Zoon uit Januarie 2015.

Discussie in 'De mama's' gestart door beertje22, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.577
    47
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Hallo dames,

    Heeft er iemand zin om het over haar zoon/dochter te hebben die ook in januari 2015 is geboren? Mijn zoon is 10,5 maand oud. Hij doet het super! Ben zo trots op hem!
     
  2. tvt

    tvt Niet meer actief

    Hoi, ja hoor ik. Onze dochter is begin januari 2015 geboren. Het gaat zo hard... nog een paar weken dan is ze alweer één...

    Hoe ziet zijn ritme er uit?
     
  3. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.577
    47
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Hey, ja het gaat veel te hard naar mijn zin haha.


    mijn zoon is op 15-1 geboren.

    Zijn ritme:
    7 uur fles.
    9 uur boterham
    11 uur fles
    half 1 fruithapje
    (als ik een boterham eet ie ook altijd iets mee haha.)
    3 uur handsinasappl geperst met liga, koekje en roosvicee.
    5 uur groentehapje
    half 7 fles. en dan lekker slapen!
     
  4. tvt

    tvt Niet meer actief

    Fijn ritme. Hier ziet het er als volgt uit:
    8.00 fles
    11.00 fruit
    12.30 boterham + halve fles
    15.30 koekje + diksap/thee uit tuitbeker
    17.45 groente
    19.00 fles

    Ze slaapt s morgens vaak 3 kwartier, s middags 1,5 uur. S nachts van 19.30-7.30/8.00uur.

    Waar is hij op het moment druk mee? Hier is net het optrekken ontdekt, dus ze doet nu niets anders meer dan de hele dag overal aan staan.
     
  5. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.577
    47
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Dat is ook een normaal goed ritme! Je ken je kindje zelf het beste. Wat zeuren z bij jou op het CB Of zeuren ze daar niet? Bij ons wel, pff gek word je ervan!

    Hier is ie ook druk met zich eigen optrekken echt leuk! En hij kan ook al heel voorzichtig lopen wel aan het handje hoor. En heel voorzichtig los staan ergens tegen aan.
    Ik heb voor de rest helemaal geen vriendinnen. En ik stotter dus maak niet zo heel gauw een praatje met iemand. Waar woon jij?
     
  6. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.469
    3.456
    113
    Ik heb een dochter die 20 januari geboren is, wel een maand te vroeg. Haar schema ziet er als volgt uit:

    7.30: fles pap
    10.00: fruit + flesje sap
    12.00: boterham + klein flesje melk
    15.00: koekje + sap
    17.30: groente + toetje

    Slapen van 19.00 - 7.00/7.30. 's Morgens slaapt ze meestal 3 kwartier en 's middags 1,5/2 uur.
     
  7. tvt

    tvt Niet meer actief

    Leuk om te zien dat de ritmes toch wel op elkaar lijken zo! Hier op het CB zeuren ze totaal niet, ze vinden het allemaal prima wat je doet... Vorige keer gaven ze aan dat nu vanzelf de avondfles er af moet vallen, maar ik denk niet dat de kleine dat hier aan gaat geven... Ze eet/drinkt niet overdreven veel, maar alles wat ze krijgt, vindt ze heerlijk!

    Leuk hè dat optrekken, maar ik vind het ook wel ergens irritant... Ze gaat alleen nog maar staan en speelt daardoor op het moment heel weinig. Van staan naar zitten vind ze nog moeilijk, dus het zal wel even doorbijten zijn de komende weken. Je ziet ze wel met de dag makkelijker gaan staan. Nu gaat ze langzaam aan wat stapjes langs de zijkanten van de box zetten.

    Hoe zijn bij jullie de eerste maanden gegaan? Hier een enorme huiler geweest de eerste vier maanden. Ik ben dus vaak al lang blij met hoe het nu gaat :)

    Beertje22, ik kom uit Noord-Brabant. Jij?

