nou, Tim heeft het onder de knie hoor! gisteren en vandaag heeft hij meegefietst toen we de hond uitgelaten hebben
Oo leukk!!! hier niet meer geoefend na die laatste keer. We zijn heel druk bezig geweest met de tuin. Maar straks gaan we weer lekker op de fiets(3wieler) oefenen!
Mijn zoon is 4,5 en kan pas sinds een paar maanden fietsen. Hij weigerde gewoon te trappen en 'rende' liever. Ik heb me er nooit zo druk over gemaakt, ze leren het vanzelf wel een keer en dwingen gaat toch niet.
Kan m nu zien. Leuk ding! Maar mijn zoon snapt dat hele sturen niet ben ik bang op zn 3wieler iig niet, misschien omdat het trappen en sturen teveel tegelijk is voor hem.
dat hij de trappers nog niet rond kan krijgen is niet gek, dat kunnen veel kinderen dan nog niet. Sowieso is het op een driewieler heel moeilijk hoor, dan kun je beter voor een 12 inch fietsje gaan. Maar van die loopfiets is wel gek eigenlijk, dat spreekt toch vanzelf?? Heb je ook zo'n auto toevallig waar hij met zn benen moet bewegen, dat is hetzelfde principe.
Onze zoontje is 26 maanden enndus gisteren kan hij zelf fietsen. De driewieler was erg lastig, maar de 12 inch fiets die hij voor zijn verjaardag heeft gekregen ging meteen goed. Die beweging is veel makkelijker voor die kleine beentjes. Wij hadden de driewieler in de meefiets stand als we hem duwden. En zo zei hij gisteren ineens ikke doen (zoals zo vaak, haha). Dus de driewieler gaat hier weg en hij crosst nu lekker op zijn gewone fiets.
zag mooie aanbieding bij kruidvat voor een fietsje. maar mn man vind het overdreven om loopfiets, 3wieler én fietsje te hebben
Dat vond mijn man ook, maar zoonlief heeft hem gelukkig gekregen van opa en oma. En gisteravond geloofde mijn man zijn ogen niet en is dolblij dat we toch de "grote " fiets hebben. Ik denk ook dat de driewieler binnenkort de deur uit gaat. Vind dat nu niet meer nodig!
ik kan t helaas niet aan opa en oma vragen of ze het voor zn verjaardag willen geven. die vinden zelf dat hij al te veel heeft (valt echt reuze mee! glijbaantje, 3wieler en loopfiets. meer niet)
Mijn zoontje kan het ook niet en is ook van juni 2009 . Mijn dochter fietste al op een grote fiets met 2 en kon zonder wieltjes fietsen met 3,5 jaar. Zoontje kan dus niet eens op een driewieler en ook Zijn loop fiets en 12 inch fiets snapt hij niet. Komt vast vanzelf denk ik elke keer maar nu hij bijna 3 is begin ik toch wel te zweten dat er wat is.
Mijn dochter is trouwens met alles erg snel en dus in vergelijking is mijn zoon die wat trager is met alles zowiezo heel langzaam. Dochter is 1x zien en ze kan het ook en bij mijn zoontje is het juist zo al doe je het 100x voor er blijft een vraagteken boven zijn hoofd staan. Of hij vind het prima zo of hij snapt het gewoon echt niet. Een gewone fiets kun je wel proberen hoor en kunt hem ook best al kopen. Loop Fiets is voor erbij en voornamlijk voor kindjes om hun balance te leren houden en later dus een voordeel voor zonder zijwieltjes leren fietsen. Een 12 inch is van 2 tot 4 à 5 jaar dus waarom niet. Een driewieler gebruiken we hier ivm de duw stang maar anders was die allang weggeweest
kan hij wel stevig op een voet staan?en dan ook beide voeten?dat moeten ze kunnen om te kunnen fietsen(las ik ergens)
Grappig om te lezen dat het allemaal jongetjes zijn die laat zijn met fietsen! Stevig op een voet? O weenie vast wel haha. Ik vind m zoiezo onstabiel rennen. Tis net een mini-jack sparrow. Lekker met slungelbeentjes rennen Leidster van psz vond t wel meevallen dus kweenie
Mja hier ging dat slungele rennen door tot ze naar school ging, nu is het over. Kun je anders niet via marktplaats een fietsje kopen en dan afspreken met je man dat als hij dat wel kan de driewieler op marktplaats gaat. Dan is het niet duur en kun je wel proberen of het verschil maakt. En anders... Tja.. Misschien vindt in het wel niet leuk?
roozjuh, dat zal dat het principe zijn van ergens opzitten en tegelijkertijd bewegen. Das een stukje ontwikkeling wat nog vanzelf komt. Misschien is het wel handig om hem eerst op die auto te laten oefenen en daarna op de fiets, de auto kan nl niet omvallen en de fiets wel. Misschien handig voor een stukje angst.
Hier lukte het fietsen ook niet op driejarige leeftijd. Op drie en half jarige leeftijd begreep hij de loopfiets en twee weken later fietste hij zonder zijwieltjes. Hij fietst nu alweer een hele tijd zonder zijwieltjes. Ze kunnen opeens de klik maken hoor.