Oplossing voor manier van slapen???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Elleke, 13 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi meiden!
    Ons dochtertje is een buikslaper.
    Ze ligt in een slaapzak, die ik vorig jaar heel groot gekocht heb. Dan legden we haar in de slaapzak, legden haar op haar buik en dan maakten we de onderkant van de slaapzak vast onder de matras, zodat ze vast lag.
    Nu is ze inmiddels groter en word de slaapzak kleiner. Er zit nog wel een stuk onderaan de slaapzak om onder de matras te leggen, maar dit houd niet meer zoveel over. Dit vind ik eng, want daardoor gaat de slaapzak strakker zitten.
    Wie heeft er een oplossing, hoe wij ons dochtertje op haar buik vast in bed kunnen leggen? We leggen haar vast, zodat ze niet onder de dekentjes komt o.i.d. Bedankt alvast! :)

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hoe oud is jullie dochter? Onze meiden zijn beiden altijd buikslapers geweest. Maar we hebben ze nog nooit vastgelegd. Dekentjes gebruiken wij ook al een hele tijd niet meer bij de jongste. Zeker niet met dit weer..

3. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ehm, sowieso hóef je bij een slaapzak geen deken te gebruiken. En idd, hoe oud is ze? Als de slaapzak vorig jaar groot was, is ze toch minimaal zes maanden, kan ze rollen e.d. en waarom zou je haar dan überhaupt vast willen leggen?
    Mijn zoontje slaapt op zijn buik vanaf zijn tweede levensweek. We hebben hem nooit vastgelegd. Hij is nu 17 maanden en slaapt nog steeds op zijn buik, met slaapzak en lakentje.

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Vastleggen is toch juist gevaarlijk.. ik zou gewoon geen deken gebruiken..

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik begrijp niet waarom je haar vast wil leggen?

Als ze niet meer in de slaapzak past koop je een grotere en als dat geen optie is, dan leg je haar onder een dekentje of dekbed of lakentje.
    Als ze d'r onder vandaan kruipt, dan zal ze t wel te warm hebben denk ik.

Mijn zoon kroop er ook altijd onder vandaan. Maar nooit wakker geworden. Sinds hij in t peuterbed slaapt (vanaf 2,5) blijft bij er juist wel weer onderliggen.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#6 Cygnet2, 13 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jun 2013
    Even er vanuit gaan dat je kind ouder is dan 6 maanden... ga eens met iemand praten over deze irreële angst. Je belemmert je kind in haar slaap gewoontes en daarbinnen is het ook nog eens gevaarlijk. Ophouden met haar vastleggen en vertrouw je kind

7. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Mijn zoon is ook altijd al een buikslaper geweest maar ik heb hem nooit vastgelegd, ik snap niet waarom je dat doet? Vind dat erg gevaarlijk.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Het staat bij peuter en kleuter... Dus ga er vanuit datbje kindje minimaal 1 is geweest..

Waarom zou je je kind vast willen leggen?! Dat is veeel gevaarlijker hoor, ze kunnen zich vast draaien e.d

Daarbij.. Kan je de dekens gewoon uit bed halen en als e kindje dat koud vind dan klee je t warmer aan...
    En vaak als ze onder de deken vandaan kruipen kruipen ze naar boven.. En komen dus niet onder de dekens
    Tenzij je een heel bewegelijk kind heb wat ondersteboven ligt.. Maarja goeddat weet je niet aangezien je haar vast legt..

Als dat wel het geval is haal je de dekens er dus gewoon uit

9. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Vast leggen?? Hoe oud is ze?

10. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    @ allemaal ;):

Jullie leggen jullie kids dus gewoon los in bed met slaapzak?
    Hier nooit gedaan, want als we geen dekentjes erbij gebruikten, had ze niet het gevoel om te moeten gaan slapen.
    We leggen nu een heel klein stukje dekentje, tot nog onder haal billen, over haar heen, zodat ze het gevoel heeft onder een dekentje te liggen en dan gaat ze heerlijk slapen.
    Ben dan dus bang dat als we haar los in bed in de slaapzak leggen, ze er dan met haar hoofdje onder komt of zo.
    Oplossing is dus zonder dekentje weer proberen?

11. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hier in de winter wel een dekentje over buikslaper. Nu een lakentje. Ik denk dat deooplossing is, niet zo angstig te zijn dat ze onder de deken komt.

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Gewoon los leggen... is jouw kindje niet al 1,5 jaar ofzo?
    Ik heb een paar andere topic van je gelezen en -niet rot bedoeld- het viel me op dat je vrij veel angsten hebt/jezelf druk maakt. ;)

13. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Nee joh, niet vastleggen, heel gevaarlijk. Met anderhalf of ouder kunnen ze echt wel weer onder een dekentje vandaan kruipen. Maar dat hoeft nu toch ook niet. besef dat als je kindje te warm ligt, je het nu belemmert om te kunnen afkoelen doordat je het vastlegt. DAT is juist niet goed.

GEwoon een grotere slaapzak kopen. Een eventueel dekentje alleen aan de achterkant instoppen, zijkant loslaten. Maar nu is toch echt geen dekentje nodig volgens mij. Dat deden we met onze zoon alleen in de herfst/winter.

14. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    En niet de slaapzak onder de matras binden meid, da's echt heel gevaarlijk! Gewoon lekker los laten liggen, gaat echt wel goed!

15. adi

adi Niet meer actief

Maar over welke leeftijd hebben we het hier? Over een dreumes/peuter?
    Als ze onder een deken komt, kruipt ze toch gewoon omhoog/ gooit ze de deken van zich af?

Jouw bovenstaande tekst is echt alleen logisch als je het over een pasgeboren baby hebt (dat nog niet kan rollen/ kruipen/ hulpeloos is)

Onze kinderen gaan in bed liggen en krijgen een dekbed of een deken over zich heen. Ik leg helemaal niks vast. Kinderen niet en dekbedden niet. Lijkt me enorm benauwd en juist gevaarlijk om een peuter vast te leggen.

16. knap

knap Niet meer actief

Hoe oud is je kindje??

Denk ook omdat je het bij peuter/kleuter gezet hebt je kindje ouder is dan 24 maanden?

Tot vorig jaar heeft mijn dochter ook in een slaapzak gelegen meer omdat ze dat gewent was dan omdat ik dat nog wilde. Zou het na 2 jaar afwennen en gewoon een dekbedje gaan gebruiken ( mag na 2 jaar).
    En als kinderen het koud of wat hebben of ze worden wakker en roepen mama of ze trekken het zelf wat hoger na 2 jaar hoef je niet meer echt bang te zijn dat een kind ( geen zuurstof meer krijgt onder een deken of lakentje. ).

Afwennen dus en over stappen op normale dekens/ dekbed.

17. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Sorry meiden :), heb het inderdaad onder een verkeerde column gezet..

18. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Tja, we weten dus nog steeds niet hoe oud je kindje is. En wat je schrijft, gaat alleen op voor een heel jonge baby.

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hoe oud is je kindje dan?
    En je kan ook t bed heeeel kort opmaken als e perse een dekentje wil...
    Ze stikken echt niet zomaar hoor

Edit: heb het al gevonden.... Bijna 21 maanden dus...

De angst die je hiervoor heb is echt niet gegrond hoor..
    Je kind kan zich makkelijk redden ALS het oder een deken komt

20. Nancyke1

Nancyke1 Lid

23 aug 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zou ik ook niet durven hoor, vastleggen, ongeacht welke leeftijd je kindje heeft.
    Mijn oudste ligt al vanaf hij kon rollen en draaien in bed niet meer onder een deken. Hij ligt echt alle kanten op in zijn bedje. Toedekken heeft echt geen zin.
    Dus in de winter gewoon dikkere pyjama en dikkere slaapzak, heeft nooit koud gehad. En kan lekker in alle posities liggen die hij wil :).
    Jongste ligt toegedekt tussen 2 opgerolde handdoeken omdat het bed aan een kant hoog omhoog staat en ze zo niet schuin wegzakt. Maar ook haar zou ik niet vastmaken. Lijkt me gevaarlijk.

Deel Deze Pagina