    Elsa86 ik zie dat jij weer een kleintje verwacht eind mei? Dat is denk ik af en toe wel wat vermoeiender nu dan de eerste zwangerschap? Gaat het goed met je?
     
  8. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.469
    3.456
    113
    Ja klopt, het is best wel zwaar, maar ik heb er zelf voor gekozen en ik heb het er voor over. Ik moet maandag wel naar de fysio, omdat ik last krijg van rug en buik. Maar ik ben gelukkig niet misselijk geweest en voel me verder prima

    Emma is nooit echt een huiler geweest. Ze heeft wel een periode gehad dat ze heel erg krampjes had. Dan begon ze rond 15.00 uur met huilen totdat ML er weer was en dan was ze gewoon niet te kalmeren. Gelukkig was die periode maar kort.
     
  9. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.577
    47
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ik kom uit de Hoekse Waard!

    Hier zijn de 1e maanden super gegaan. Hij is al vanaf zijn geboorte eigenlijk altijd al een makkelijke baby geweest. Hij kan z'n eigen ook goed vermaken ben ik ook erg blij mee. Hoor/lees ook vaak andere dingen.

    Je ziet hem echt elke dag voor uit gaan zo leuk! En hij is al o zo wijs haha.. En slimmer dan jij en ik bij elkaar haha.. Slimmerd!
    Misschien hebben je FB?
     
  10. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.577
    47
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Vind dat altijd zo zielig als je kindje pijn heeft, en je kunt hem/haar niet helpen.
     
  11. Little man

    Little man Bekend lid

    29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een zoontje van 20 januari. Wat leuk zo'n groepje met januari kindjes. Hij is ook heel erg bezig met zich optrekken en lopen. Het liefst zou hij zo gaan staan en weglopen. Hij heeft wel een ander ritme dan die van jullie hoor.
    tussen 6.30 en 7.30 papfles
    dan in het weekend gelijk terug naar bed om even verder te slapen tot 9 uur doordeweeks naar de opvang om 8.00
    dan rond 10 uur fruit.
    rond 1 uur dan soms een boterham en een fles 180+6
    en dan weer slapen tot 4 of 5
    dan rond half 6 eten en om half 8 nog een fles die nu heel langzaam aan het vervallen is. Verder heeft hij thuis heel de dag een rietjesbeker met water waar hij uit kan drinken.
    Verder speelt hij heel lekker zelf in zijn eigen stukje woonkamer.
    Hij is nu weer lekker vrolijk maar de eerste paar maanden is hij echt een hele erge huilbaby geweest. Hij had steeds krampjes en was snel overprikkeld. alles was teveel. De eerste drie maanden ben ik nauwelijks de deur uit geweest. Het gaat nu wel beter maar hij is nog steeds sneller overprikkeld dan andere kindjes merk ik.

    Zo dat was even een muur met tekst.
     
  12. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.577
    47
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Dat moet ook best zwaar en pittig zijn lijkt me een huil baby?
    Gelukkig dat ie nu weer wat rustiger is! Ieder kindje heeft zijn/haar eigen ritme..
     
  13. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Hier een dochter van 25 januari. Een echt bijdehandje. Als je vraagt 'wat zegt een hondje?' zegt ze 'waf waf' en het poesje (zei zegt psss) zegt 'mauw'. Ze staat al goed en laat zich af en toe los, schrikt en valt op haar kont, haha.
    Schema hier is
    6.30/7.00 pap
    10.00 fruit en als ze wil, water
    12.00 boterham en melk
    Na haar middagslaapje een rijstewafel
    Einde van de middag magere yoghurtdrank (zelf gemaakt met yoghurt, sinaasappel en water) of bij de oppas melk
    18.30 avondeten en melk.

    Ik geef haar ook wel eens thee. Rooibos en lady earl grey vindt ze wel oke
     
  14. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.577
    47
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Haha leuk! Yoghurt krijgt ie hier ook trouwens, dat geeft papa hem als hij dat zit te eten. Vind ie ook lekker.
     
