Dankje! Klop, alweer 1..gaat echt hard! Hij is verwend hihi. We hadden kleine slagroomtaartjes met foto van de bakker vandaan. Supe leuke dag gehad.
Gefeliciteerd Beertje! Klinkt als een geslaagde dag! Onze kleine meid is weer helemaal opgeknapt en ondeugend als altijd. Morgen ga ik naar een workshop rugdragen met geweven doek doen. Ik ben echt benieuwd hoe onze kleine stuiterbal blijft zitten. Ze heeft net ook ontdekt dat het ikea loopwagentje heel leuk is om in te zitten. Vooral als papa en mama dan met haar rondracen. Heerlijk, zo'n lachende baby
Nog gefeliciteerd Beertje! Is echt aan te raden Twinkle.. rugdragen is zoveel fijner als ze wat zwaarder worden. Ik doe niet anders meer. wij moesten donderdag naar t CB.. 72.5cm (ukkie) en 9630gr. Gewichtlijntje boog iets af maar hij is behoorlijk ziek geweest van de ontstoken keelamandelen. Dat hakt er dan in.. Daarnaast is hij ook heel actief. Loopt de hele dag heen en weer.. probeert zelfs al te rennen wat nog niet lukt. Ze stonden er wel versteld van wat hij al kon.. gaan staan zonder zich ergens aan op te trekken.. lopen,stilstaan weer lopen etc ( schijnt moeilijk te zijn om stil te blijven staan), hurken, voetballen.. ik snap dat hij snel is maar vind t niet abnormaal ofzo.. t kwam haast over alsof t niet meer normaal is.. Ohw en wat heb ik dit zo niet gemist... 1e x ongesteld sinds de bevalling..
Oh, lianne, ik ben jaloers! Ik was na 6 weken alweer voor het eerst ongesteld! Rugdragen via de ssc gaat prima hoor, maar dan helpt mijn vriend met haar op mijn rug doen. Het zelf erop zwaaien en een draagdoek knopen is wel even een ander verhaal. Kaylin kan aan de hand lopen, of achter een karretje, maar los niet. Los staan kan ze wel. En zoals nu in haar bedje ook, haha. Ze wil weer eens niet slapen. Hoop dat ze morgen niet zo'n bui heeft, want die workshop begint om 14uur. Zou fijn zijn als ze daarvoor heeft geslapen, anders moet de wagen maar mee. Inmiddels is ze hele verhalen aan het houden, dus ik denk dat ik haar zo maar weer uit bed haal
Rugdragen met de ssc heb ik nooit prettig gevonden. Krijg hem dan niet hoog genoeg waardoor ik t zwaar vond. met de doek kan ik hem lekker hoog en goed strak knopen haha. Riff hoef ik niet in bed te laten als hij wakker is... hij vreet t bed op.. knaagdier.. veel plezier en succes morgen! Komt vast goed
Zijn er nog meer die last hebben van de 13-mnd sprong? Hier wil ze alleen maar bij ons zijn overdag. Speelt weinig zelf, alleen als we er bij zitten. Tijdens eten koken hangt ze aan ons been, soms heel vrolijk, om ineens ook heel boos te worden. Savonds of snachts is het soms ook hard huilen. We kunnen haar gelukkig wel in bed laten en speen helpt meestal wel.
Oh, dat klinkt pittig Tvt. Ik weet niet of ik dat wel zo'n leuk vooruitzicht vind . Tijdens de sprongetjes heb ik momenten dat mijn werk voelt als uitrusten. Ik snapte dat vroeger nooit van mensen, maar nu wel, haha.
