Twinkle gefeliciteerd met Kaylin haar verjaardag. Is ze van t weekend al goed verwend voor haar verjaardag? Wat leuk dat ze het eerste losse stapje heeft gezet! nog even een ze rent door t huis Ik denk dat wij de rij sluiten met verjaardagen. . Riff is zaterdag jarig.
Dank je Lianne! Ze heeft duplo gekregen en een paar kinderconga's. Die zijn ook leuk om met duplo op te slaan Vandaag krijgt ze nog het zoef zoef boomhuis (heb ik via marktplaats betaalbaar kunnen kopen), zoef zoefrails en een pop van vtech die veel te veel herrie maakt. Mijn schoonouders waren ook naar zoef zoef spullen aan het kijken. Die komen vandaag langs. Aankomend weekend komen er nog vrienden van ons langs en die geven waarschijnlijk duplo. Binnenkort vinden we dus overal duplostenen
Riff krijgt ook Duplo. Wij hebben een megadoos vol op de kop kunnen tikken.. waar hij dus wat van krijgt.. niet alles dat vinden wij teveel. Hij heeft van mijn ouders al een slee gekregen, laatst kon dat natuurlijk mooi. En hij snapt t toch nog niet. . Riff houd niet van die lawaaidingen gelukkig
Gefeliciteerd! Hier is de verjaardag alweer 3 weken geleden. En volgens mij zijn we hier weer uit een sprongetje..? Ze speelt weer heerlijk de hele dag zelf, en is weer super vrolijk. Ze is wel lastiger met eten. Hoeft snel niet meer, beker op grond gooien ed. Ik laat het maar een beetje. Ze komt niets tekort. In mijn omgeving (familie) heersen waterpokken. Hopelijk gaat dat onze deur voorbij! Zijn er hier nog meer die zo kwijlen? Hier is dat al maanden zo. Ze moet echt altijd een slab om. En die moet ik echt veel verwisselen. Kben benieuwd wanneer dat wat minder wordt? Het wordt irritant... overal in huis vind je steeds 'kwijlsporen'...
Hier ook een kwijlerd.. komt doordat ze zoveel leren.. (inspanning),doorkomende tandjes en bij Riff waarschijnlijk ook door dat de keelamandelen te groot zijn en hij dus altijd de mond open heeft. Riff is weer ziek. . Weer de keelamandelen ontstoken(2e keer al dit jaar)...en dit keer ook nog een oorontsteking erbij... arme schat... ik weet wat hij doormaakt heb nl zelf ook oor er n keelontsteking op t moment en eerder ook heel veel gehad.. Hopelijk knapt hij gauw wat op.. anders steken we zijn verjaardag even uit
Het ziet er naar uit dat we Riff zijn verjaardag gaan uitstellen.. Hij is nog lang niet beter. Hij hoest ontzettend veel slijm op tot kokhalzen/overgeven aan toe. Vannacht zelfs zo erg dat ik hem moest helpen. Hij was helemaal in paniek dat ie t niet kwijt kon.. moest t slijm gewoon uit zn keel halen.. zo zielig.
Oh Lianne, wat sneu! Zowel voor hem als voor jou. Hopelijk gaat het inmiddels iets beter. Dat is ook wel heel vervelend, vooral omdat je zo weinig kan doen. Ik kan er soms geen pijl op trekken waarom Kaylin overstuur reageert. Gister werd Kaylin helemaal overstuur wakker. Ze bleef maar huilen en mijn vriend kreeg haar niet rustig. Ik wel gelukkig. Aangezien ik op dat moment toch naar bed ging, hebben we haar maar naast mij gelegd en heeft ze tussen ons in geslapen. Vindt ze helemaal niet erg Ik weet nog steeds niet wat het was, maar ze had vannacht ook niet geplast, terwijl ze normaal een volle plasluier heeft 's morgens. Ik heb het even aan de oppas gemeld, dus het wordt dan wel in de gaten gehouden gelukkig. Ze was wel vrolijk, dus ik hoop dat ze gewoon zindelijk wordt
Even een raar vraagje: hoe vaak hebben jullie kids gemiddeld ontlasting? Ik vertelde vandaag dat ze dat hier zeker wel 2x, maar vaak ook 3 of 4x per dag heeft. Dat vond diegene abnormaal veel. Vandaar ff mijn vraagje...
