zoon slaapt sinds vanavond zonder uitvalbeveiliging -best spannend

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sassie25, 19 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon slaapt al geruime tijd in eenpersoonsbed (sofabed flexworld beter bed) en dan met de voorkant tegen de muur zodat het hekje/"rugleuning" aan de voorkant komt als uitvalbeveiliging.

Nu vandaag heb ik zn bed omgedraaid. Waarom, ja ik had het idee dat hij al een stuk rustiger slaapt en ik vind het steeds zo lastig opmaken door de hooge van die planken (ben niet zo groot dus moet elke keer flink rekken en strekken en toch ook wel tegen die planken aanleunen) Maar ik vind het best wel een soort van spannend toch .... heb het matasje van zn ledikantje naast zn bed gelegd dat als hij toch uit zn bed valt hij enigszins zacht land. Nu ging ik net (voor de zoveelste keer ;)) kijken en lag hij best overdwars met zn hoofd "gevaarlijk" dicht over de rand heen. Hahaha heb hem maar even recht gelegd en hoop zo dat hij er niet uitvalt!

Hahah kan er gewoon niet van slapen! Moest mn "zorgen" even kwijt aangezien hier iedereen al paar uurtjes gewoon ligt te slapen!

2. Storm

Storm Niet meer actief

Gaat vast goed komen! Welterusten!

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

En, is hij blijven liggen? :)

4. Slaapgebrek

Slaapgebrek Actief lid

23 jun 2010
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is zo beweegelijk s nachts dat ik daar helaas nog niet aan kan beginnen haha.

5. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Onze dochter voor t eerst in n peuterbedje vannacht!
    Zij slaapt ook nog erg onrustig zagen we op de babyfoon!
    Is een uitvalbeveiliging echt nodig? Of leren ze vanzelf dat ze er niet uit moeten vallen 😳?
    Anders halen we er nog eentje! Alvast dank!

Grtz!

6. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ben trouwens ook benieuwd hoe t gegaan is!

7. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Spannend, maar op zich moet het wel kunnen hoor. Onze oudste is ook behoorlijk beweeglijk in bed. Op vakantie ook wel eens gehad dat hij dan zonder afscherming in bed lag. Dan maar wat kussens of een matras naast het bed.

Inmiddels slaapt hij thuis ook "los". En heel af en toe valt hij er nog wel eens uit. De laatste keer was het echt een kwestie van hem van de grond oprapen, terug in bed leggen, aai over de bol en hij sliep weer verder. Het bed is ook niet zo hoog, dus het is ook geen harde val. Het helpt wel om aan de open kant hem in te stoppen met een laken.

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Hier al twee maanden een peuterbedje zonder uitvalbeveiliging. Nooit fout gegaan tot vanmorgen (hij ligt doodstil in bed), hij schrok wakker en donderde zijn bed uit. Grote blauwe plek op zijn hoofd, oeps.. Toch maar weer een matrasje ernaast...

Is het goed gegaan?

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    @storm: je was nog laat vannacht ;)
    @slaapgebrek: hier dus ook zo'n woeler!
    @flower: had het er met schoonmoeder over van de weem en zij vertelde me dat vriend en zijn broer nooit een hekje gebad hebben. Vriend was 2jaar en 7maanden toen hij naar eenpersoonsbed ging. Hij ligt soms heel soms naast mij in bed en dan gaat het ook goed dus dacht probeer het gewoon. Ben wel blij dat ik het matrasje nog had van zn ledikant voor mijn gemoedsrust hahhah
    @laravelk: aaahh wat zielig! Schrok hij nog erger zeker! Hoop dat het alweer over is!

Vannacht alles goed gegaan, niet eruit gevallen :) matrasje ligt er vanavond wel weer naast. Ligt niet in de weg en mama slaapt rustiger ;) Dochterlief vindt het matrasje geweldig om over heen te rollen en te klimmen. Haha dus denk dat het nog wel even blijft liggen ;)

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben overigens nooit zo'n hekje gehad en dochter is nu twee keer uit bed gerold, toevallig vannacht weer. BOINK en toen huilen natuurlijk, maar goed, ze sliep ook vrijwel meteen weer. Er ligt een kleed naast haar bed dus het valt wel mee.

Ik ben zelf ooit uit het bovenste bed van een stapelbed gerold, mét valhekje. Vraag me niet hoe want ik werd wakker toen ik op de grond lag, haha. Dus ik heb niet veel vertrouwen in die hekjes. Had me overigens tot verbazing van mijn ouders ook helemaal geen pijn gedaan. Het scheelt toch dat je in je slaap helemaal ontspannen bent.

11. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter is een behoorlijke draai kont , ligt vaak over dwars in bed maar heb nooit een hekje gehad voor dr bed en ze is er ook nog nooit uitgevallen.
    savonds als wij naar bed gaan kijk ik altijd wel bij dr en leg haar dan recht als ze over dwars of op het randje ligt

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier van een ledikantje naar een een persoons-bed gegaan toen ze drie was. Nooit met een hekje ervoor of een matras op de grond. Ze is er nog nooit uitgevallen. Eén keer tijdens vakantie, maar dat kwam doordat de muur precies aan de andere kant zat en doordat het dekbed te kort was om te worden ingestopt. Ik leg haar wel altijd weer in het midden als ze teveel naar de kant ligt.

Ik zou me er dus niet al te druk om maken. En mocht hij vallen, dan doet het over het algemeen geen pijn doordat je helemaal ontspannen bent. Succes!

Deel Deze Pagina