Zoon uit Januarie 2015.

Discussie in 'De mama's' gestart door beertje22, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Gefeliciteerd Lianne!

2. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Dankjewel dames!

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Heerlijk weekend gehad. Gister waren we naar Naturalis. Ipv netjes te gaan slapen, keek Kaylin haar ogen uit. Slaap is iets voor kleine baby's vindt ze ;)
    Het hele museum had ik een dreumes op mijn rug die 'aai aai' riep. Alhoewel, bij de katachtigen riep ze netjes 'mauw!'. Aai zegt ze als ze iets aaibaars ziet, maar ook als ze iets heel leuk vindt. Bij de knuffelmuur met koeienvacht mocht ik eigenlijk niet meer weglopen van haar. Dat was wel heel leuk om aan te raken.

Zijn jullie wel eens naar een museum geweest met jullie baby/dreumes?

4. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

Hee allemaal,
    Word hier nog geklets? Zoja dan doe ik graag mee :) mijn zoontje is de wel in februari geboren maar lijkt me heel gezellig

5. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Welkom PlatvoetJ.

Er word hier nog wel gekletst, niet heel veel..
    we zijn allemaal druk met onze dreumessen.

mocht je het leuk vinden om meer te lezen/kletsen dan is er ook een februari 2015 mamas topic.
    hier klets ik zelf ook mee omdat ik in februari uitgerekend was rn in de zwangerschap met een heel aantal ook al in en zwangerschapsgroepje zat.

Hieronder de link
    http://www.zwangerschapspagina.nl/de-mamas/603978-februari-2015-mamas-deel-2-a.html

6. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Goeie morgen dames!

Met onze knul gaat het goed. Als je nee knik met een lachend gezicht gaat ie lachen en doet ie mee knikken echt leuk haha. En heeft ie de grootste lol zo leuk.
    Zn 5e tand is al doorgekomen, heeft ie heel veel pijn aan. Snachts valt het wel mee met de pijn, tis meer overdag. Echt zo zielig! Maar gelukkig hebben ze wonderspul uitgevonden... Dentinox echt super spul.
    We hebben een bakfiets, maar dat ie vind ie ook helemaal geweldig hoor. Hij slaapt er ook in, haha.

7. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Mogguh..

Fijn dat t goed gaat met je knul beertje!
    Bakfiets is natuurlijk ook leuk!
    Hier ook veel last van tanden. . Momenteel valt het even mee.. maar echt alle tanden zijn nog drama geweest..maar gelukkig zijn er al 8 tanden en 4 kiezen door. . Hoektanden onder zie en voel je al goed zitten.
    Riff moet straks nog voor controle naar de dokter. Hij is gelukkig wel beter! Nog wel snotterig en slijm wat ie ophoest maar verder goed te pas enzo.
    Alleen het slapen blijft waardeloos. .

8. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Eerst vond ik het best eng het bakfietsen, maar hoe meer ik het gaat doen hoe leuker ik het vind hihi. Alleen als je bijv eventjes stil sta dan word ie ongeduldig en dan gaat ie huilen, Dus dan moet je het of er uit halen of veder fietsen haha.. Wijsnues!
    Gaat echt zo hard allemaal. Gaan jullie met dit weer nog wandelen of zo? Of wat doen jullie met dit weer binnen met jullie kleintje? Als ik met iets bezig ben en hij vind dat ik er te lang over doe dan gaat ie huilen. En dan ga ik met hem spelen en dan is ie helemaal zoet haha.. Soort van: kom je spelen? Echt zo lief!!

Sinds mijn bevalling ben ik een beetje veranderd naar mijn schoonmoeder in negatieve zin en dat is niet altijd even leuk voor me... Ze geeft m'n zoon onderhand elke week een cadeau of om de paar weken, tja... ze zeg dan: dat was in de aanbieding bij Bart Smit. Zeg ze schoonvader: ze loop iedere week de speelgoed winkel in.

9. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik denk dat de boodschappen met de auto gehaald worden vandaag als ik naar buiten kijk. Bovendien heeft de kinderwagen een zachte band en is de pomp kapot, dus waar laat ik dan mijn boodschappen? Maar we gaan er vanmiddag, na het middagslaapje, wel even uit. En of dat nu een wandeling of boodschappen is, maakt natuurlijk niet zoveel uit. Kaylin vindt het bovendien leuk om rond te kijken.
    Ze moet wel even 'luchten' want bij de oppas zit ze hele dagen binnen. Ze vindt het heerlijk om buiten te zijn. Als we haar jas aan doen, kruipt ze naar de voordeur en wil ze naar buiten, haha.