Soms één keer, maar dat is meer uitzondering dan regel. Meestal 'morgens en 's avonds. Soms ook 's middags. Vandaag toevallig alleen 's morgens (uiteraard in bad) en 's middags, maar dat was ook zoveel dat ze helemaal leeg moet zijn. Kaylin is trouwens erg geïnteresseerd in het naar het toilet gaan van ons. Dat schijnt het eerste teken van zindelijk worden te zijn. Mijn vriend wil al een potje gaan aanschaffen. Dat gaat vast nog niet werken met die luiers van tegenwoordig. Hij mag het gaan proberen. Scheelt mij weer poepluiers op den duur (kan niet wachten op dat moment )
Ontlasting is hier steeds een probleem.. om de haverklap zit hij verstopt. Als het goed gaat poept hij elke morgen.. Momenteel een keer of 6 per dag (diarree door de penicilline) Maar vaak is het een paar dagen niet (verstopt) en dan 4x op een dag ofzo. Aan Riff kunnen we goed merken wanneer hij gaat plassen, hij kijkt zelf ook naar beneden en voelt aan zn luier na die tijd haha. . Maar er op inspelen gaat niet.. want als hij naar beneden kijkt is t nog 2a3 seconden of hij plast.. Lopen jullie kindjes ook zo graag in de blote kont?Riff doet niets liever. .nudistje
Kaylin loopt nog niet en krijgt daar ook de kans niet voor. Dan zit de luier alweer om, haha. Gister een mysterybox van Ooiebeest binnengekregen. Ik heb nu echt teveel draagdoeken. Ik had om zomerspullen gevraagd en er zat een mooie dunne zomerdoek in. Ideaal voor onze vakantie naar Marokko komende zomer Verder zat er ook kynetic sand in. Leuk voor bij opa en oma, scheelt mij een hoop troep in huis. Ik heb echt zin in de vakantie, alhoewel ik het ook wel eng vind, vliegen met een dreumes. Voor mij is het ook nog maar de 2e keer dat ik ga vliegen (2014 voor het eerst!). Vakantietips voor een warm land zijn uiteraard welkom.
Je mag ook lezen spelen zonder luier😂. Riff heeft al van begin af aan minstens elke dag een half uurtje zonder luier geweest.. ff luchten haha. . oh ik durf dat echt niet aan zo'n mysterybox.. ben nogal heel kieskeurig. Welke doek zat er in dan? En hoeveel heb je inmiddels?? maaruh jij bent een mooie twinkle.. t kynetic sand voor bij opa en oma zodat jij de troep er niet van hebt. .. zullen opa en oma blij mee zijn
Misschien dat we het kynetic sand als cadeau weggeven hoor. Ze is er nog niet aan nu. Dan wordt het opgegeten en daar is het iets te duur voor. Een vriendin van mij heeft een dochter van bijna 3. Ik had een mysterybox bij een Ooiebeest veiling gewonnen voor 92 euro (op Facebook de Ooiebeest Auction Group, vaak leuke aanbiedingen). Afgelopen zomer had ik er één van 200 euro gekocht omdat we een draagzak wilden. In die van 92 euro zat een Hoppediz Darjeeling Berry mt 6 en een Girasol Nisus Diamond mt 2. Verder nog het zand, wierook met houder, een dromenvangerketting en een lepeltje. Alleen de doeken zijn al meer dan 140 euro waard . Ik had al 2 doeken mt 6 (Fidella Rock 'n Rolla scarlet, katoen en Oscha Sakurasan Shore, katoen met zijde). Die heb ik in de sale gekocht, dus dat scheelt wel, maar ik twijfel nu al of ik de Fidella niet weg moet doen. Verder had ik uit de vorige mysterybox