Zoon thuis zittend of staand laten plassen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door bunchy, 8 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ja, maar dat bedoel ik ook niet he. Natuurlijk kun je daar iets van zeggen. En natuurlijk kun je ook zeggen dat tie de bril omhoog hoort te doen ect. Het ging mij erom dat sommige zeiden; mijn vriend/man MOET van mij zittend plassen, daar ging het mij om.
    Als ik wil plassen terwijl ik mijn linkerarm omhoog houd en mijn rechterknie strek, mag ik dat toch zelf weten.. Hoeft mijn vriend me echt niet te gaan vertellen hoe ik MOET plassen ;)

2. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Hier ook. Thuis altijd zittend. Maar op de camping of openbaar toilet mag hij staan.

3. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Mijn zoon is bijna 7, maar gaat nog altijd zittend plassen. Mijn man vaak ook trouwens.

4. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Lol :D

5. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Bij mij thuis staat iedereen. Ik denk dat mijn man nog nooit in zijn leven zittend heeft geplast en hij gaat daar ook zeker nooit mee beginnen.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier zit iedereen.. Zijn de kinderen ook gewend van mijn man.

We oefenen wel af en toe staand, want soms is dat wel handig (vieze wc's/buiten).

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Ik snap er ook helemaal niets van mensen die hun mannen/zoons verplichten te zitten.

Hier kiezen ze dus zelf en ik leer ze ook meteen dat als ze boel wel onderspetteren ze even een doekje moeten pakken. Zie mijn zoontje ook regelmatig even een doekje erlangs halen (liggen hier van die weggooi doekjes op de wc).
    Oh en verder, man of ik poetst de wc.

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb geen zoon maar als ik het had dan zou het zittend zijn. Staan vind ik echt te smerig en mijn man voor binnenshuis gelukkig ook..

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tuurlijk liggen hier ook geen hele plassen oid.. Maar er zijn altijd kleine spettertjes... Ook die zo klein zijn dat je ze amper tot niet ziet...

Gooi maar een gieter leeg een halve meter boven de pot.. Echt niet dat dat niet spettert hoor...

Dus tenzij hij zelf die wc wil schoonmaken gaat hij maar lekker zitten( gelukkig heb ik een man die dat niet erg vind)

10. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Als er een druppel morst dan maakt mijn man het natuurlijk zelf schoon. Dat vinden wij vanzelfsprekend net zoals dat je de pot schoon achterlaat na een grote boodschap. Ik ben blij dat we niet over zulke dingen afspraken hoeven te maken, maar dezelfde normen en waarden delen. Plus andersom zou ik het ook niet waarderen als mijn man wil bepalen hoe ik de wc gebruik. Het enige wat telt is hoe je het voor een ander achter laat, vind ik.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Jep, mee eens. Hoe kun je nu voor een ander bepalen hoe ze moeten plassen..

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Maar in het spik en span topic lees ik allemaal mensen die hun wc dagelijks poetsen, hoe erg is een paar spettertjes dan? Ruim je toch zo weer op.

13. Serieus? :$ Het zou nou echt nooit in me opkomen om een jongetje, die mij alleen kent als 'de mama van', te instrueren hoe hij naar de wc moet gaan. Ik zou het ook écht niet op prijs stellen als een vreemde zich met het plassen van mijn zoon zou bemoeien. Dat je het je eigen kind (en zelfs man) het verplicht, goed - ieder z'n ding, maar het kind van een ander wat een middagje komt spelen..?

Hier wisselen ze volgens mij beide af.

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier in huis zit iedereen. Onze kinderen moeten zitten. Man heeft zelf door dat het beter is.

Oudste vond staan wel wat, maar ik niet ;) Ik heb wel wat beters te doen dan na elke plas de wc, muren en vloer schoon te maken.

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou, ik doe niet mee ik het spic&span topic :D

En ik poets ook niet iedere dag m'n hele toilet :D

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Is dat niet een tikkeltje overdreven dan. De oudste staat vaak even te plassen als ik onder de douche sta en er valt wel eens een druppel op de bril, maar om nou te zeggen dat elke keer alles eronder zit?

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje plast ook regelmatig met een ballonnetje... En als er teveel druk opstaat komt dat er natuurlijk ineens uit... En Viola! De hele wc onder

Buiten dat is zijn concentratieboog 0,0... En kijkt dus regelmatig de andere kant op dan naar hetgeen hij aan het doen is..

Hier word dus gewoon alleen zittend geplast (tenzij ik ergens ben waar het vies is oid)

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat dus.

Zelfs mijn vriend gaat gewoon altijd zittend plassen.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Omdat ik 1x per dag genoeg vindt. Als ik mijn zoontje staand laat plassen kan ik 10x per dag poetsen.

20. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Haha is niet persoonlijk naar tuc maar in het algemeen moet ik toch om lachen...
    Ik heb 2 jongens, de oudste plast staand en de jongste zittend. Waarom, omdat ze het zelf mogen bepalen. En raad eens bij wie ik het meeste dweil? Juist bij de jongste omdat hij met enige regelmaat tussen de bril en de pot plast.

Deel Deze Pagina