Hoe gaat het bij jullie? Hier is slapen nog steeds een drama.. Meneertje heeft inmiddels alle 4 kiezen in de onderkaak,alleen de hoektanden nog en dan de is de onderkaak voor eerst comoleet. Bovenkaak heb ik geen idee van.. hij laat het niet zien.. Wij zijn vandaag met Riff naar natuurgeneeskundige geweest. Zn darmen blijven een probleem.. constant verstopt. Nu wil de HA en t CB hier niets van weten... Hij kan volgens hun niet verstopt zitten met de BV.. En betreft slapen.. zijn laatste tijd steeds een uur bezig voor hij slaapt... en vaak maar voor 20-30 minuutjes. Hij krijgt nu capsules (lekprikken en leegknijpen) om zijn darmen te activeren, en morgen komen er nog druppels binnen om beter/rustiger in te slapen. Daarnaast ga ik proberen weer wat vaker met hem te mediteren. Nou hopen dat dit wat gaat helpen en anders word er een ontlasting onderzoek gedaan. Verder is hij wel heel vrolijk. Wil mij overal mee helpen de lieverd.
Het is vandaag ook de verjaardag van mijn zoontje. Hij heeft net lekker met zijn nieuwe duplo gespeeld. Het gaat hier verder goed. We hebben gewoon en lekker gezond en vrolijk mannetje. Hij is alleen erg verkouden maar dat stoort hem verder niet in zijn bezigheden. Hij heeft nog maar 4 tanden en voor de rest nog niets. het lijkt alsof er een aantal door gaan komen binnenkort maar dat lijkt al 2 maanden zo.
Voor alle jarigen:gefeliciteerd! Afgelopen zondag zijn we naar de knoopcursus van draagdoeken geweest. Was heel gezellig, alleen vond Kaylin het nodig om iedere keer als een kindje en speeltje pakte, die af te pakken om zelf mee te spelen. En toen een ander kindje in de weg zat, kroop ze er gewoon overheen! We hebben haar toch maar gecorrigeerd. Onze dominante eigenwijze bijna dreumes, haha. Zo maakt ze natuurlijk geen vrienden!
Gefeliciteerd Elsa en Little man! Hier vandaag (na lange tijd) weer een echt leuke dag gehad! Ze was al weken hangerig, niet spelen, huilen, etc. Maandag met ml afgesproken hoe we het aan gingen pakken, want werden er beiden flink sacho van. En vandaag ging het super. Tblijft hier een echte meid. Toen ze geboren werd zeiden ze al dat het een felle zou worden, waar we nog wat mee te stellen krijgen. Maar t is wel reuze gezellig vaak. Hier zet ze nu soms een wankel stapje los. En ze praat gruwelijk veel! Alles zegt ze na. Papa mama kwijt hap kikker op uit hup hoppa thuis bah opa en nog een aantal van die woorden. Ze leert weer erg veel op t moment. Dat is zo leuk om te zien. Waar spelen jullie kleintjes momenteel graag mee? En hoe zijn bij jullie de nachten? Zijn er kindjes die je nooit hoort?
Dank jullie wel voor de felicitaties. De nachten hier zijn trouwens best heel rustig. Hij slaapt eigenlijk vanaf dag 4 al door. alleen toen mijn bv terugliep kwam hij 's nachts ook af en toe. Nu is hij meestal tussen half 6 en 6 wakker en dan wil hij een fles. Dat is dan ook het enige wat hij wil.
Dank jullie wel. Hier wel een leuke dag gehad, maar zaterdag wordt het pas gevierd. Ze heeft van ons een bak blokken van Abrick, een speel en leer tafel en een baby walker gekregen. Allemaal groot succes. Vorige week is ze ziek geweest, heeft een AB kuur gekregen. Ze is niet meer ziek, maar toch ken ik d'r niet meer. Ze is een enorme driftkikker geworden. Ze wil alleen maar staan, maar dat kan ze nog niet zelf en ik kan het met mijn rug niet zo lang volhouden om haar te helpen. Dan wordt ze boos en zet ze het op een brullen. Met eten mogen we niet meer helpen. Nou ja, sommige dingen nog wel. Ik mag haar de pap en de fruithap nog geven. Brood wil ze zelf doen en de groentehap ook. Ik geef haar nu een klein beetje in een bakje waarmee ze kan smeren en dan de rest geef ik haar met een lepel en dan wil ze het wel eten. Het is wel een enorme smeerboel, maar goed...dat is makkelijk schoon te maken.