10. tvt

tvt Niet meer actief

Tsja al die regen.. hou er ook niet van. Ik mis dan mijn dagelijkse wandeluur(tjes).
    Hier praat ze op het moment verschrikkelijk veel. T is nu niet alleen na zeggen, maar ook dingen herkennen. Ziet ze haar pop, zegt ze pop. Ziet ze een plaatje van n appel op het olvaritpotje, dan zegt ze 'appel', enz. Zo schattig.
    Lopen gaat ze steeds meer los doen. En de laatste twee weken hoorden we ze niet meer s avonds of s nachts. In eens de afgelopen twee avonden wel weer huilen. Alleen even mee naar beneden hielp om haar te troosten. Geen idee wat er was, tot ml net ontdekte dat de puntjes van dr eerste kies door zijn. Nou daar hebben we verder weinig last van gehad... nu weer een rustige avond, en hopelijk net zo n nacht als de vorige twee weken!

O ja, hier zijn we nu sinds een week van het ochtendslaapje af. Heerlijk vind ik het. Ze slaapt smorgens weer tot half 9, en daarna kun je gewoon heerlijk ff weg.

11. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Vannacht had Kaylin een hele slechte nacht. Vanaf 3.45 wakker en toen ze om 4.45 nog niet lekker in slaap kwam (en ik al tig keer mijn bed uit was geweest), werd ze panisch. Uiteindelijk hebben we haar toch kunnen kalmeren en haar een flesje water kunnen geven. We weten nog niet wat het is geweest. Normaal komt ze moeilijk in slaap, maar als ze eenmaal slaapt, is ze net zo'n slaapkop als ik. Gevolg was dat ze na haar papfles nog heeft geslapen tot ruim 10uur en haar middagslaapje oversloeg. Dat werkte echt perfect voor haar. Vanavond hadden we in plaats van een strijd om te gaan slapen, een kind dat binnen 10 minuten ging slapen (en ik heb haar maar 2x teruggelegd!). Echt heerlijk.

Nu maar hopen dat het morgen een beetje mooi weer is. Er is een draagwandeling door de polders. Lijkt mij erg gezellig, zo op de zondagochtend. Bij slecht weer gaat het uiteraard niet door. Als het bevalt, ga ik vaker mee.

12. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hoe gaat het bij jullie dames?

Hier is Riff gelukkig helemaal opgeknapt..
    vandaag voor zijn verjaardagsgeld een schoonmaakkar gekocht. Eentje met een echt werkende stofzuiger, swabber,dweil,stoffer en blik, spuitfles, en een emmer... Kan mijn huishoudman lekker aan de slag.. Hij vind het geweldig om met een doekje te poetsen.. stofzuigen of dweilen met hem in de buurt duurt erg lang omdat hij het wil doen..
    sinds gister vind hij het ook leuk om met een ballon te voetballen..
    Ml is aan de knutsel met 2 ikea krukjes zodat Riff veilig aan het aanrecht kan staan om te helpen want dat wil hij zoooo graag. Ook mag hij graag dingen voor je opruimen, na het afwassen mag hij bepaalde dingen terugzetten en dan is hij heel trots dat hij mag helpen...

waar.zijn jullie ukkies zoal druk mee??

13. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heerlijk dat je al zo'n lekkere helper hebt Lianne.

Mijn zoontje is nu begonnen met lekker kletsen. Hij praat nu echt met zinnen. Het is nog wel heel brabbelend en er is geen touw aan vast te knopen maar hij probeert wel echt iets duidelijk te maken.

We zijn nu wel allemaal al een week ziek. Zoontje is vandaag begonnen aan ronde twee van het ziek zijn. We hebben hem op het kdv moeten halen vandaag omdat hij koorts had.

Verder durft hij niet te lopen. Het is echt een klein bange broekje. Als hij aan je vinger gaat staan dan gaat hij snel weer op zijn knieën verder.

14. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Is mijn dochter echt de enige die op haar knieën loopt? Ze hupst of 'loopt' vooruit op haar knieën. Alle moeders die ik tegen kom moeten erom lachen. Niemand lijkt het te kennen.
    Kaylin is opeens woorden van meerdere lettergrepen aan het maken. Ze kan nu ook 'drinken' en 'gitaar' zeggen. Nou ja, iets waar er op lijkt. Ze heeft sinds een aantal kiezen opeens moeite met de p. Aap is nu aas en poes is mauw geworden. Anderen staan ook versteld van haar energie. Ze is gewoon een vrolijke (beetje verkouden ) stuiterbal

15. tvt

tvt Niet meer actief

Lianne, hier maken we ook het huis samen schoon... zij een doekje, ik een doekje en alles wordt 'gepoetst'

Hier loopt ze sinds dit weekend. Bizar hoe snel ze nu in een paar dagen tijd voor uit gaat!

