Zoon slooft zich erg uit als er een kindje komt spelen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Humpie1984, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humpie1984

10 mrt 2012
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon van 4 is een lief mannetje, maar energiek.
    Als hij een vriendje te spelen krijgt wordt hij erg baldadig, druk, gaat hij rennen en lapt hij alle normale huisregels aan zijn laars.
    Vandaag was er de hele dag een kindje van 3 jaar. Mijn zoon is vandaag naar school geweest en kwam om 15:30 uur thuis.
    Hij was vanaf dat moment enorm aan het stieren. Ik heb ze toen aan een kleurplaat gezet, maar dat was van korte duur. Ze stoken elkaar op, tot het moment dat ik ook met het eten moest beginnen.
    Onze keuken is om het hoekje en als je in de keuken staat, heb je geen zicht op de woonkamer. Het lijkt wel alsof hij er misbruik van maakt.

Ik vind het erg heftig op deze manier, omdat ik niet door dring en de andere kinderen ( mijn dochter van 2 en dat jongetje van 3 jaar ) worden ook druk waardoor ik 3 kinderen heb rondlopen die gewoonweg niet luisteren.

Het jongetje komt volgende week weer spelen een hele dag, maar ik ben nu al aan het bedenken hoe ik die dag in ga delen, want ik moet ze bezig houden, zodat ze niet weer gaan donderjagen.

Hebben jullie tips? Ik ben heel pril zwanger en wil ook een beetje rustig aan doen, maar op die manier zit ik me alleen maar op te vreten.
    Ik kan dat jongetje ook niet afzeggen want zijn moeder moet die dag werken.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja als het nou mooi weer was... Konden ze mooi baldadig zijn in de speeltuin...
    Maar de voorspellingen zijn niet echt hoopgevend.
    En in je eentje met 3 kleine kids naar een binnenspeeltuin is ook niet echt rustgevend :)

3. Humpie1984

10 mrt 2012
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee inderdaad;)

Het ligt ook wel een beetje aan het weer. Daardoor raken ze hun energie ook niet kwijt.
    Zou echt super zijn, als het mooi weer werd, want inderdaad dan is gek doen in de speeltuin of in de achtertuin veel beter!!

4. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Komt me bekend voor. Mijn zoontje is net 3 jaar en speelt regelmatig met een buurjongetje van 2,5 jaar. Apart van elkaar zijn het engeltjes maar bij elkaar zijn het draakjes!
    Iets jonger dan jouw kids, dat wel.

Wat ik doe:
    * Als ik bv moet plassen (dus even de kamer uit moet) gaan ze even voor de tv in de kinderstoel. Ik weet niet of kinderen die een jaar ouder zijn daar ook nog veilig in kunnen.
    * Een knutselactiviteit doen, met jouw begeleiding. Is er niet toevallig een mama of oma jarig ofzo? Pasta rijgen (penne) en verven vonden ze hier pasgeleden erg leuk. Knutselideeƫn genoeg op internet.
    * Of koekjes bakken, vinden ze helemaal geweldig. Allemaal verschillende vormpjes gebruiken.
    * Met z'n allen in de bolderkar en een boodschap gaan doen.
    * De kast met speelgoed opruimen. Samen al het speelgoed eruit halen, met een vochtige doek de kastjes afnemen, speelgoed afnemen en alles er weer in. (Emmer buiten bereik houden).
    * Als je zoontje niet luistert en soort van onhandelbaar wordt, even op de gang zetten. Schrikt alle kinderen af en daarna zijn ze weer eventjes braaf.
    * Soms schuif ik de bank even opzij en zet ik muziek op, dan mogen ze dansen en springen in de kamer. Goed om de energie kwijt te raken.
    * Verkleden
    * Stofzuigen (met de kruimeldief) of moppen vinden ze hier ook leuk. Ik ga dan met de grote stopzuiger aan de gang en de jongens lopen er met kruimelzuiger en mop achteraan.

Het zijn geen kindjes die samen rustig een puzzeltje gaan maken of die netjes gaan zitten luisteren als ik een boekje voorlees.
    Het is natuurlijk heerlijk als het mooi weer is, kunnen ze zich lekker uitleven in de tuin of het park. Maar ja, deze zomer.....

5. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier vooral twee broertjes die elkaar nog wel eens dwars zitten. Als ze onrustig zijn tijdens het koken mag de oudste van mij boven op zijn kamer spelen. Is dan dus geen straf maar meer even rust zowel voor hem als zijn broertje.

Oudste vindt dit vaak wel fijn, jongste moppert wat maar gaat dan ook spelen.

Of ik laat ze helpen met koken. Ieder een (niet al te scherp) mes en lekker helpen met groenten snijden. Ik heb altijd nog wel een verdwaalde komkommer in de koelkast die we ineens heel hard nodig hebben ;)

Deel Deze Pagina