Zoon straf op psz

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sparky, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik wou net een bericht plaatsen. Zoon wou onder geen beding naar school vrijdag. Dit heeft hij wel vaker op vrijdag omdat hij niet goed om kan gaan met de ochtend vrij en middag naar school. Heb hem dus afgemeld.
    Morgenochtend mag hij weer. En vandaag zei ik hem dat. Gelijk paniek. Ik wil niet meer naar school, ik vind de juffen niet meer lief, die doen mij andersom zetten.

Pfff.... Morgenochtend ga ik ze er dus op aanspreken. Op dinsdag gaat hij altijd heel erg graag naar school want dan mag hij gelijk in de ochtend. Hij gaat dus morgen sowieso.

2. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Pfff zo'n stress al voor zo'n kleintje. Zou het direct bespreken inderdaad. veel sterkte.

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Jee wat vervelend zeg. Ik zou het ook echt niet goed vinden dat ze het zo aanpakken!
    Kan je zoontje niet 2x een ochtend als dat beter werkt?

4. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Poeh, ik lees dit met gemengde gevoelens..... Mijn dochter heeft geen beperking en zit inmiddels al geruime tijd op de basisschool. Het eerste halfjaar heeft ze werkelijk waar helemaal NIETS in de kring gezegd... Zou toch niet best zijn dat haar stoeltje daarvoor omgedraaid moest worden???
    Ik vind het eigenlijk echt schokkend hoe de leidsters gehandeld hebben en vind het erg sneu voor je zoontje!

Heel veel succes met het gesprek! En succes voor je zoontje!

5. Sparky

Sparky Niet meer actief

Schijnt dat ze dit vaker doen als kinderen te lang niks zeggen in de kring. Volgens de juf van groep 1. Ze hebben mij wel verzekerd dat dit op de basisschool niet gebeurd.

2 ochtenden is geen optie, je moet 2 dagdelen afnemen en dat is altijd een ochtend en een middag. Helaas.

6. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Buiten alles om, want ik vind dat je gelijk hebt, willen ze hier op de basis niet eens dat de kids hier ben ik oid gaan roepen, maar gewoon als hun naam geroepen word even hun vinger opsteken.
    Waarom de juf dit iedere dag doet is ook netjes uitgelegd, en voor alle kindjes ook goed op te brengen, ook de verlegen kindjes (die van mij vond de groep ook wat overweldigend en komt nu pas goed los, arme juf hihi)

Dit is trouwens op "normaal" onderwijs, dus niet eens gespitst op speciaal onderwijs.
    De juf vindt een stille vinger veeeeeel fijner :)
    Het is dus ook niet gelijk op iedere basisschool.

7. misa

misa Niet meer actief

Ik zou hier ook niet mee eens zijn.

8. Sparky

Sparky Niet meer actief

Nou ze hadden het niet perse als straf bedoeld (hoe ze dat anders kunnen bedoelen snap ik niet maar goed) en ze hebben beloofd het niet meer te doen als ik dat niet fijn vind.

Ze zeiden dat ze geen hoogte van hem krijgen. Soms is hij heel open en doet hij met alles mee, ook in de kring. En soms weigert hij alles.

Dat hij zich soms zo goed voelt dat hij open is en meedoet betekend dat het dus verbazingwekkend goed gaat op school want dat heb ik nog niet eerder gehoord op een psz. Zoals ze hem daar omschrijven is hij thuis ook. Het kan heel goed gaan maar als hij overprikkeld of moe is dan negeert hij alles en kom je niet bij hem binnen. Dit heb ik dus ook nogmaals goed uitgelegd. Dat het puur ligt aan hoe hij zich voelt hoe hij te bereiken is. En als hij dus overprikkeld is kan je op je hoofd gaan staan maar hij zal geen sociale reactie geven (anders dan wellicht heel erg boos zijn, wat hij op school nog nooit laten zien heeft).

Deel Deze Pagina