Groentes in stukjes en door de pasta/aardappels/rijst etc. Zo min mogelijk saus gebruiken, want dat wordt een smeerzooi! Ook leuk: 'snacks'. Gebakken aardappels (eventueel kruiden met bijvoorbeeld paprikapoeder) wat groentes in stukjes (kan van alles zijn) en iets als vissticks (zelf paneren is gezonder). Als wij genieten van een kroketje oid krijgt ze dus gewoon een gezondere 'snack'. En we hebben geen frituur, dus het gaat hier de oven in. Ook leuk bij aardappels zijn minihamburgers. Gehakt met gedroogde kruiden en een beetje peper. Hamburgers van maken en bakken in olijfolie. Je kunt heel gevarieerd eten zonder dat het een smeerzooi wordt hoor. Kaylin eet gewoon alles mee (alhoewel ze een pittige curry nog niet wilde, maar dat komt nog wel . Milde curry vindt ze heerlijk). Dat van alleen maar willen staan herken ik. Wij hadden het geluk dat kaylin zich snel ging optrekken. Alleen met slapen is dat heel irritant, want ze wil maar niet geloven dat staand slapen echt niet handig is! Wij zitten nu in de loopfase. Verschrikkelijk! Los lopen lukt nog niet, maar als mama haar handen vasthoudt, kan mevrouw overal heen rennen. En dus loop ik de hele tijd gebukt achter een kkein meisje aan. De woonkamer door, gang door, nar de slaapkamer, omdraaien en weer terug. Je krijgt echt een beregoede conditie!
Oh wat ben ik blij dat Riff mij dat bespaart heeft aan de hand willen lopen... dat zou mijn rug echt niet leuk vinden.. ik heb zo eentje die van t begin af aan alles zelf wil doen.. mogen niet helpen.. ik laat hem lekker zijn gang gaan en zorg dat het gewoon veilig is voor hem. Ook eten doet hij helemaal alleen.. ook zn toetje.. ja alles zit onder, maar ach kleren gaan de wasmachine in, Riff gaat in bad en de tafel/stoel/vloer gaat een doek over..
Gister hadden we alvast wat verjaardagsvisite (weekend is voor de meeste mensen makkelijker) en terwijl mijn ouders er waren, zette Kaylin een los stapje. Iedereen meteen helemaal enthousiast natuurlijk. Het is hier de vraag of Kaylin of haar half jaar oudere nichtje eerder gaat lopen. Haar nichtje heeft een heupoperatie gehad en sinds afgelopen week een spreidbroek (daarvoor gips), dus heeft de mogelijkheid tot lopen nog niet gehad. Daarentegen kan ze al best goed praten omdat ze het lopen niet kon ontwikkelen . De kans dat ze ongeveer tegelijkertijd echt gaan lopen is dus best aannemelijk. We geven Kaylin nu ook zelf een lepeltje met eten en alhoewel ze het meeste met haar handen eet, probeert ze het lepeltje ook. Het naar de mond brengen gaat prima, maar het erop scheppen is nog wat moeilijk. Ach, leert ze ook wel. Ze houdt bovendien ook de lepel af en toe verkeerd om. Ze is ook heel ondeugend. Dan gaat ze met een grote lach ergens heen, kijkt ze nog een keer extra, en doet iets wat ze eigenlijk niet mag. Ze is dan er schattig, dus het is zo moeilijk om dan boos te doen! Op zo'n moment wil ik haar eigenlijk helemaal platknuffelen (waar ze niet zo van houdt, dus dat is eigenlijk ook een straf voor haar )