Vanaf welke leeftijd Het dagboek van Anne Frank lezen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Caithy, 9 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Mijn dochter is 8,5 (januari 9) en wilt graag het boek van Anne Frank lezen.
    Vanaf welke leeftijd hebben jullie dit gelezen of zouden jullie dit je kind laten lezen en welk boek zou het beste zijn? (er zijn er namelijk meerdere..).

2. Sluffie

Sluffie Lid

22 mei 2015
    93
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik geloof dat ik er rond die leeftijd ook nieuwsgierig naar was. Ik zat in groep 5 en daar kreeg ik voor het eerste geschiedenis, vandaar. Het eerst exemplaar was een redelijk dun boek en daarnaast een fotoboek over haar en haar familie (weet de naam niet meer, het was een blauw boek met verschillende foto's op de omslag). Toen ik ouder werd heb ik de dikkere varianten ook gelezen. Misschien kun je er in de bibliotheek eens naar vragen? Of misschien hebben ze op school wel een geschikt exemplaar liggen? Ik heb thuis een variant die alweer een hele tijd terug bij het AD geleverd werd. Die is niet zo dik en lijkt me best geschikt.
    Ik zou haar denk ik niet tegenhouden het te lezen. Het is leerzaam en kinderen kunnen goed relativeren. Bovendien is het door de ogen van een (weliswaar wat ouder) kind geschreven. Het akeligste gedeelte is niet (of niet uitgebreid) opgenomen omdat het verhaal stopt op het moment dat ze ontdekt worden.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Vanaf groep 5 moet het prima te doen zijn: dan leren ze ook geschiedenis en krijgen ze daar vast ook wat van mee. Mijn dochter is 7 en zit in groep 5 en begint heel veel interesse te krijgen in het verleden. Zij zou hem wel mogen lezen

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

volgens mij hebben ze dat eerste boek.. in onze bieb
    volgens mij heette het "haar naam was anne" ofzo
    beetje vervelend want na die ene keer heb ik het nooit meer kunnen vinden.
    dun boekje, veel foto's en relatief grote letters doorgaan in een smalle kolom aan de linker- of rechterzijde over de foto gedrukt.

was een mooi boekje vond ik.
    en goed leesbaar voor die leeftijd.
    (alsin.. mijn dochter was toen 7,5... en vond dat al best indrukwekkend maar het is niet alsof ze er niet van kon slapen of iets dergelijks.. de dikkere boeken met meer details... laat ik nog even zitten tot ze uit zichzelf weer interesse toont.. )

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier heeft ze die versie waar Saskia het over heeft, ook al gelezen: vond ze heel erg interessant.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

na wat googelen kan ik dus wederom de exacte naam van het boek niet terugvinden..

maar wel dit boek, geschreven voor kinderen in groep 6.
    dat lijkt me prima.
    Cookies op Parool.nl

Deel Deze Pagina