Zoon opeens enorm koud en grauwe/blauwe kleur

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Esmaralda, 20 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Mijn oudste zoon is net 1,5 week ziek geweest, buikgriep en gewone groep. Hoge koorts en weinig tot niks eten, alleen drinken.
    Nu heeft hij sinds 3 dagen dat hij enorm veel slaapt, hij word pas om 11:00 wakker. Als ik hem eerder wakker maak, word hij enorm boos en sacherijnig en wil echt zijn bed niet uit. Dus ik denk dat hij het echt nodig heeft.

Alleen hij is als hij beneden is, heel erg kouwelijk. Hij heeft enorme blauwe lippen en loopt te rillen van de kou. Ook zijn wangen en handen kleuren grauw, heel erg eng! Ik heb hem als hij opstaat gewoon een spijkerbroek, sokken, hemt, onderbroek en shirt aangedaan. Maar ik moet er nu nog een trui overheen doen en extra sokken. Onder zijn deken komt hij dan een beetje bij.
    Komt dit gewoon nou nog omdat hij moet aansterken? Want hij heeft echt bijna 1,5 heel weinig gegeten.
    Voor iemand herkenbaar?
    Hier 2 foto's hoe het eruit ziet.

2. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hoe voelt hij zich verder en reageert hij ziek? Speelt hij wel, anders ff huisarts laten kijken?

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Nee niet ziek meer, gister opeens wel weer wat verhoging, 38,4. Nu weer normaal, 37,3.
    Maar hij is verder enorm vrolijk en speelt erop los. Hij heeft het ook alleen maar als hij uit bed komt, als hij dan warm is aangekleed en opgewarmd is het over. Hij eet ook weer redelijk, alleen savonds bijna niet. Maar dat wijt ik aan de peuterpubertijd.

4. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ik zou ook de HA even om advies vragen.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja even de HA bellen voor advies

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

als ik aan mezelf denk, klinkt het als teveel energie gebruiken in bed om warm te blijven. Leg eens een extra deken op hem s nachts, ook al voelt hij wel warmig. Bij echt heet niet natuurlijk.

en direct vest aan en extra sokken bij uit bed komen.

ik ben rugpatient en als ik nu geen 2 dikke dekbedden op heb en boven gewoon rond 18 graden is. Word ik s ochtends beneden heel koud. Verandering van luchtstoom, koude vloer.

ik heb dus veel energie nodig om mezelf warm te houden, zou bij hem nu ook zo kunnen zijn doordat hij ziek is geweest.

7. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik denk dit dus zelf ook. Hij oogt totaal niet ziek meer. Haalt ook kattenkwaad uit, dus hij voelt zich voor de rest prima.
    Ik zal vannacht even een dikkere pyjama aandoen met sokjes. De kachel staat altijd uit op zijn kamer, maar zal die nu iets open draaien. Kijken wat dat doet.
    In ieder geval, bedankt iedereen voor een reactie!

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Zelf heb ik heel snel blauwe handen en lippen ook wel. Slechte doorbloeding. Ik heb t altijd pas lekker als anderen zich kapot zweten ;)
    Maar als je het niet van hem gewend bent, dan kun je evt de HA bellen. Het lijkt me dat hij gewoon nog niet helemaal fit is..

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Kan best zijn van het feit dat hij ziek is geweest.
    Geen reserves na 1,5 week niet eren klinkt niet heel raar.

Maar toch... Ik zou als het niet snel overgaat toch even bellen.
    Al is het maar voor advies..

10. Deliana

Deliana Niet meer actief

Klinkt logisch dat het komt daardat zijn reserves op zijn, maar als hij het morgen weer heeft zou ik gewoon de HA even bellen voor advies.

Sterkte hopelijk is hij er snel weer helemaal bovenop

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Esmeralda: Hoe is het nu met hem??

Deel Deze Pagina