Zoon slaapt slecht sinds g.o opvang

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by BuffySummers, Jul 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Mijn zoontje van 3 jaar gaat sinds een paar weekjes naar een gastouder. De ene week gaat hij 2 dagen en de andere week 1 dag. De andere dag mag hij bij mijn schoonmoeder vertoeven:).
    Nu was hij altijd al een slechte slaper (vanaf 15 maanden begon dat).
    Als we hem om 7 uur op bed leggen gaat hij wel slapen maar vaak wordt hij na een uur of 2 uur weer huilend wakker. In het begin hielp het wel om hem even te troosten of bij hem te gaan zitten.

Maar sinds hij bij de gastouder komt is het alleen maar erger geworden. Hij wil ook alleen maar mama (ik ben het meeste thuis met hem omdat ik maar 2 dagen werk en mijn vriend gewoon 5).
    Hebben meer kindjes daar last van gehad in het begin?
    Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat voorheen mijn ouders (en dan ook mijn schoonmoeder) oppasten. Maar mijn ouders wilden het niet meer doen (worden ook een dagje ouder) en dus moesten we opzoek naar een alternatief.
    Ik weet gewoon niet meer wat ik er mee moet, het is elke avond raak. En hij is ook gewoon oververmoeid hierdoor en ik ook.

Als ik ook vraag of hij het leuk vindt daar zegt hij nee. En als ik zeg dat hij bij de kindjes mag spelen dan wil hij niet. Opa moet dan komen (mijn vader) of hij wil naar oma (schoonmoeder).

Als ik hem bij de gastouder breng dan gaat hij wel gelijk spelen en als ik hem ophaal is hij wel vrolijk. Maar als bijv mijn vriend dan thuis komt s avonds verteld hij niks.
    En als hij bij mijn schoonmoeder is geweest verteld hij hele verhalen aan mij en mn vriend.
    Ik weet niet wat ik er mee aan moet.

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Niemand met tips?:(

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    hoe oud is hij nu??

ok zie dat hij 3 is..nee daar heb ik geen ervaring mee sorry!

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Jammer...

5. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

lees dat er ook meer kindjes zijn ... en bij opa/oma was hij daar alleen?
    dan is het misschien heel erg wennen al die 'drukte' maar heb je al aan de g.o gevraagd wat zei denkt ? misschien is er wel geen klik met de andere kindjes ? moeilijk hoor!

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,316
    2,598
    113
    als kinderen wat ouder zijn duurt het wennen gewoon een stuk langer.
    Bij opa en oma of bij een vreemde mevrouw waar je ook nog met andere kindjes moet spelen is een groot verschil
    Bij Emma was de overgang van gastouder naar KDV toen ze twee was ook vrij groot.

Geef het de tijd!

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Thnx voor de reacties!
    Hij was idd bij opa en oma alleen, heel soms waren zijn neefjes (of 1 van de 2) daar ook. Maarja die kent hij natuurlijk goed.
    Er is bij de g.o 1 anders meisje, zelfde leeftijd.
    G.o had pas wel verteld dat de moeder van het meisje nu weer zwanger is (ik geloof dat ze nog een broer heeft) en dat dat veel indruk maakt op haar. Ze wilde in het begin ook niet met mijn zoontje spelen, maar nu geloof ik wel.
    Ik ga het morgen idd nog even vragen hoe dat nu gaat.:)

8. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik denk dat hij moet wennen. Gaat het nu al beter?
    Daarvoor wel kdv gedaan met hem?

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Slaapt hij bij de gastouder misschien nog?

Share This Page