  15. tvt

    tvt Niet meer actief

    Twinkle81 dat is inderdaad een bijdehandje!

    Ook hier is een beetje yoghurt favoriet. Gewoon zure yoghurt... in t begin was het huilen als het op was, haha.

    Spelen jullie ukkies nog graag in de box? Hier was het weken mis en was het steeda huilen in de box. En sinds een week of 2 gaat ze er weer een paar keer per dag in en speelt ze heerlijk.

    Fijne dag vandaag!
     
  16. tvt

    tvt Niet meer actief

    Twinkle81 dat is inderdaad een bijdehandje!

    Ook hier is een beetje yoghurt favoriet. Gewoon zure yoghurt... in t begin was het huilen als het op was, haha.

    Spelen jullie ukkies nog graag in de box? Hier was het weken mis en was het steeds huilen in de box. En sinds een week of 2 gaat ze er weer een paar keer per dag in en speelt ze heerlijk.

    Fijne dag vandaag!
     
  17. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wij hebben de box vorige week weggehaald. We wonen heel klein (45m2) en zo'n box neemt best veel ruimte in. Als ze nergens heen mag gebruiken we de kinderstoel. De box gebruikten we alleen 's morgens als ik even mijn tanden ging poetsen. Nu kruipt ze meestal achter mij aan de badkamer in (mijn vriend lig dan vaak nog in bed)
     
  18. Little man

    Little man Bekend lid

    29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje speelt heel graag in de box en dat doet hij eigenlijk al vanaf hij 2 maanden is. Hij speelt ook goed alleen. Nu hebben we een gedeelte van de woonkamer afgezet met een hekje zodat hij daar zelf kan spelen met minder risico op ongelukken. Hij vind het heerlijk daar.
    En yoghurt is nu ook een favoriet aan het worden hij vind het steeds lekkerder.
     
  19. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hier een zoontje van januari.. de 30e wel te verstaan.
    Ons schema lijkt niet op de schemas wat ik voor bij heb zien komen.
    Als we geluk hebben dan begint onze dag om 6 uur. Maar vaker 5.15/5.30 dan wil hij eerst de borst.. als ik ontbijt krijgt hij een stukje van mijn korst.. maar dat beland altijd bij de kat in de maag.
    Meestal gaat hij rond 8.30/9.00 weer slapen voor 3 kwartier en heel soms 1,5 uur. Ergens rond 10.00 krijgt hij fruit aangeboden, 2 a 3 hapjes worden er gegeten. Dan rond de middag brood, dit is het enige wat hij redelijk eet. (Als hij goed eet is t een 1/4 boterham) hierbij krijgt hij laxo uit de beker.
    S middags meestal nog weer fruit of soms koekje of of smoothie.. hier ook weer 2 a 3 hapjes.. dan rond 17.30 avondeten met de pot mee. Dit wisselt erg ene keer helemaal niets andere keer 5 happen..
    Hij krijgt zn eten a la Rapley, en borstvoeding op verzoek.
    s Middags slaapt hij ook nog 3 kwartier en eind van de middag soms nog een half uurtje.

    Kwa ontwikkeling een snelle jelle, hij loopt al kleine stukjes los, dan word hij overenthousiast en valt ie. Haha momenteel doet hij niets liever dan t lopen oefenen. En klimmen..hij wil overal opklimmen...
    praten vind hij niet zo nodig.. wel begrijpt hij al heel veel.. en kan zelfs al kleine opdrachtjes doen.
     
  20. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.577
    47
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Box word hier ook maar nog amper gebruikt. Allen ff sochtends. En overdag bijna niet meer.
    Even een vraag gewoon aan de mama's hier die borstvoeding geven. Doet het dan geen pijn meet de drinken aan je borst? Onze knul heeft namelijk al 3 tandjes. Dan bijten ze toch ook of niet?
    Vind het ook altijd zo leuk asl ze zo lekker zitten te eten dat alles er zo lekker onder zit haha.
     

Deel Deze Pagina