Zoon uit Januarie 2015.

Discussie in 'De mama's' gestart door beertje22, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tvt

tvt Niet meer actief

Hoe gaat het met iedereen?
    Waar zijn jullie kleintjes momenteel druk mee?

2. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat hier al een paar dagen niet zo lekker. Zoontje is eigenlijk al de hele week hangerig en huilerig. Hij heeft verder geen koorts of zo. Hij kan ook even niet alleen spelen dus ik denk dat het een beetje verlatingsangst is. Het is alleen wel lastig dat het mamaplakken is. Hij gaat nu wel overal aan staan als het even kan. Hij is wel heel voorzichtig als wij niet direct in de buurt zijn. Hij bedenkt eerst hoe hij iets wil gaan doen en doet dat dan heel voorzichtig. Hij kan wel langs het hek van zijn box lopen maar hij durft nog niet aan de hand te lopen. Als je zijn handjes vastpakt gaat hij heel snel op zijn knieën zitten.

3. tvt

tvt Niet meer actief

Little man: een sprong misschien?

Hier loopt ze overal langs. Als het even kan zelfs langs de muur. Ze staat de laatste dagen heel vaak even los. Ze heeft er zelf geen eens erg in. Aan de hand lopen snapt ze hier ook niets van...!

Hier gaat het met slapen erg goed! Als ze wakker is, wil ze wel veel bij ons zijn. Ze vraagt de laatste weken best veel aandacht. Maar ze leren nu ook zo veel. Het leren-lopen-proces is alleen al heel heftig voor ze.

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Hier is het drama op het moment. Kaylin heeft last van haar keel,hetzelfde vervelende kuchje als mijn vriend had en ik inmiddels ook heb opgepakt. We kunnen haar nog niet echt uitleggen dat het echt maar tijdelijk is. Ze hoest zichzelf wakker en midden in de nacht leg ik haar maar tussen ons in. Dan hebben wij ook een beetje slaap.

Hebben jullie baby's/dreumessen al drifbuien? Als Kaylin het ergens niet mee eens is, gaat ze plat op de grond liggen en heel boos huilen. Heeft ergens toch wel weer iets schattigs. Alles moet op haar manier, haha

5. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik moet meteen denken aan tandjes! Enne... Dat lopen komt wel. Gebeurt hier wel langs een muur, maar nog niet aan de hand

6. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh die driftbuien zijn heel herkenbaar twinkle. Mijn zoontje heeft die ook echt verschrikkelijk. Als hij iets niet mag dan is het meteen hel hard huilen en met alles gooien waar hij bij kan. Ik vind het ook wel lachwekkend af en toe. Tandjes zou inderdaad ook wel kunnen hij heeft er pas 4 nu dus hij heeft er nog wel een paar te gaan. Ik heb er verder nog niets van gezien dus we wachten maar af. Bij de vorige had hij wel koorts toen ze doorkwamen dus ik hoop dat dat dan nu wel wegblijft. Hij hoeft van mij niet perse te gaan lopen nu. Het gaat al snel genoeg. Hij heeft nu trouwens een voorliefde ontwikkeld voor Mickey Mouse clubhouse. Als ik dat aanzet op Netflix dan begint hij meteen te schateren. Hij beweegt dan lekker mee op de muziek. Ik zet dan wel de Engelse op want de Nederlandse gaat zelfs mijn geduld te ver.

7. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    dat plat op dr grond liggen en huilen gebeurt hier al vanaf 6,5 maand.

Riff is momenteel heel erg druk met alles aanwijzen wat wij dan moeten benoemen.. en als wij het benoemen wijst.hij het aan. Verder wil hij graag wat groter groeien zodat hij zelf de deuren kan openen:p
    Zeggen jullie kindjes al veel woordjes? Riff niet.. hij komt er wel met die en euheuh.. verder wel heel veel verschillende klanken maar geen woordjes.

8. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Kaylin heeft die driftbuien ook al een tijdje, maar ik ben altijd blij dat andere kinderen het ook doen en het dus eigenlijk normaal gedrag is.
    Met praten is het hier nog vooral mauw, woef en waf waf en aai. Ook dikkie dik kan ze al een hele tijd zeggen (nou ja, de juiste klank) In december is daar bal bij gekomen. Één van de katten heet Baloo en dat kan ze nu dus ook zeggen, maar meestal is het'gewoon' mauw.

Hier begint er één meteen hard te lachen als we Mr tooth van ylvis opzetten. Ik gangnam style danst ze enthousiast mee.

Verder kijken we niet zoveel tv. Ik had afgelopen week zapp opgezet en Mickey mouse vond ze inderdaad wel heel leuk.

Wat hier eigenlijk vrij nieuw is, is bewust met eten gooien. Ze deed het altijd wel, maar als ze nu niet meer hoeft wordt steevast weggegooid. En wij maar zeggen dat ze het mag laten liggen als ze genoeg heeft gehad. Ik blijf opruimen nu een de stoffer en blik zijn inmiddels mijn grootste vrienden

9. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt woordjes kan hij nog niet maar wel al veel geluidjes. Het enigste wat in de buurt komt zijn da voor dag en dan met zwaaien, die, en papa en mama (meer mama dan papa). Hij begint wel steeds meer te snappen wat we bedoelen als we iets zeggen bijvoorbeeld blokjes of slak (zijn favoriete speelgoed). We vragen vaak of we iets mogen hebben van hem en dan krijgen we dat ook. Dat is nu een heel leuk spelletje. We moeten het dan wel weer terug geven. Eten geven doen wij nog gewoon zelf. Hij is er absoluut nog niet gecoördineerd genoeg voor om het zelf te gaan doen. Zijn tussendoortjes krijgt hij wel zelf en zijn bekers en flessen melk ook behalve zijn laatste fles van de dag die moet bij papa of mama worden gedronken.

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik vind het echt leuk dat dingen zo herkenbaar zijn en alle kinderen redelijk gelijk op gaan in de ontwikkeling.
    Ik krijg steeds van anderen te horen dat Kaylin zo'n pittige tante is. Aan het begin is ze zo schattig en een uur later een pittige baby waarmee ik wel heel veel te stellen zou hebben. Ik vind het normaal baby/dreumesgedrag en jullie bevestigen dit gelukkig alleen maar

11. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij krijgen juist van iedereen te horen dat ons zoontje zo makkelijk is. Mensen zien alleen maar een moment opname. Ons zoontje is echt een slijmbal bij anderen en hij gedraagt zich dan als een engeltje maar thuis komt het bengeltje met de ondeugende glimlach weer tevoorschijn. Hij slaapt gelukkig wel overal zolang we zijn knuffel maar bij ons hebben. dat is wel heel fijn.
    Maar iedereen blijft maar zeggen dat we zo'n geluk hebben met hem en dat een tweede heel zwaar zou kunnen tegenvallen.

12. tvt

tvt Niet meer actief

Driftbuien: hier weet ze wel goed wat ze wil, maar nog niet echt driftbuien.

Lianne, hier is dat ook. Alles wijst ze aan wat je vraagt. Je hoeft het maar 2x te benoemen en ze onthoudt het. Ook met boekjes lezen wijst ze alles aan. 'Waar is het schaap?' Etc.

woordjes zeggen, hier 'mama, papa, uit, hap, op, dank, hup, opa, naam van tante, aap'. Ze probeert ook veel na te zeggen.

13. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Onze knul doet het super! Hij is bijna 1 jaar. Gisteren de cadeautjes ingepakt, en het gebak al besteld. We doen kleine slagroomtaartjes met zijn foto erop. Heb zo'n zin in zijn verjaardag.

14. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ja beertje... gaat hard. . 1 jaar alweer (bijna)
    Ik ga uiteraard zelf taart bakken.. kan het toch niet maken met bakkerdachtergrond taart te kopen. . Haha.. Riffkeijgt zo'n eigen taartje.. een borst... omdat hij zo borstverslaafd is.
    Ik ga in een schaaltje bananenbrood maken. . Dan een fruitvulling ertussen? En afsmeren met een hangop van Griekse yoghurt die ik in huidskleur maak met een druppeltje sap. Voor de tepel moet ik nog even bedenken hoe ik dat ga doen. . Haha

15. tvt

tvt Niet meer actief

Leuk Beertje! Leuk al die voorbereidingen hè? Geniet ervan!
    Lianne, erg bijzonder zo'n taart........

Hier is ze op het moment enorm verkouden. Altijd zo lastig met slapen. Luuf helpt gelukkig goed. Ik moet zeggen dat we ook niks gewend zijn, in haar eerste jaar is ze alleen met 4 maanden een keer verkouden geweest. Verder nooit verkouden/ziek oid...

Ik baal best van dit weer. Hou er echt van om lekker veel te wandelen en er op uit te gaan. Nu is het iedere keer weer regen... Mis mn dagelijkse uurtje lopen... Ach ja, straks maar even met de auto naar de winkels.

Fijne dag!

16. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Zo'n fototaart is echt leuk, maar mijn vriend wil zelf bakken. @lianne, misschien jat ik je idee van het bananenbrood wel. Is gezonder dan appeltaart of slagroomtaart.
    Mijn schoonvader is banketbakker geweest dus ergens bestellen is iets dat echt afgekeurd wordt binnen de familie ;)

@Tvt, vervelend hè? Wij zaten met hetzelfde 'probleem'. Afgelopen woensdag begon het met koorts die gelukkig snel zakte, maar ze is de hele week slecht in orde geweest. Ze hoestte zich daarbij steeds wakker. Vannacht is ze maar 1x wakker geweest, maar dat is tegenwoordig normaal. Speen erin en ze slaapt weer. Ik hoop dat het bij jullie sneller beter gaat. Dat hoesten zal nog wel even blijven maar gaat ook wel weer een keer over.

Vinden jullie het raar om kleertjes te vragen voor de verjaardag? Kaylin moet net naar een maat groter namelijk en speelgoed heeft ze al best veel van

17. tvt

tvt Niet meer actief

@Twinkle81 hier gelukkig geen koorts. Hopelijk zijn we er snel doorheen. Het snot druipt achter elkaar uit dr neusje en ze niest. Hoesten doet ze (nog) niet.
    Ik vind het echt niet raar om kleertjes te vragen. Die heb je gewoon nodig toch? En nu is de uitverkoop leuk... :) ik heb ook geprobeerd om te voorkomen dat ze overladen werd met cadeaus. 2 grotere dingen gedaan (loopfiets en duplohuis) van de fam. Verder bijv ook badspeelgoed, dat ligt dan in ieder geval niet beneden........ =)

18. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook niet gek hoor om kleertjes te vragen. Ik hoef gelukkig geen taart te regelen voor de verjaardag. In mijn vriend zijn familie is het traditie dat er "oma" taart (of in dit geval opa taart) wordt gebakken voor de kleinkinderen. De oma van mijn vriend is daar ooit mee begonnen en nu zet mijn vriend zijn pa de traditie voort. Mijn zoontje krijgt zelfs zijn eigen taart. Wij hebben op de uitnodigingen gezet dat duplo altijd mag en dat voor de rest even moet worden overlegd. Kleertjes heb ik net een maand geleden moeten kopen omdat zijn oude kleding echt niet meer ging.

19. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ik vind het ook niet raar om kleertjes vragen hoor.
    Ik vraag juist om geen speelgoed mee te nemen.. Hij heeft genoeg een kijkt er weinig naar om.. speelt liever met een plastic bakje, flessen, pollepel oude pan,handdoek of een doos oid..

20. tvt

tvt Niet meer actief

Beertje22 gefeliciteerd! Vandaag 1 jaar geworden toch..?

Deel Deze Pagina