een Girasol Filemon Diamond RS die ik echt ontzettend veel gebruik (ook omdat ik hem altijd in de auto heb liggen). Dan ook nog 2 draagzakken (Ergobaby die niet meer past en Beco Soleil die echt heel fijn is!), waarvan de Beco ook uit die mysterybox kwam. Omdat de Ergobaby te klein is, wil mijn vriend er een Wompat bij (heb hem beloofd voor zijn verjaardag, maar die dingen zijn duur!). Tja, een behoorlijke stash inmiddels en een dure geintje voor een paar lapjes stof
Klopt is een duur geintje t dragen haha.. Hier nog maar 3 doekjes en de bondolino (gebruikt ml nog) over. . Mijn eerste doekje de little frog labradoriet Een rebozo doek (hiermee masseer ik en dragen op de heup) En de oscha starry night romeo die ik heel veel gebruik.. Eigenlijk best een zielig stashje over als ik bedenk dat ik 8 doeken had. . Zal wel eens op jacht Ml wil helaas niet zoveel meer dragen. . Hij wil niet op de rug dragen en op de buik word zwaar. Ik wou hem anders de Tula slow ride doen voor zn verjaardag. Maar ben bang dat t zonde geld is..
Poepluiers zijn hier geen pijl op te trekken. Soms maar 1x per dag en soms wel 3 a 4x per dag, maar dan zijn het steeds maar kleine beetjes. Ik heb een proefpakket wasbare luiers aangeschaft en als dat bevalt, ga ik over op een startpakket. Heb ze nu net voor de 2e keer gewassen en dan kan Emma er mee beginnen.
Mannen moeten het nut er van inzien. Meenemen naar een paar kastelen waar mensen met een kinderwagen lopen en hij is snel om . Ik ben geen Tula-fan. Ik vind de meeste prints nogal druk. De slow-ride is wel mooi en die met de volkswagenbusjes en die met dino's vind ik ook heel leuk. Dapper hoor. Ik durf er maar niet aan te beginnen. Scheelt wel dat pampers hier gewoon goed zitten. Het schijnt wel beter te zijn bij zindelijkheidstrainingen. De huidige luiers blijven zo droog, dat het zindelijk worden niet gestimuleerd wordt. Ik hoor graag van je hoe dit bevalt.
Ondanks dat we Riff zijn verjaardag niet vieren,hebben we toch slingers opgehangen.. Laten we gewoon de hele week hangen tot zn verjaardag wel gevierd is
Meestal zijn het hier twee poepluiers op een dag. Eentje 's ochtends en de tweede 's avonds na het eten. de tweede is meestal een explosie luier en dan zit het lekker overal. Knap hoor Elsa dat je wasbare luiers gaat proberen. Ik heb erover nagedacht maar ik vind het best wel een grote investering. We hebben er gewoon de droog ruimte ook niet voor (geen wasdroger). Tegen de tijd dat meneer hier zindelijk wil worden schakel ik gewoon over op een goedkoper merk luiers denk ik. De luiers van de kruidvat of zo die blijven bij hem nooit droog. Mijn zoontje mag echt niet rondkruipen in zijn blootje (al zou hij dat wel willen) Hij plast dan echt alles onder. Het lukt al niet eens om zijn hele bad niet te plassen. We gaan dat wel proberen als we in mei op vakantie zijn. dan kan hij lekker buiten lopen zonder zijn luier en lekker in zee zwemmen. Ik heb alleen maar een draagzak maar ik ben wel aan het kijken voor een ringsling. dat is voor op vakantie en voor drukke dagen in de stad toch wel makkelijker dan een buggy.