zijn :D probleem opgelost!!

Net als autoritjes och kleine man heeft daar zo'n bloedhekel aan! Zodra we een halfuur in de auto zitten begint hij zwaar te mopperen en roept alleen maar uit uit uit!!! Echt afleiden niets helpt!! Helaas voor ons dus niet naar Italië of Frankrijk maar doodgewoon Limburg op een kindvriendelijk park want verder weg is geen doen :D

Ohh echt ik lig hier gewoon samen met mijn man in een deuk om de verhalen die jij verteld en echt het is zo herkenbaar!

16. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Ik wil niet vervelend overkomen, maar TS "die van jou" is wel apart.
    Moeilijk om zo'n manneke met zo'n sterke wil op te voeden, maar hij is op hetzelfde moment heel erg op zoek naar grenzen.
    Op het gebied van eten zou ik nooit, maar dan ook nooit de strijd aangaan. Op andere gebieden zou ik wel proberen om zijn 'bewegingsruimte' wat in te perken. Niet in de zin van dat je er een braaf schootkindje van moet maken. Wel in de zin van dat er bepaalde dingen echt onacceptabel zijn. Ook denk ik dat hij er heel veel aan zal hebben om zodra hij oud genoeg is naar de PSZ te gaan. Ook daar gelden bepaalde regels en leren ze van elkaar. Bovendien geeft dat jou zelf ook even wat ruimte.
    Op het gebied van eten zou ik zoals Rozemarijke aangeeft proberen manieren te vinden waarop hij ongemerkt aardig wat eten binnen krijgt. Jullie 'winnen' dan zonder dat iemand het merkt.

17. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi,

Onze zoon zit ook onder de -2-lijn. Zelfs bijna -3. Met lengte én gewicht,
    Hij heeft ook KMA. En drinkt als melk Nutramigen AA sinds hij een half jaar oud is.

Ons is aangeraden om de groeimelk(die met de giraf erop) van Alpro Soya te gebruiken. Alleen hij wil het (nog) niet. Nu doe ik het beetje-bij-beetje door de Nutramigen fles heen.

Op zich zijn er heel veel reguliere producten die ze wel mogen hebben. Het is een kwestie van verpakkingen lezen. Boodschappen doe ik het meest bij AH, die gebruiken een pictogram op melkvrije artikelen.
    Verder staat het bij Jumbo er ook vrij duidelijk op.

18. wachtend

Ik snap wat je bedoelt hoor maar ik vertelde nu de acties die zoon uitvoert zonder de gevolgen erbij, gillen, slaan, met eten gooien, dingen stukmaken al dat soort dingen dat zijn bij ons zware No Go dan is het ook 1x waarschuwen daarna onherroepelijk op de gang en er pas af als zijn driftbui over is.
    Hij zoekt enorm onze grenzen op en inderdaad aan grenzen opzoeken zitten ook consequenties die we ook beide heel erg naleven zodat er voor zoon ook geen mogelijkheid bestaat om bij de 1 wel over grenzen heen te gaan en bij de andere niet en we zo uitgespeeld kunnen worden.

Mijn zoon mag alleen op zijn speelgoedkist klimmen de rest van de meubels als hij dat doet is het ook 1x waarschuwen en dan inderdaad wederom op de gang.

Maar zijn energie indimmen dat lukt gewoon echt niet :( insnoeren, in de kinderstoel zetten zodat hij even rustig is dat is dus niet te doen. Dan laat ik hem liever maar in de tuin uitrazen.

Het is er 1 met teveel energie en dat maakt het leven voor hem aan de ene kant een stuk aangenamer maar aan de andere kant ook een stuk moeilijker. Hij wil nu dingen die hij niet kan, praten ons dingen duidelijk maken maar dat lukt hem nog niet en dat frustreert hem enorm!

De PSZ is dus ook in die zin goed voor hem dat hij met andere kinderen omgaat, er hopelijk iets rustiger van word zijn concentratie tegen die tijd wat beter leert vasthouden (nu onbegonnen werk bij een dreumes) en dat hij leert van de andere kinderen om hem heen.

Het eten is inderdaad hier nooit een strijd, wij geven hem 3x de gelegenheid om te eten eet hij niet jammer dan, hij krijgt niets anders en krijgt dan ook geen fles extra vanaf het moment van naar bed gaan en wakker worden krijgt hij hooguit water meer niet.

Hij is heel koppig inderdaad en ook inderdaad behoorlijk temperamentvol (heeft ie niet van een vreemde ;) ) en we proberen hem dus nu ook te leren luisteren, luistert hij al nee in de meeste opzichten dus nog niet maar is dat al te verwachten bij een dreumes van 18 maanden? Zijn we er actief mee bezig? Oja absoluut!

19. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Gelukkig, je vat het goed op! ;)
    Gedeeltelijk klinkt het voor ons ook herkenbaar, al moet ik wel zeggen dat het bij ons gelukkig wat rustiger is. Wel een jongetje wat heel erg op zoek is naar grenzen met een hele sterke wil. Gelukkig maakt hij van eten geen probleem. Door zijn beweeglijkheid is hij wel aan het afbuigen door de gemiddeld lijn heen (en hij zit qua lengte op +2).
    Sinds hij steeds beter kan praten is trouwens de frustratie wel een stukje minder geworden en kun je dingen beter aan hem uitleggen. Ik hoop dat dat voor jouw kindje straks ook zo is.
    Nee werkt hier namelijk als een rode lap op een stier ;) en nu kan ik het beter uitleggen.

20. wachtend

Ja joh tuurlijk vat ik het goed op! Het is ook een jochie wat als je zo zou zien dan denk je ahhh wat een schatje! ( en dat is hij ook eerlijk waar hij kan de lekkerste kusjes geven en de allerliefste knuffels) maar hij heeft al sinds zijn geboorte een enorme harde kop erop zitten en inderdaad met "nee" gebruiken krijg je bij hem het tegenovergestelde. We letten bij hem gewoon erg goed op dat we dingen wel positief benaderen en als hij lekker rustig aan het spelen is we hem ook complimenteren.

Het niet willen eten of drinken of slapen is zijn manier om aan te geven dat hij ergens gefrustreerd over is en dat moet je dan op een normale manier en zonder extra aandacht doorbreken.
    Zoon wilt gewoon altijd meer en meer kunnen hier dachten we zodra hij kan rollen gaat het wel over, dat werd zitten, dat werd kruipen, dat werd staan en dat werd lopen en nog steeds is de frustratie enorm bij hem. Het is gewoon afwachten wanneer die knop omgaat bij hem en tot die tijd heel erg veel liefde, geduld maar vooral ook streng, consequent en heel erg 1 lijn volgen.

Deel Deze Pagina