Twinkle hier liep ze heel af en toe op knieen.

Verder wordt er hier vreselijk gekletst. Echt alles zegt ze na. Zo leuk, zeker langere woorden zoals kikker, happen, enz. Pas alles opgeschreven wat ze echt uit zichzelf zegt. Dat zijn al meer dan 25 woorden..

Op het moment speelt ze weer super lief. Soms echt geen omkijken naar. Dat is hier met periodes ook wel eens heel anders;)

hier lijkt ze ook weer wat eenkennig te worden. Dat vind ik lastig...

16. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Uhhh twinkle.... ik moest ook even lachen om t loopje van Kaylin.. hihi.. zag het zo voor me.. maar ken het verder ook niet. Hier ook hele verhalen in zijn taal.. echt woordjes zijn er nu 3.. titje,papa en mama... wat hij heel gericht zegt..
    dat hij zo wil helpen is indd erg leuk om te zien.. dingetjes pakken of terugzetten waar ik om vraag.. vind het erg knap dat hij al zoveel dingen herkent en snapt wat ik bedoel.
    Kwa energie hier ook een onuitputtelijk ventje.. slaapt ook weinig lijkt ook niet veel slaap nodig te hebben

17. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Wij hebben een zeikbuurvrouw pff...
    Gisterennacht wou ons zoontje niet echt goed slapen, last van zijn tandjes en op een gegeven moment had ie ook geen slaap meer was druk en zo.
    Dus we probeerde eerst nog hem in bed te laten leggen met de hoop dat ie lekker ging slapen maar dat ging niet. Dus hij bleef maar huilen ook vanwege zijn tandjes. En toen werd er keihard op de muur gestompt (ik denk de buurvrouw) En gisteren overdag zag ik haar lopen en toen keek ze ontzettend boos. Maar we zijn niet de enigste die er problemen mee hebbeb. Hun andere buren hebben ook kinderen 2 zelfs en daar hebben ze ook ruzie mee.
    Ik denk dat ongeveer 45/50 jaar zijn of zo en ze hebben geen kinderen dus niks gewend pff... Word zo gek van d'r.

18. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Kaylin helpt ook heel goed hoor. Gister was ik de vuile was aan het sorteren en volgens haar hoorde het niet in de wasmand, maar op de grond :D. Gelukkig besloot ze later dat het toch in de wasmand moest incl. de schone was (ik was ook bezig geweest haar kleren te sorteren omdat ze een aantal dingen niet meer past). Wel deed ze heel netjes wit bij wit en kleur bij kleur (en ik had opeens heel veel meer was, haha :( )

@Beertje, dat is wel heel vervelend. Als ze er zoveel last van heeft, moet ze maar oordoppen kopen hoor. Ik zou echt uit mijn vel springen als ik al met een overstuur kind zit! Aan de andere kant, mensen die zich aan dat soort dingetjes al ergeren, maken hun eigen leven onnodig zwaar ;)

19. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Lastig beertje.. wij hebben wat dat betreft geluk met een zo goed als dove buurvrouw.. zelfs de eerste maanden dat Riff zon 16uur per dag krijste heeft ze niets van meegekregen.. enige was de radio die ik s'nachts zo hard aan had staan (waanideeen vertelde een tantezegger van haar, was ook wel knap.. ze slaapt aan de andere kant van de woning zonder gehoorapparaat en dan hoort ze dus niets)

Ik heb de KA weer gebeld.. dinsdag mogen we langskomen. Riff heeft weer veel oprispingen,slaapt echt waardeloos..
    Daarnaast eet hij nog zeer weinig (avondmaal is 30gr ongeveer, heb t aantal keer gewogen en dan at hij voor zijn doen goed... en het zeer moeilijke poepen wat maar blijft duren ondanks dat hij nog voornamelijk bv krijgt wat laxerend werkt..
    Zit er dus wat dat betreft weer door heen..

Hij gaat tussen half 7 en 7 naar bed, soms slaapt hij eerst ongeveer 3 uur goed maar soms moeten we al om de haverklap heen. Na half 3 slaap ik sowieso niet meer dan is hij elke 20min wakker.. en last van scheetjes en oprispingen.. :(

20. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Jeetje Lianne, heftig!
    Hopelijk gaat het snel beter, want dit is toch niet vol te houden? Hebben ze al een diagnose voor zijn darmen kunnen stellen? Want laxeermiddelen kan toch niet de oplossing zijn? Ben je al bij een dietiste geweest? Die kan mogelijk meer dan een ka!

Deel Deze Pagina